Citat:
Ursprungligen postat av
Triremer
Folk som kör något jäkla ”lean gains”. De tränar typ 400 timmar per år utan att växa eller bli starkare.
Bulk och cut fungerar. Bodybuilder hade inte gått igenom det besväret annars. Kolla Lee Priest.
Att folk som vill se ”bra” ut året runt fäller nedlåtande kommentarer om de som bulkar är patetiskt. För det första, de som bulkar kommer få mycket bättre resultat och när de väl deffat är de hästlängder bättre. För det andra så är ”vältränad” inte samma sak som deffad. Daniel Ståhl är extremt vältränad. Det finns ytterst få deffade som på riktigt kan hävda att de är lika vältränade.
Vill folk inte få grov fysik? Jag menar målet kan ju inte vara att se ut som en tunn högstadiekille som discogymat och deffat.
85-90kg+ deffad då börjar vi snacka.
MeN dEt FuNgErAr KoLlA mArTiN bErKhAn!
Jag var också en som hoppade på lean gains hypen för kanske 10-15 år sedan, det gjorde att jag bara snurrade hjulen när jag egentligen behövde en redig bulk för att gå upp en viktklass. Dåligt med styrkeökningar också eftersom jag inte var nybörjare.
Vanlig bulk är det bästa, går man inte överstyr så blir inte fettökningarna ur kontroll och kan skalas ned vid en lika bra deff. Tävlar man inte i bodybuilding eller liknande så behöver man inte nå sub-10% heller. Mest fitta får man på 12-16% ändå, och man orkar dessutom knulla.