2026-08-08, 16:02
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Alla styrketräningsbögar som promenerar på löpbanden bredvid när jag springer
Citera
2026-08-10, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artsoppamedflask
Alla styrketräningsbögar som promenerar på löpbanden bredvid när jag springer

Dom bränner inte kcals via lutning?

Själv stör jag mig på alla motionärer på springer på löpband trots perfekt uteväder för löpning.
Citera
2026-08-10, 14:49
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retina
Själv stör jag mig på alla motionärer på springer på löpband trots perfekt uteväder för löpning.

Jag blandar ute och inne. Ibland vill man ha koll på tempo etc.
Citera
2026-08-10, 16:53
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retina
Dom bränner inte kcals via lutning?

Intervaller kan vara rätt skönt att köra på löpband då det är lättare att kontrollera tempot. Men de jag snackar är alltså vuxna människor som går lojt i 10 min på löpbandet samtidigt som de ibland pratar i telefon eller ser allmänt lobotomerade ut. Så jävla jobbigt är det inte att skruva upp tempot en aning och jogga istället.
Citera
2026-08-10, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artsoppamedflask
Intervaller kan vara rätt skönt att köra på löpband då det är lättare att kontrollera tempot. Men de jag snackar är alltså vuxna människor som går lojt i 10 min på löpbandet samtidigt som de ibland pratar i telefon eller ser allmänt lobotomerade ut. Så jävla jobbigt är det inte att skruva upp tempot en aning och jogga istället.

Jag trodde du skulle skriva att du stör dig på de som går i lutning på bandet men håller sig i handtagen med händerna så att det blir lätt för dem att gå uppåt. =)
Citera
2026-08-12, 21:50
Medlem
1. När gymmet blastar musik. Det är väl ok med någon form av lägre bakgrundsmusik men folk som vill lyssna på något har oftast med sig hörlurar. Det är fan omöjligt att följa en podcast eller höra lugnare låtar när man har 200 dB från en lista som inte uppdaterats sedan 1993 i bakgrunden.

2. Folk som cirkeltränar på ett vanligt gym. De ockuperar fyra maskiner och bara springer runt. Varför inte börja på ett crossfit gym istället??

3. Folk man inte känner som insisterar på att trumma upp en konversation om egentligen ingenting. Detta fast man knappt kan höra varandra över ljudet som blastas OCH jag har hörlurar på mig - det universella tecknet på att jag vill inte prata med någon.

4. Denna är kanske lite mer kontroversiell men jag gillar inte att ha folk på mig så om jag t ex kör rygg och någon är på maskinen sidan om den jag skulle vilja använda så ändrar jag antingen ordningen på mina övningar och gör något annat istället eller hittar ett alternativ, t ex någon annan form av row. Så tänker inte andra, de kan börja träna efter en själv men insisterar på att följa efter en som ett jävla klistermärke. Man kan se samma beteende när man pendlar, man kan vara själv på bussen men nog fan ska den som hoppar på sätta sig precis framför eller precis bakom.
Citera
2026-08-18, 21:41
Medlem
Triremers avatar
Folk som kör något jäkla ”lean gains”. De tränar typ 400 timmar per år utan att växa eller bli starkare.

Bulk och cut fungerar. Bodybuilder hade inte gått igenom det besväret annars. Kolla Lee Priest.

Att folk som vill se ”bra” ut året runt fäller nedlåtande kommentarer om de som bulkar är patetiskt. För det första, de som bulkar kommer få mycket bättre resultat och när de väl deffat är de hästlängder bättre. För det andra så är ”vältränad” inte samma sak som deffad. Daniel Ståhl är extremt vältränad. Det finns ytterst få deffade som på riktigt kan hävda att de är lika vältränade.

Vill folk inte få grov fysik? Jag menar målet kan ju inte vara att se ut som en tunn högstadiekille som discogymat och deffat.
85-90kg+ deffad då börjar vi snacka.
Citera
2026-08-19, 06:07
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triremer
Folk som kör något jäkla ”lean gains”. De tränar typ 400 timmar per år utan att växa eller bli starkare.

Bulk och cut fungerar. Bodybuilder hade inte gått igenom det besväret annars. Kolla Lee Priest.

Att folk som vill se ”bra” ut året runt fäller nedlåtande kommentarer om de som bulkar är patetiskt. För det första, de som bulkar kommer få mycket bättre resultat och när de väl deffat är de hästlängder bättre. För det andra så är ”vältränad” inte samma sak som deffad. Daniel Ståhl är extremt vältränad. Det finns ytterst få deffade som på riktigt kan hävda att de är lika vältränade.

