2012-02-03, 14:38
Medlem
Speytos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Det blev en bomb idag trots allt. Media, a.e.g och alla var inställda på Pontus Farnerud till AIK. Bomben small och han blir klar för IFK Göteborg. Eftersom Real epitetet redan använts på MFF, år 2004 så får det bli Göteborg City den här gången.

Nu blir Göteborg City de laget alla vill slå och vem ska göra målen om Hysén skadas?
Ja, Real Göteborg låter bara tråkigt. Men varför inte slå till med en Göteborg Saint Germain? Haha

F.ö så är det krök hos a.e.g ikväll, han bjuder på ölen! Kommer vara rena rama oktoberfesten!
Citera
2012-02-03, 14:39
Medlem
LikeAGloves avatar
Det är jävligt humoristiskt att Farnerud så sent som igår kväll hyllades som Sveriges tyngsta värvning på diverse gnagarforum men idag är alla givetvis nöjda att han trots allt inte tillkom.

Sanningen är den att det inte finns ett enda lag i Sverige som hade tackat nej till Farnerud. Själv tycker jag det är fantastiskt roligt (även för svensk fotboll) att en av Norska ligans absolut bästa spelare blir uppköpt av ett svenskt lag och inte tvärtom
Citera
2012-02-03, 14:39
Medlem
wippedcreams avatar
Fan då..dags att sluta läsa tidningar "på riktigt" nu. Real Göteborg...Göteborg City sluta nu
Citera
2012-02-03, 14:40
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Herrejävlar vad du har hängt upp dig på ungdomsverksamheten. Är spelare i startelvan direkt kopplat till lagets ungdomsverksamhet eller? Vi har fortfarande en av Sveriges bästa akademier, och kommer så fortsätta att ha
Det är ju just det påståendet tillsammans med klubbens agerade jag har så svårt att få ihop. Jag skulle aldrig i år kunna sitta och påstå att Malmö har en av Sveriges bästa akademier om vi hade köpt in 5 spelare direkt ämnade för startelvan. Möjligtvis att akademin är bäst på annat, gott fika eller så, men inte att framställa spelare värda Allsvenskan, vilket väl är målet?

Vadå är spelare i startelvan direkt kopplade till ungdomsverksamheten? Det är väl lite så man ser att det är en bra investering/verksamhet eller inte?
Citera
2012-02-03, 14:43
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casaba
Det är ju just det påståendet tillsammans med klubbens agerade jag har så svårt att få ihop. Jag skulle aldrig i år kunna sitta och påstå att Malmö har en av Sveriges bästa akademier om vi hade köpt in 5 spelare direkt ämnade för startelvan. Möjligtvis att akademin är bäst på annat, gott fika eller så, men inte att framställa spelare värda Allsvenskan, vilket väl är målet?

Vadå är spelare i startelvan direkt kopplade till ungdomsverksamheten? Det är väl lite så man ser att det är en bra investering/verksamhet eller inte?

Du måste ju själv förstå att det är ett jävligt långsiktigt mål, finns väl ingen som kan förvänta sig att ungdomsverksamheten årligen ska spotta ur sig tre, fyra talanger som går rakt in i startelvan?
Citera
2012-02-03, 14:50
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Du måste ju själv förstå att det är ett jävligt långsiktigt mål, finns väl ingen som kan förvänta sig att ungdomsverksamheten årligen ska spotta ur sig tre, fyra talanger som går rakt in i startelvan?
Har jag påstått att man måste ha fyra nya startelva spelare varje år? Vi har samma startelva i år som förra året, den innehåller 4-6 från ungdomsverksamhet, samt i snudd på varje förstareserv till en position är från ungdomsverksamheten. När er elva innehåller 1 fostrad spelare och ni påstår att ni har en av de bästa ungdomsverksamheterna, kommer man lite i försvarsställning.
Citera
2012-02-03, 14:52
Bannlyst
Snart presenteras väll Markus Berg av bara farten också.
Senast redigerad av Vapendragare 2012-02-03 kl. 14:55.
Citera
2012-02-03, 15:01
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
Vi har samma startelva i år som förra året, den innehåller 4-6 från ungdomsverksamhet, samt i snudd på varje förstareserv till en position är från ungdomsverksamheten. När er elva innehåller 1 fostrad spelare och ni påstår att ni har en av de bästa ungdomsverksamheterna, kommer man lite i försvarsställning.

Samma startelva säger du, vad skiljer sig då er från oss? Att man inte flyttar upp spelare varje år får man räkna med. Sen kanske du har missat Azulay, Moberg-Karlsson och Sam Larsson som numera tränar med A-laget och utöver det är ju Allansson redan given.
Citera
2012-02-03, 15:01
Medlem
ZlatanManias avatar
Grahn klar för Örebro: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/orebrosk/article14312644.ab

Kul för Örebro.. Dom behövde ju förstärkas sen dom sålde Nordin Gerzic
Citera
2012-02-03, 15:07
Medlem
Pvt. Jokers avatar
Citat:
Samma startelva säger du, vad skiljer sig då er från oss? Att man inte flyttar upp spelare varje år får man räkna med. Sen kanske du har missat Azulay, Moberg-Karlsson och Sam Larsson som numera tränar med A-laget och utöver det är ju Allansson redan given.

I o m värvningarna av Gerzic och Farnerud är väl Allansson numera allt annat än given, åtminstone i startelvan.

Självklart är det så att Stahre inte anser att ungtupparna håller måttet med tanke på att Blåvitt inför 2012 har signat fem startelvaspelare.
Citera
2012-02-03, 15:09
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Har jag påstått att man måste ha fyra nya startelva spelare varje år? Vi har samma startelva i år som förra året, den innehåller 4-6 från ungdomsverksamhet, samt i snudd på varje förstareserv till en position är från ungdomsverksamheten. När er elva innehåller 1 fostrad spelare och ni påstår att ni har en av de bästa ungdomsverksamheterna, kommer man lite i försvarsställning.

Vad roligt för er. Se till att vinna serien då!
Citera
2012-02-03, 15:12
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pvt. Joker
I o m värvningarna av Gerzic och Farnerud är väl Allansson numera allt annat än given, åtminstone i startelvan.

Självklart är det så att Stahre inte anser att ungtupparna håller måttet med tanke på att Blåvitt inför 2012 har signat fem startelvaspelare.

Nu syftade jag dock till given i truppen. Att ta in erfarna klasspelare tror jag inte direkt kommer att göra "ungtupparna" till sämre fotbollsspelare. För att lyckas handlar det helt enkelt om att ta chansen när man får den, och då ska det egentligen inte spela någon roll om konkurrensen är stor
Senast redigerad av LikeAGlove 2012-02-03 kl. 15:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in