2012-01-14, 22:39
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2Keynote
Vet du om Bamberg är aktuell igen? Var flera rykten för några dagar sen om att det pågår förhandlingar (?).
Har inte hört något som säger att han är aktuell för Peking, det enda jag hört är att Bajen är/var intresserade. Folkbladet skrev dock igår att det inte finns några konkreta bud http://www.folkbladet.se/sport/default.aspx?articleid=5904069

Stör mig f.ö. på att man inte knutit till sig Wikström under vintern. Nu verkar han nästan vara förlorad... http://www.fotbolltransfers.com/site/news/15779.html
Citera
2012-01-14, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2Keynote
Håller med. Ser att vi satsar på våra egna istället. Vet du om Bamberg är aktuell igen? Var flera rykten för några dagar sen om att det pågår förhandlingar (?).

Har för mig att man sagt att man inte kommer att betala för Bamberg till Peking, han har kontaktat klubben och vill tillbaka, men isåfall får han köpa loss sitt eget kontrakt. Läste nått om att Örebro var sugna också.
Citera
2012-01-14, 23:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Ett abstrakt påstående, utan faktuell påbackning som i längden blir truism? Japp, jävligt AIK.
Visst är det underbart, något man inte kan säga om er tragiska förlorarmentalitet.
Citat:
Ursprungligen postat av showtime
Haha Mwila, fantastisk värvning. Han var ju den enda under den horribla 09 säsongen som faktiskt spelade OK. Sedan dumpades han totalt och det är först NU vi blir av med han.

Hur kan du inte förstå? Han är en Jonson light, vi letar anfallare, han kan i värsta fall spela ytter, han känner till Sverige och allsvenskan och han ska hålla allsvensk klass.

Mwila snurrade friskt med Nisse något derby, tror det var våren 09, tyckte att han var den enda bra i Dif i den matchen minns jag i alla fall.
Citera
2012-01-14, 23:37
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Visst är det underbart, något man inte kan säga om er tragiska förlorarmentalitet.
Hellre trött losermentalitet än tragisk dagishybris gullet. Då slipper man stå med brallerna neddragna efter hypade värvningar som Khari Stephenson.
Citera
2012-01-14, 23:53
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress
Bottenskrap?

edit: Sen undrar jag hur många gnagare som kände till Celso Borges innan han var aktuell för Aik. Ärligt talat nu? Känns som en extrem hype.

De flesta av oss som följer fotboll till en grad över vad medelsvensson gör måste väl ha hört talas om honom? Jag följer inte alls tippeligan men har hört om honom ett par tillfällen och sett någon match.

När det ryktades trodde jag inte alls på det, då han spelat på en nivå klart över allsvensk standard. Dessutom lagkapten både i Fredrikstad och Costa Ricas landslag trots sin låga ålder, något som vittnar om andra kvalitéer än de rent spelmässiga.

Att det här inte behöver betyda succé vet vi allihopa. Många på papperet fina värvningar har misslyckats i allsvenskan. Men han har hög potential.

Citat:
Ursprungligen postat av vonmanstein
ajk är mäCktigt

Din nivå har varit så fruktansvärt låg den senaste tiden att den sänkt hela forumets nivå ett par snäpp! Starkt jobbat!

I övrigt tycker jag inte Keene är en dålig värvning sett till den situation Dif varit i under många år. Han bidrar med inställning och rutin. Tveksamt dock om han passar in i ett lag som vill vara spelförande, vilket Dif tidigare haft som ambition. Lite samma kulturkrock som det blev för Oremo.
Citera
2012-01-15, 00:05
Medlem
Bornets avatar
Både Keene och Borges ser på pappret ut som två riktigt bra värvningar för respektive lag. Att påstå något annat känns bara löjligt.
Senast redigerad av Bornet 2012-01-15 kl. 00:07.
Citera
2012-01-15, 00:06
Medlem
Speytos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress
Bottenskrap?

edit: Sen undrar jag hur många gnagare som kände till Celso Borges innan han var aktuell för Aik. Ärligt talat nu? Känns som en extrem hype.
Kände till honom innan han gick till Fredrikstad. Visst e jag cool?
Citera
2012-01-15, 00:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Hellre trött losermentalitet än tragisk dagishybris gullet. Då slipper man stå med brallerna neddragna efter hypade värvningar som Khari Stephenson.
Haha Khari Stephenson, hjälte! Skjuta högt kunde han i alla fall
Nej men du har helt klart en poäng, men Borges har ju av många beskrivits som Norska ligans förmodligen främsta. Jag är dock väldigt pessimistisk egentligen som jag skrev innan.

Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Din nivå har varit så fruktansvärt låg den senaste tiden att den sänkt hela forumets nivå ett par snäpp! Starkt jobbat!

I övrigt tycker jag inte Keene är en dålig värvning sett till den situation Dif varit i under många år. Han bidrar med inställning och rutin. Tveksamt dock om han passar in i ett lag som vill vara spelförande, vilket Dif tidigare haft som ambition. Lite samma kulturkrock som det blev för Oremo.
Vonmanstein håller alltid brutalt låg nivå enligt mig.

Angående Keene så vill jag inte såga, speciellt inte eftersom att det känns som att det alltid är deras sämsta spelare som gör mål mot oss. Senaste åren, t.ex. Peruvou (som var för dålig för AIK), Oremo, och Kennedy under formsvacka.
Citera
2012-01-15, 00:58
Medlem
Keene är en bra värvning förutsatt att de inte förväntar sig någon direkt målskytt. Efter en lyckad låneperiod i Gais har han haft ett målsnitt på ganska precis ett mål var femte match i Elfsborg, detta som ensam anfallare i ett oftast välspelande topplag.

Man kan poängtera hans förmåga att "slita där uppe" men frågan är hur jävla viktigt det är och kan väl snarare anses som ursäkt för en anfallare som gör lite mål. Och att påstå att han blir en ny Mattias Jonsson bara för att han springer mycket utan att göra mål känns bara löjligt.

Får väl hålla med om att anfallsparet Keene - Santos blir lite intressant att se men jag tror inte det blir någon som kan ta DIF ovanför plats 10 i tabellen.
Citera
2012-01-15, 01:05
Medlem
tjohos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myggenaes
P farnerud verkar riktigt på G till blåvitt nu fan vilken trupp vi har då!!!! Hoppas bara inte det innebär att ngn av de yngre inte får speltid...
Källa på den?

Skulle fan inte svida alls.
Citera
2012-01-15, 01:34
Medlem
optimalcosmoss avatar
Bra om änglarna värvar Farnerud, då kan Bärkroth komma till Sundsvall. Sedan kan Aik värva en forward så kan Engblom också komma. Vi får ta det som blir över helt enkelt
Citera
2012-01-15, 02:09
Medlem
BebbenJohanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjoho
Källa på den?

Skulle fan inte svida alls.

http://www.gp.se/sport/fotboll/1.827989-farnerud-aktuell-for-ifk-goteborg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera