Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Jag håller nog fortfarande Helsingborg som favorit sett till truppen. Sen är det alltid svårt att försvara ett SM-guld.
Sen har vi lag såsom Malmö, AIK, Elfsborg och Sillstryp (framförallt om man landar Gerzic) som alla har potential att vinna.
För att AIK ska vara lika solklar kandidat till SM-guldet som Hif hade det behövts en beprövad striker. Nu bygger mycket på att någon av de unga vi har med hög potential verkligen tar för sig.
Edit: Anledningen till att jag hellre väljer Jonsson än en utpräglad och beprövad målskytt är att vi fortfarande sanerar vår ekonomi. Vi måste släppa fram unga för att lyckas ro hem affärer som med Banguras.
Tror IFK får det lite svårare i år. Visst, dom har ett starkt lag på pappret men tålamodet med nuvarande tränare och delar av truppen (Speciellt med Gerzic) lär ju inte vara överdrivet långt. Blev ju ett jävla tjut om JOs avgång några omgångar in i förra säsongen och då har han ändå vunnit SM-guld med klubben.
Tror och hoppas att 2012 blir ett stökigt år för skattefusk.
Förutom AIK så tror jag på Ellos och MFF. HeIF lär väl åka på CL-sjukan.
För övrigt tycker jag Lorentzon var stabil under andra halvan av förra säsongen så jag är inte speciellt orolig över den positionen. Men visst, Jonsson vore ju en förstärkning. Kanske inte avgörande för AIKs guldchanser dock....
EDIT 3M kr för Flavio enligt DK. Men vi gick alltså +- 0 på affären. 50% externt finansierat.
Dock tappar vi väl en lön i klass med CBs?
Flavio - mannen som fixa Clecio. Skönt att slippa fettona.