2012-01-25, 09:52
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av showtime
Dahlén klar för storklubben DIF då. 6 månader + option, ska täcka upp för Riddez som fortfarande har en bit till 100%.
Den här värvningen borde innebära att ni åtminstone har ett par gubbar med svenska namn i startelvan. Det började kännas lite Syrianska över er...
Citera
2012-01-25, 12:12
Medlem
Petesamprass avatar
känns lite som att den lilla klubben DIF kan bli pannkaka i år. jag tror DIF får kvala sig kvar.
Citera
2012-01-25, 12:13
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Den här värvningen borde innebära att ni åtminstone har ett par gubbar med svenska namn i startelvan. Det började kännas lite Syrianska över er...

Kom igen, nu har du dålig koll. Ska man anklaga Djurgårn för något så är det väl att det är för mycket finnar och danskar.

Citat:
Måste få säga att det känns rätt bra med honom.
Hoppas bara han kan acklimatisera sig i en sådan storklubb som DIF.

Gäller att ta för sig när man tar klivet upp från Frankfurt, annars är det lätt hänt att en ung spelare försvinner i Djurgårns gigantiska organisation.
Citera
2012-01-25, 12:34
Medlem
Quasys avatar
Giffers prövar ytterligare en brasse Vinicius en tung back ifrån andradivisionen.
http://st.nu/sport/gif/1.4318065-gif-testar-ny-brasse får väl hoppas han är en oupptäckt talang
Citera
2012-01-25, 13:03
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Gäller att ta för sig när man tar klivet upp från Frankfurt, annars är det lätt hänt att en ung spelare försvinner i Djurgårns gigantiska organisation.

För att inte tala om hur det måste kännas för honom att flytta till storstaden Stockholm med all dess flärd och galej 7 dagar i veckan. Men jag tror att vår unge Dahlén kommer klara sig fint trots allt.
Citera
2012-01-25, 13:12
Medlem
Amex88s avatar
Citat:
Jag ger upp.
Avundsjukan osar ifrån småklubbarna här inne, de visar sig att Norrköping fortfarande har Stockholmskomplex.
En riktigt schysst värvning annars och att vi fortfarande får in en spelare "gratis" och med option till förläning är riktigt bra så vi inte går i den gamla fällan och sitter med en äldre spelare som inte kan prestera och lyfter hög lön i 3 år.

Nu börjar jag faktiskt tycka att truppen ser klar ut, beror väl lite på om nån försvinner så hade vi kunnat ta in en mittback. Men jag tycker som nån sa här inne innan att vi bör ge honom chansen då han varit väldigt bra och ofta fått spela på högerbacken där han inte trivs egentligen. Sen har vi fortfarande Lyyski som gjort en del bra matcher och är helt klart duglig att sitta på bänken.
Självklart måste vi ge Bergström chansen också.
Citera
2012-01-25, 13:32
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Kom igen, nu har du dålig koll. Ska man anklaga Djurgårn för något så är det väl att det är för mycket finnar och danskar.
Citat:
Ursprungligen postat av Amex88
Avundsjukan osar ifrån småklubbarna här inne, de visar sig att Norrköping fortfarande har Stockholmskomplex.
Missförstå mig inte kära järnkaminer, jag unnar er Dahlén. Han blir säkert ett fint tillskott. Ser man till truppen så har DIF under många år kännts väldigt osvenska, så denna värvning är av godo. Jag ser gärna att ni hamnar på den övre halvan av tabellen i år - ni är ju trots allt ett klassiskt lag som hör hemma i Allsvenskan. Ni är nästan lika klassiska som Peking med sina tolv titlar.
Citera
2012-01-25, 15:21
Medlem
ronken82s avatar
IFK`s Sobralense

Sobralense verkar ju vara jättenöjd med sin bonus , han hade nog passat bättre i stans vackraste färger, dvs. Grön-Svart

Ps. Han hade tydligen "missat" flyget till Sverige , jo tjena!
Senast redigerad av ronken82 2012-01-25 kl. 15:23. Anledning: Glömde en viktig detalj
Citera
2012-01-25, 15:39
Medlem
Amex88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petesampras
avundsjukan är nog på klubbarna som gör klassvärvningar, som IFK Göteborg, Helsingborg och Malmö. jag tror knappast det är någon som är avundsjuk på DIF:s värvningar.
Man måste dock säga med tanke på de pengar vi spenderat på värvningar inför 2012 så bör man bara mäkta imponerad!
Vilka har vi betalat för egentligen?
Martin Broberg
Brian Span
Kapser Jensen?
Citera
2012-01-25, 15:42
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ronken82
Sobralense verkar ju vara jättenöjd med sin bonus , han hade nog passat bättre i stans vackraste färger, dvs. Grön-Svart

Ps. Han hade tydligen "missat" flyget till Sverige , jo tjena!
På vilket sätt tror du han skulle passat bättre i Gais? Han uttalar sig själv om att han vill vinna titlar och utvecklas. Det har han bättre chans att göra i Blåvitt än hos Gais, annars hade han likaväl kunnat stanna i Kalmar.
Citera
2012-01-25, 15:45
Medlem
Bornets avatar
Den jävla halvmexaren kan ju ta dra åt fethelvete att han ens nuddar en grönsvartrandig tröja. Behåll han över på er gård tack!
Citera
2012-01-25, 15:56
Medlem
Amex88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Missförstå mig inte kära järnkaminer, jag unnar er Dahlén. Han blir säkert ett fint tillskott. Ser man till truppen så har DIF under många år kännts väldigt osvenska, så denna värvning är av godo. Jag ser gärna att ni hamnar på den övre halvan av tabellen i år - ni är ju trots allt ett klassiskt lag som hör hemma i Allsvenskan. Ni är nästan lika klassiska som Peking med sina tolv titlar.
Fast nja,
vi har ju 2 i truppen från Afrika och en från brasilien och USA.
Resten är Europeiska varav endast en som inte kommer ifrån Norden.

Fast det har faktiskt blivit bättre i alla Allsvenska lag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in