2013-10-20, 11:14
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menschenkind
Ja, för propagandaministrarna på Holocaust Controversies är ju alltid att lita på . . . Gänget som ligger bakom den där bloggen måste höra till det mest patetiska på den "troende" sidan. Den monomant självhatande tysken Roberto Muehlenkampf, till exempel, har ju hemsökt otaliga e-postlistor och Internet-fora i snart femton år nu för att kunna sprida sitt torrt repeterade evangelium överallt och till alla; jag minns hans voluminösa medverkan som den frimodige Scott Smiths självutnämnde nemesis på Marcus Wendels numera tyvärr sorgligt degenererade tramsforum, på den tiden när det ännu hette Third Reich Forum och fortfarande hade någorlunda intelligent och hederlig moderering:

http://forum.axishistory.com/viewtopic.php?f=2&t=217

Sedan är det förstås fullt möjligt att Mattogno misstagit sig angående ett eller annat, han är ju bara människa han också, och har som bekant oförtröttligt givit ut den ena banbrytande studien efter den andra under flera års tid. Men jag ser ingen anledning för honom att förfalska herr Kesslers uppgifter; de borde ju vara lätta att kontrollera för alla forskare med tillgång till den relevanta bibliotekstjänsten, så att ljuga om dem vore ju rent kontraproduktivt för hans surt förvärvade trovärdighet.
Men har de fel ?? Det verka inte så fall, för det är inte endast dem som reagera på hans uträkningar.
Jag regerade på dem också, men har ej den kunskapen. Till och med du borde lätt inse det kan ej stämma. Så varför ska då lita på någon enstaka persons uträkningar?? När så många andra säger annat, plus inkl mig tycker det är överdrivit mycket per person.

Jo, nog var de banbrytande studier eftersom de flesta verka kunna bryta sönder deras teorier, precis som med Leutcher, Germar ... Tyvärr därför jag misstror de mer och mer, eftersom folket tycks anpassa sina siffror så det ska passa dem själv. Det har man sätt både Germar och nu mattogno göra...
Citera
2015-04-13, 23:18
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anakronistisk
Auschwitz the comedy
http://www.youtube.com/watch?v=pbJDZcPJ1lc

Vad tycker ni om honom? Är han en lögnare eller en snubbe som uppenbarligen vet vad han talar om?

Tycker Denierbud är bra. Av hans produktion tycker jag Auschwitz the comedy är sämst. Det är nånting med burkskratt, kassa skämt och historierevisionism som bara känns fel. Osmakligt.

One third of the holocaust är däremot klockren. Han gör ett bra case, även om andra revisionister (David Cole) har en helt annorlunda analys.
Citera
2015-04-14, 13:07
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Tycker Denierbud är bra. Av hans produktion tycker jag Auschwitz the comedy är sämst. Det är nånting med burkskratt, kassa skämt och historierevisionism som bara känns fel. Osmakligt.

One third of the holocaust är däremot klockren. Han gör ett bra case, även om andra revisionister (David Cole) har en helt annorlunda analys.

På vilket viss är den bra??

Han gör inget annat än att förvirra åskådaren. Med förvränga tid och siffror. Det kan vem som helst göra, få en tro vad man vill. När man tittar närma på filmerna, så dyker det upp genast brister.

Bara titta i denna tråd. Man behöver inte gå så långt, trådstarten så kommer första fel.

Citat:
Ursprungligen postat av zeke12
Hans videon har ju debatterats redan en del i forumet. Han motargumenterar rätt duktigt (delar av) den ortodoxa massmordstroende historiebeskrivningen med rätt simpel matematik, fysik och kemi.

Som t.ex. de 21 massgravarna á la 50 (längd)*25 (bredd)*10 (djup) meter som borde finnas i Treblinka ifall 700 000 judar varit begravna där.

http://www.holocaustdenialvideos.com/videos/11_treblinka_burial_space.wmv

Här en sådan sak som visar det inte stämmer. Det bara läsa i denna inlägg. Så visa det sig de gravar som inte finns enligt filmen. Så får han bita i det sura äpplet. Eftersom de håller på med undersöka dessa gravar nu med ny teknik. Så tydligen finns de, beräknas innehålla de 800 000 kroppar.
Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Arkeologen Caroline Sturdy Colls berättar om nyutvecklad teknik som kan vara till stor hjälp i utgrävningsarbetet i Sobibor. Denna har redan använts i b. .la Treblinka och i Serbien.

www.timesofisrael.com/british-forensics-expert-shapes-the-future-of-holocaust-research/

Här en länk till en youtube film :P https://www.youtube.com/watch?v=ercF_vaUouY

Så hur sanningsenlig är då hans filmer??
Citera
2015-04-14, 16:43
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Här en länk till en youtube film :P https://www.youtube.com/watch?v=ercF_vaUouY

Så hur sanningsenlig är då hans filmer??

