2012-02-07, 13:56
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Varför inte? Waehler är i dagsläget ordinarie i norska landslaget, ett landslag som nästan slog ut Portugal i EM-kvalet. Han är ett år äldre än Olof Mellberg och Daniel Majstorovic. Varför skulle inte han kunna vara en enorm tillgång om 1½ år?

/feldgrau
Ja, det är ju omöjligt att veta, tror bara inte han är så mycket bättre än Daniel Andersson som var den i vårt lag som hade svårast att hänga med i tempot och gjorde många misstag, samtidigt som han är i den absoluta toppen i Allsvenskan. Ser endast att det handlade om ålder och tempo i hans fall och Europaspel.
Citera
2012-02-07, 14:38
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casaba
Ja, det är ju omöjligt att veta, tror bara inte han är så mycket bättre än Daniel Andersson som var den i vårt lag som hade svårast att hänga med i tempot och gjorde många misstag, samtidigt som han är i den absoluta toppen i Allsvenskan. Ser endast att det handlade om ålder och tempo i hans fall och Europaspel.

Det beror också på vad man spelar för spel. I vårt fall är det viktigt att vi har mittbackar som är snabba i vändningen och duktiga på att försvara vid kontringar. Jag tror nog att Andersson hade hållit för hög nivå i ett par år till om han spelade i ett lag som backar hem och försvarar sig.

Jag vet inte vad norsken är för typ av försvarare, men är det meningen att han ska stå längst bak och stöta bort bollar tror jag inte att åldern är något hinder.
Citera
2012-02-07, 15:10
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.R.
Exakt så resonerar jag också. Jag tror dessutom det är fundamentalt fel att köpa pengakåta spelare som inte har någon egentlig morot till att prestera bra fotboll; Gerzic och Sobralense är för gamla för Europa och har noll klubbkänsla. Farnerud är också han avdankad och drömmer väl sig tillbaka till ett glassigt Monaco. Dessutom är Farnerud en sådan spelartyp som blir sämre med åren.

.
Ja oj vilken pengakåt och utan-klubbkänsla-spelare Gerzic är. Lirat 11 år i Örebro och rita på nytt 5 årskontrakt enbart för att Örebro skulle få betalt för honom. Han hade likagärna kunnat gått som bosman och håvat in en fet sign on.
Citera
2012-02-07, 15:14
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det beror också på vad man spelar för spel. I vårt fall är det viktigt att vi har mittbackar som är snabba i vändningen och duktiga på att försvara vid kontringar. Jag tror nog att Andersson hade hållit för hög nivå i ett par år till om han spelade i ett lag som backar hem och försvarar sig.

Jag vet inte vad norsken är för typ av försvarare, men är det meningen att han ska stå längst bak och stöta bort bollar tror jag inte att åldern är något hinder.
Om nu en mittbacks uppgift varit så lätt som att stå längst bak och stöta bort bollar. Jag tyckte det var tydligt att D.A inte höll alls i Europa, i Allsvenskan inget snack, har svårt att se en 37-åring från norska ligan hänga med i det tempot som vår relativt enkla grupp höll men visst. Jag vet i alla fall att om nu Sudic inte skulle hålla, så vill jag inte ha in en mittback på ett år äldre än D.A, ämnad att skapa långsiktig framgång med sikte på kontinuerligt Europaspel.
Citera
2012-02-07, 15:49
Medlem
feldgraus avatar
En av Waehlers styrkor är hans snabbhet, så vi kanske inte ska förutsätta att alla spelare som är över 30 behöver vara pinsamt långsamma?

/feldgrau
Citera
2012-02-07, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Ja oj vilken pengakåt och utan-klubbkänsla-spelare Gerzic är. Lirat 11 år i Örebro och rita på nytt 5 årskontrakt enbart för att Örebro skulle få betalt för honom. Han hade likagärna kunnat gått som bosman och håvat in en fet sign on.

