2011-12-21, 09:07
Medlem
Fhoobs avatar
Brian Span blev alltså klar igår då. Jag känner mig ganska skeptisk inför den här värvningen. En oprövad amerikansk collegespelare som ska färga hos oss. Kan ju bara sluta på ett sätt, eller? Fast då har ju jag Gale i färskt minne vilket kanske bidrar till att jag känner mig en aning skeptisk.

Angående lagbygget så ser det spännande ut, men långt ifrån komplett och bra. Den enda värvningen vi fått in som man egentligen vet vad han går för är ju Chibsah. Dom andra spelarna Broberg, Oyal och Span känns ganska oprövade och det skall bli spännande att se vad dom kan uträtta. Vi måste ha in två anfallare och en målvakt då jag utgår ifrån att Span inte är en av de två anfallarna som MP sagt ska in, vi måste ha in renodlade anfallare alltså riktiga strikers.

Känns återigen som att MP bara fokuserar på mittfältare. Även om Span även kan spela som en nummer 9 så är han ju i grund och botten en YM och trivs bäst där. Vi har en hel del yttrar nu och det ska bli intressant att se hur MP tänker där. I och med den här värvningen borde det dock vara klart att man kommer spela Nymann som HB i alla fall, vilket bör resultera i Toivio och Kebba som mittlås och möjligen PG eller Riddez som VB.

Känns ganska omöjligt att försöka få ihop en startelva i huvudet just nu då det känns oklart på flera positioner. Kommer Kasper han sin position som han spelar i landslaget? Kommer Philip Hellquist konkurrera om en defensiv mittfältsroll eller kommer även han konkurrera om en plats som YM? Om nu Span är en av de två anfallarna som ska in kommer han då spela anfallare eller är någon annan i truppen tänkt att vara anfallare som CY kanske och Span förpassas ut på en kant? Som sagt så är det ganska oklart i dagsläget om hur MP tänkt formera startelvan när det drar igång i mars. Förhoppningsvis kan två nya anfallare och en målvakt samt lite januariträningar och kommande träningsmatcher bringa klarhet i detta.

Summa summarum så känner jag mig lite försiktigt positiv. Det enda jag egentligen hoppas på inför nästa säsong är att vi får en lugn säsong utan någon vidrig bottenstrid och att man bara kan njuta av sista året på Stadion. Givetvis vill man se att det går framåt och det positivt.
Citera
2011-12-21, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Speciellt när ÖSK försöker vara lite diplomatiska och uttalar sig så här om värvningen de själva nobbade:

http://www.fotbolldirekt.se/daerfoer-nobbade-oesk-djurgardens-amerikan

Djurgården, allsvenskans soptipp.
Citera
2011-12-21, 11:48
Medlem
Fhoobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Battyboy
Djurgården, allsvenskans soptipp.

Fyndigt.
Citera
2011-12-21, 13:09
Medlem
showtimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fhoob
Fyndigt.

Det är ju Gefle och i viss mån Syrianska som är det närmaste soptipp i allsvenskan imo Värvar rejects...

Hradecky på tapeten igen för DIF, stort ja tack på den värvningen. Har tjatat om den värvningen i 6 månader snart.
Senast redigerad av showtime 2011-12-21 kl. 13:13.
Citera
2011-12-21, 13:29
Medlem
Fhoobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av showtime
Det är ju Gefle och i viss mån Syrianska som är det närmaste soptipp i allsvenskan imo Värvar rejects...

Hradecky på tapeten igen för DIF, stort ja tack på den värvningen. Har tjatat om den värvningen i 6 månader snart.

Även jag vill se Hradecky i DIF. Tror lätt han skulle bli en av Allsvenskans bästa målvakter. Han ska ju ha en enorm potential i alla fall. Hoppas!
Citera
2011-12-21, 14:03
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av showtime

Glöm inte Gais!
Citera
2011-12-21, 14:26
Medlem
xenosans avatar
Viktor Rönneklev klar för Jönköping Södra, tack för det!
http://ifknorrkoping.se/Nyheter.aspx?a=1277516
Citera
2011-12-21, 14:48
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SGustafsson91
Glöm inte Gais!
Drugge och Ericsson.
Blåvitt är ingen soptipp, dom bara köper sopor.
Senast redigerad av Bornet 2011-12-21 kl. 14:56.
Citera
2011-12-21, 15:42
Medlem
Headshrinkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Drugge och Ericsson.
Blåvitt är ingen soptipp, dom bara köper sopor.

Helt rätt och riktigt, alla "hypade" spelare blåvitt köper har en tendens att mögla och bli bortglömda. Där med inte sagt att dom kan få fram bra spelare från ungdomsakademin.
Citera
2011-12-21, 16:04
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Baggio Hušidić uppges vara närmast klar för Hammarby. En bosnisk mittfältare med amerikanskt pass, spelade senast i Chicago Fire.
Citera
2011-12-21, 19:09
Medlem
Pvt. Jokers avatar
Det ryktas att Mattias Bjärsmyr ska tillbaka till Blåvitt på lån fr o m årsskiftet.
Citera
2011-12-21, 19:50
Medlem
vonmansteins avatar
Ken Fagerberg

Spelar han fortfarande i Danska ligan?

Kanske kan vara ngt för mitt kära DIF?
Han är väl runt 20-21 nu? Samt Så bör "Jesus" Phersson ha bra koll på han.

Ung å stark!

Återigen bara ett lösryckt rykte ifrån 1891, men är det silly så är det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in