2012-01-17, 12:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fhoob
Ungefär samma situation som vi hade med Ekong då.

Det är frustrerande när spelare med högs löner inte bidrar med ett skit till klubben. Men betalt det ska dom ha. Visst dom har kritat på ett kontrakt och har all rätt i världen att fullfölja det. Men på vilken annan arbetsplats hade det funkat att skriva ett avtal inte arbeta men ändå få ha kvar sin feta lön och sitt jobb. Nu är ju i och för sig fotbollsspelare inte som andra jobb, men ni förstår liknelsen.

Arbetsledaren ska väl också ha skit som inte låter arbetstagaren göra sitt jobb?
Citera
2012-01-17, 13:13
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:

Det är frustrerande när spelare med högs löner inte bidrar med ett skit till klubben. Men betalt det ska dom ha. Visst dom har kritat på ett kontrakt och har all rätt i världen att fullfölja det. Men på vilken annan arbetsplats hade det funkat att skriva ett avtal inte arbeta men ändå få ha kvar sin feta lön och sitt jobb. Nu är ju i och för sig fotbollsspelare inte som andra jobb, men ni förstår liknelsen.

Men Ekong hade väl ni i allsvenskan bara? Det härliga med Rami är ju att det inte fanns någon klausul för eventuell nedflyttning så den lönen i superettan är ju extremt smärtsam för klubben. Dom som var med och utformade detta kontrakt och flera liknande idiotiska kontrakt har satt bajen i den sitsen dom är i nu, det är ju deras fel helt enkelt. Men man tycker ändå att Rami kunde varit lite mer taggad än vad han varit. Enda gångerna han verkat motiverad har väl varit i lets dance eller vad det heter.
Citera
2012-01-17, 13:22
Medlem
Fhoobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Arbetsledaren ska väl också ha skit som inte låter arbetstagaren göra sitt jobb?

Fast Rami har väl varit skadat hela tiden så han har ju inte kunnat gjort sig jobb? Kan ha fel angående "varit skadad hela tiden" men det är uppfattningen jag fått.

Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Men Ekong hade väl ni i allsvenskan bara? Det härliga med Rami är ju att det inte fanns någon klausul för eventuell nedflyttning så den lönen i superettan är ju extremt smärtsam för klubben. Dom som var med och utformade detta kontrakt och flera liknande idiotiska kontrakt har satt bajen i den sitsen dom är i nu, det är ju deras fel helt enkelt. Men man tycker ändå att Rami kunde varit lite mer taggad än vad han varit. Enda gångerna han verkat motiverad har väl varit i lets dance eller vad det heter.

Ja. Jag får medge att Rami-fallet är snäppet värre än Ekong-fallet. Superettanklubb, taskig ekonomi och en andre målvakt som enbart tänker på sig själv. Taskigt läge. Men jag gråter inte.
Citera
2012-01-17, 13:40
Medlem
Citat:

Nej jag förstår inte liknelsen. Det är ju inte Rami själv som valt att inte "jobba" direkt?
Senast redigerad av spaxx 2012-01-17 kl. 13:44.
Citera
2012-01-17, 15:09
Medlem
Tebos avatar
Klart som fan inte spelare ska bryta kontrakt bara för att vara snälla. Då borde ju även klubbar bryta kontrakt med spelare som är heta på transfermarknaden så att de kan få en större sign-on.

Rami har gjort vad som kan förväntas och att försöka skylla vår nuvarande situation på honom blir bara löjligt.
Citera
2012-01-17, 17:02
Medlem
Fhoobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spaxx
Nej jag förstår inte liknelsen. Det är ju inte Rami själv som valt att inte "jobba" direkt?

Nä, men tänk dig om en person på en annan arbetsplats blivit sjuk i typ tre år? Tror du den människan hade lyft lika mycket i lön då? Nu har inte jag någon särskild koll på ´hur det är när man blir långtidssjuk och ändå ska ha pengar när man jobbar. Men jag kan aldrig tänka mig att människan hade fått full ersättning under dom där tre åren. Men visst min liknelse kanske var väldigt medioker.