Reagerade också på det här. Vet man inte vad man pratar om ska man inte låtsas att man gör det...
Citera
2012-02-07, 16:04
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
En av Waehlers styrkor är hans snabbhet, så vi kanske inte ska förutsätta att alla spelare som är över 30 behöver vara pinsamt långsamma?

/feldgrau
Nej, det ska vi inte göra, har väl fördomar angående hur bra en 35+ i försvaret hänger med baserat på våra egna och att vi inte direkt varit bortskämda med pigga 35+ i AS de senaste åren. Vi får helt enkelt sätta Daniel Larsson på honom och se vad han går för!

Hur ser det ut i åldern för utespelare i övrigt? Vinzents (säger att det är hans sista säsong, -11 fick gärna vara hans sista för min del..) är ett halvår yngre än Kjertil, har vi någon äldre?
(Bagaren har lagt av)
Citera
2012-02-07, 16:19
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funeral

Han fick nog en fet sign on ändå. Att en 28-åring som aldrig varit aktuell att lämna ett mittenlag skall bära Blåvitt till SM-guld är oerhört naivt att tro. Det är inte så svårt för en bra spelare att lämna AS för högre lön utomlands, har man inte kommit iväg som 28-åring blir man nog inte så mycket bättre.

Undrar förresten hur Alvbåge reagerar om han petas? Förra gången var det ju lättare att pysa iväg än att ta upp kampen...

Minns Dalex, Gerba och Drugge, dyra floppar. Har vi otur är det tre till samma säsong.
Citera
2012-02-07, 16:20
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Nej, det ska vi inte göra, har väl fördomar angående hur bra en 35+ i försvaret hänger med baserat på våra egna och att vi inte direkt varit bortskämda med pigga 35+ i AS de senaste åren. Vi får helt enkelt sätta Daniel Larsson på honom och se vad han går för!

Hur ser det ut i åldern för utespelare i övrigt? Vinzents (säger att det är hans sista säsong, -11 fick gärna vara hans sista för min del..) är ett halvår yngre än Kjertil, har vi någon äldre?
(Bagaren har lagt av)

Anders Svensson. Ingen sprinter dock...Erik Wahlstedt ock, men han kanske har slutat för länge sen.
Citera
2012-02-07, 16:26
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad Haifa
Minns Dalex, Gerba och Drugge, dyra floppar. Har vi otur är det tre till samma säsong.

Skillnaden den här gången är att vi värvat fem förväntade flippar på en gång. Floppar tre av dem är det ändå två som lyckas. Och så länge ekonomin är i ordning är det mer än gärna en utdelning jag tar om den leder till något bättre än ännu en jävla sjundeplats...

/feldgrau
Citera
2012-02-07, 16:38
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad Haifa
Han fick nog en fet sign on ändå. Att en 28-åring som aldrig varit aktuell att lämna ett mittenlag skall bära Blåvitt till SM-guld är oerhört naivt att tro. Det är inte så svårt för en bra spelare att lämna AS för högre lön utomlands, har man inte kommit iväg som 28-åring blir man nog inte så mycket bättre.

Undrar förresten hur Alvbåge reagerar om han petas? Förra gången var det ju lättare att pysa iväg än att ta upp kampen...

Att tro att Gerzic aldrig varit aktuell att lämna örebro ÄR väldigt naivt att tro.
Och det är nog ingen som tror att han ska kunna bära blåvitt till ett sm-guld. Han är bara en viktig bricka i spelet. Jag har gärna velat sett Nordin i Blåvitt under några säsonger nu då han tillhört toppskiktet av kreativa mittfältare. "Ja men har var ju usel i Örebro förra säsongen". Förvisso men det var hela det övriga laget oxå......lixom blåvitts.
Jag vet att det är en del som ogillar Gerzic för hans gnällande på planen, precis som om aldrig Sella gör det
Senast redigerad av funeral 2012-02-07 kl. 16:42.
Citera
2012-02-07, 17:40
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Till och med Hjalmar lyckades ju plocka bort Larsson på GU förra säsongen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in