Citat:
Ursprungligen postat av spaxx
Nej jag förstår inte liknelsen. Det är ju inte Rami själv som valt att inte "jobba" direkt?
Nä, men tänk dig om en person på en annan arbetsplats blivit sjuk i typ tre år? Tror du den människan hade lyft lika mycket i lön då? Nu har inte jag någon särskild koll på ´hur det är när man blir långtidssjuk och ändå ska ha pengar när man jobbar. Men jag kan aldrig tänka mig att människan hade fått full ersättning under dom där tre åren. Men visst min liknelse kanske var väldigt medioker.
Citat:
Ursprungligen postat av Tebo
Klart som fan inte spelare ska bryta kontrakt bara för att vara snälla. Då borde ju även klubbar bryta kontrakt med spelare som är heta på transfermarknaden så att de kan få en större sign-on.
Det var lite det jag försökte komma till i mitt första inlägg som jag inledde den här diskussionen med. Det jag vill få fram är det att Rami har inte gjort något fel klart han utnyttjar tillfället till max. Men det måste vara frustrerande för både supportrar och den nuvarande styrelsen som får sona för gammla misstag.
Hur som helst så avslutar jag nu denna diskussion. Varför sitter jag och surrar om bajen? Jag gråter inte blod för att Rami mjölkar ur Hammarby pengar. Pengar som knappt finns.