Citat:
Ursprungligen postat av Tebo
Klart som fan inte spelare ska bryta kontrakt bara för att vara snälla. Då borde ju även klubbar bryta kontrakt med spelare som är heta på transfermarknaden så att de kan få en större sign-on.

Det var lite det jag försökte komma till i mitt första inlägg som jag inledde den här diskussionen med. Det jag vill få fram är det att Rami har inte gjort något fel klart han utnyttjar tillfället till max. Men det måste vara frustrerande för både supportrar och den nuvarande styrelsen som får sona för gammla misstag.

Hur som helst så avslutar jag nu denna diskussion. Varför sitter jag och surrar om bajen? Jag gråter inte blod för att Rami mjölkar ur Hammarby pengar. Pengar som knappt finns.
Citera
2012-01-17, 18:23
Medlem
Gantss avatar
Christansen har nu blivit såld och flyttar till Odense. Undrar vem som ska ta över 1a stolpen då Covic också har stuckit från Elfsborg
Citera
2012-01-17, 18:46
Medlem
Amex88s avatar
Ricardo Santos klar för Djurgården,
ska bli spännande och en riktigt bra värvning OM han dumpar sin flickvän.

Annars är väl han hyfsat ung, har presterat i allsvenskan. Vi har ett års kontrakt med option till förläning så det kan ju inte bli helt fel åtminstone.
Senast redigerad av Amex88 2012-01-17 kl. 18:49.
Citera
2012-01-17, 18:54
Medlem
FabioAugustos avatar
"– Det är en spelare som har en stor utvecklingspotential och en ödmjukhet att jobba med den, säger Magnus Pehrsson."

Man kan ju inte säga annat än att MP har humor, iallafall.
Citera
2012-01-17, 19:04
Medlem
reitschules avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
"– Det är en spelare som har en stor utvecklingspotential och en ödmjukhet att jobba med den, säger Magnus Pehrsson."

Man kan ju inte säga annat än att MP har humor, iallafall.

Ska inte säga att jag är helt övertygad om värvningen eller Santos ödmjukhet, men ibland krävs det ju bara ett byte av miljö för att någon ska höja sig både spel- och inställningsmässigt. Det är ju trots allt inte Drulle vi snackar om..
Citera
2012-01-17, 19:18
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reitschule
Ska inte säga att jag är helt övertygad om värvningen eller Santos ödmjukhet, men ibland krävs det ju bara ett byte av miljö för att någon ska höja sig både spel- och inställningsmässigt. Det är ju trots allt inte Drulle vi snackar om..
Fast Santos attityd-CV är ju inte direkt vackert på något sätt alls. Under 2011 har han kallat en supporter för "jävla bög", han bara sket i de sista träningarna och sa därmed inte hej då till truppen, gått madness på twitter över skitsaker inom föreningen, tjurat ihop totalt, inte brytt sig ett skit under matcherna (sätt igång fem valfri KFF-matcher från 2011, framförallt från hösten, och säg vad han tillförde). Och det var bara under år 2011... Detta blandat med grannbråk, hans fetisch för 13-åriga tjejer, udda beteende när han festar - och då har vi inte ens gått in på hans nuvarande wt. Jisses.
Citera
2012-01-17, 19:20
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Fast Santos attityd-CV är ju inte direkt vackert på något sätt alls. Under 2011 har han kallat en supporter för "jävla bög", han bara sket i de sista träningarna och sa därmed inte hej då till truppen, gått madness på twitter över skitsaker inom föreningen, tjurat ihop totalt, inte brytt sig ett skit under matcherna (sätt igång fem valfri KFF-matcher från 2011, framförallt från hösten, och säg vad han tillförde). Och det var bara under år 2011... Detta blandat med grannbråk, hans fetisch för 13-åriga tjejer, udda beteende när han festar - och då har vi inte ens gått in på hans nuvarande wt. Jisses.

Och nu ska det kombineras med storstadens frestelser. Detta kan bli hur underhållande som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in