Vill folk inte få grov fysik? Jag menar målet kan ju inte vara att se ut som en tunn högstadiekille som discogymat och deffat.

MeN dEt FuNgErAr KoLlA mArTiN bErKhAn!

Jag var också en som hoppade på lean gains hypen för kanske 10-15 år sedan, det gjorde att jag bara snurrade hjulen när jag egentligen behövde en redig bulk för att gå upp en viktklass. Dåligt med styrkeökningar också eftersom jag inte var nybörjare.

Vanlig bulk är det bästa, går man inte överstyr så blir inte fettökningarna ur kontroll och kan skalas ned vid en lika bra deff. Tävlar man inte i bodybuilding eller liknande så behöver man inte nå sub-10% heller. Mest fitta får man på 12-16% ändå, och man orkar dessutom knulla.
Citera
2026-08-28, 20:39
Medlem
cookieboys avatar
1.Rövhål som inte orkar lägga tillbaka vikterna på rätt plats.
2. Idioter som inte kan hänga tillbaka saker på sin plats.
3. Bögar i flipp flopp.
4. Svinpälsar som grisar och lämnar pappersmuggar, torkpapper lite varstans.
5. Klena människor som inte kan hålla emot vikten, utan måste släppa den med ett jäkla brak.
6. Plats ockupanterna som vilar i 10min genom att scrolla på mobilen och sen lyfta lite lätt för att vila igen.
7. Mobil pratande mongos.
8. Kamel jävlar som stinker parfym/rakvatten.
9. Tik tok/ youtube wannabe som kör mongo övningar och försöker okupera plats.
10. Trasig utrustning som inte lagas inom rimlig tid.
Citera
Igår, 10:08
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:

En bra utförd bulk är leana gains..

Varför skulle du gå upp 2kg i veckan när du ändå inte kan lägga på dig muskelmassa i samma takt? Det är bara onödigt fett som du ändå måste skala av senare, då blir det både jobbigare och tar längre tid.

Lee priest kanske inte är det bästa exemplet, för det första fullproppad med steroider och för det andra bland dom bästa generna i historien, kolla snubben när han var 17 år… hade en vanlig människa tagit sin bulk så långt och nått 35% bf så hade dom förmodligen aldrig ens lyckats komma tillbaka till en deffad kropp.
Citera
Igår, 11:02
Medlem
Triremers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
En bra utförd bulk är leana gains..

Varför skulle du gå upp 2kg i veckan när du ändå inte kan lägga på dig muskelmassa i samma takt? Det är bara onödigt fett som du ändå måste skala av senare, då blir det både jobbigare och tar längre tid.

Lee priest kanske inte är det bästa exemplet, för det första fullproppad med steroider och för det andra bland dom bästa generna i historien, kolla snubben när han var 17 år… hade en vanlig människa tagit sin bulk så långt och nått 35% bf så hade dom förmodligen aldrig ens lyckats komma tillbaka till en deffad kropp.

Jag har aldrig sett någon lyckas med lean gains. Upp 2-3kg per år är för lite för att ens veta om de lagt på sig eller om det är vätska osv. Lee Priest är kanske överdrivet men bulk funkar. Min observation är att ca 5-10kg upp på ett halvår är lagom för bulk. Mer än så behövs inte om personen inte trycker. Men att gå upp säg 12kg är väldigt mycket bättre än 2kg. 2-3 kilo är så lite att det knappt är mätbart, en rejäl morgonskit så är det borta.
Citera
Igår, 14:26
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Jag har aldrig sett någon lyckas med lean gains. Upp 2-3kg per år är för lite för att ens veta om de lagt på sig eller om det är vätska osv. Lee Priest är kanske överdrivet men bulk funkar. Min observation är att ca 5-10kg upp på ett halvår är lagom för bulk. Mer än så behövs inte om personen inte trycker. Men att gå upp säg 12kg är väldigt mycket bättre än 2kg. 2-3 kilo är så lite att det knappt är mätbart, en rejäl morgonskit så är det borta.
Ja 2-3kg per år är givetvis för lite, jag uppfattade det som att du menade att man bara bör bulka på och äta lite hur som utan någon kontroll vilket bara kommer skada utvecklingen i längden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in