Caroline Sturdy Colls tycker jag inte är speciellt trovärdig. Eric Hunt har gjort en hel dokumentär om varför:

https://www.youtube.com/watch?v=47rbRNSGQUs

Eric Hunt har ju en lite problematisk bakgrund då han en smula konfrontativt försökte fråga ut Elie Wiesel vilket slutade men komplikationer. Men det ändrar inte på att han är både smart och en duktig researcher.
Citera
2015-04-14, 22:37
Medlem
Citat:

Denierbud är en blåljugande fjant, vilket påvisas i de filmer där man går igenom felaktigheterna punkt för punkt.

https://www.youtube.com/results?search_query=debunk+denierbud&spfreload=10
Citera
2015-04-15, 07:02
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Caroline Sturdy Colls tycker jag inte är speciellt trovärdig. Eric Hunt har gjort en hel dokumentär om varför:

Eric Hunt har ju en lite problematisk bakgrund då han en smula konfrontativt försökte fråga ut Elie Wiesel vilket slutade men komplikationer. Men det ändrar inte på att han är både smart och en duktig researcher.

Caroline Sturdy Colls är inte trovärdig på vilket viss??
Jag tittade på denna youtube filmen. Det mesta som tar upp är gamal skåpmat.
Som vi har tagit upp här dussintals i dessa trådar.
Men ingen speciellt kritik som skulle välta Caroline undersökningar. Det mesta är ju antagande från han, - det kan vara så...!! Men ingen beläggning var det kan vara så!! osv.....

Så jag står som ett frågetecken, vad i den filmen gör inte Carolin trovärdig?
För den filmen visar det fanns massgravar, inget snack om saken. Sedan vill han få det till en massa annat men inga belägg för det. Han skulle kunna få att hon aldrig var på Reinhard lägrerna, om han ville!!
Citera
2015-04-16, 10:55
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:

Nu har även jag tittat igenom filmen som du länkade till. Vill du vara vänlig att förtydliga vart i dokumentären det framgår att Colls inte kan anses som trovärdig?

Edit: Är det någon som inte är trovärdig just nu är det väl du Glimmande? Antar att du inte kommer svara mer i denna tråd. Du ville bara framstå som lika smart som Erik Hunt. Tycker du lyckades bra.
Senast redigerad av varmluftsballong 2015-04-16 kl. 11:40.
Citera
2015-04-16, 12:13
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:

Tycker du att Eric Hunts video är bra och trovärdig?

/VV
Citera
2015-04-16, 13:20
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Nu har även jag tittat igenom filmen som du länkade till. Vill du vara vänlig att förtydliga vart i dokumentären det framgår att Colls inte kan anses som trovärdig?

Edit: Är det någon som inte är trovärdig just nu är det väl du Glimmande? Antar att du inte kommer svara mer i denna tråd. Du ville bara framstå som lika smart som Erik Hunt. Tycker du lyckades bra.
Han gav upp efter Dr Tinnitus inlägg ?? Det verka så, tanke det blide tyst från honom. De filmerna säger mycket som Dr Tinnitus länkade.
Citera
2015-04-17, 13:09
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Han gav upp efter Dr Tinnitus inlägg ?? Det verka så, tanke det blide tyst från honom. De filmerna säger mycket som Dr Tinnitus länkade.

Uppenbarligen sköt Glimmande med lösa skott.

Eric Hunt är ju direkt mentalt efterbliven- med grava verklighetsföreställningar och med ett agerande som om det var min egen son, skulle få mig att skämmas öronen av mig.

Den ene förnekaren efter den andra fortsätter att göra skarpa U-svängar. Men visst jag lägger väl till ytterligare en användare i gruppen som jag väntar på svar ifrån.
Senast redigerad av varmluftsballong 2015-04-17 kl. 13:50.
Citera
2015-04-21, 17:04
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patriot8
Det är otroligt att dessa som du beskriver som så avancerade ingenjörer som kan sin sak skulle göra så små ugnar, och i allmänhet en så ineffektiv utformning av Auschwitz, som dödsläger betraktar.

Orkar inte läsa igenom en hel tråd, men ska ta en titt på den senare och återkomma.
Här Patriot8, så vi inte hamnar i blåsväder.

På vilket sätt är de för små ugnar menar du ?.
Tvärtom den var effektiv, men i utvecklingsstadiet. Därför de 30 ingenjörerna.
Tvärtom var de ytterst effektiva, men inte gjorda för gå 24/4. De tog mycket stryk, just på de blide överansträngda.

Det jag menar tro knappast de skulle göra för små ugnar. Tro de är full medvetna vad de sysslade med. Men däremot var de inte beredda på anstormingen våren/sommaren 1944 med judar från ungern. Det kom fler och de gasade mer än de hann bränna.

http://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6rintelsen_i_Ungern

De kan man läsa korrespondensen mellan kontoret (tofp o söner) och lägret.
Citera
2015-04-22, 06:09
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patriot8
Hur vet du att det givits någon order? Hur vet du att det skrivits några dokument? Hur vet du att förintelsen ägt rum? Konsensus blir att föreställning om förintelsen bygger på indicier, det måste du väl även själv hålla med om?

Så du menar att den bara försvann, puts väcka? Att nazisterna sysslade med telepati har man ju förstått här på revisionism forumet, men att de även kunde trolla var något nytt

Är det träaska det är frågan om här?

Gjorde de det på eget bevåg, menar du ??
Nej, men alla små saker som hände, sedan bygger man pysselbitar.
De passar in med varandra.
Precis som de gör med dagens brott.

De användes gödningsmedel bland annat, det hade du sett, om du hade läst länken jag länkade i den förra tråden.

Mycket for ut igenom skorstenen. Ut i samhället runt om.. Finnes beskrivet, att Höss fick aska på sin jordgubbsland bland annat. Det ogillande han skarpt!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in