Citat:
Ursprungligen postat av Storm.
Du pratar om nya effektiva ugnar, det du ser här (
http://www.vho.org/GB/Books/thottc/Image41.jpg) var det som fanns.
Men det jag vill få fram . I början hade de lite enklare brännare. SS gav de en förfrågan, - kan ni fixare bättre brännare?..... (ungefär) Resultat blide vad du länkade till. Men den jag prata om är ännu mer effektivare, är på den ritningen jag länkade på. Alltså princip till förfråga kunden till tillverkaren - kan ni fixa det ? eller vi ska låta annan göra det? ... Klart de måste anta utmaningen. Det är ju ett företag, eller hur?? Det är lite svårt ljuga om eller hur?? För företaget ägdes av inga judar..
Citat:
Egentligen spelar det ingen större roll hur många man tror gick in, när det viktiga är att judarna ljuger om det.
Ja det är vad jag trodde i början också, innan jag börja läsa på om det. Och titta på helheten som du säger... Då förstod man, det är för stort att ljuga om, det finns för mycket som talar för det hände. För mycket talar för att det hände,och för stort för de skulle kunna göra sådan operation.
Men jag kan hålla med mycket ljugs det om, men tyskarna var ju inte ensam att sätta folk på andra sidan. Du har ryssarna själva som inte var som änglar, fransmännen var inte leka med eller hur? eller de länder på balkan.. De var hjälpte tyskarna hjärtligt .. Men de började innan tyskarna var där.
Sedan sverige hade långa planer själva(svenska nazisterna) som tur kom de aldrig till skotta på ordentlig. Finns svenska koncentrationsläger i Sverige. Kan ju ta läsa den svenska boken "där järnkorset växer" av Bosse Schön. Sedan så klart överdriver många judiska vittnen, det håller jag med om, och det stör mig. Men det säger inget att de inte var med upplevde saker och fick trauma av händelserna.
Citat:
Jag har inte varit på plats själv, men bara genom att kolla på bilderna tror inte jag att det gick in fler än 1-2 personer i en ugn och verkligen inte 5, och det är nog för att hela lögnen ska falla platt.
Eller så ville tyskarna hindra en katastrof!! Vilken normal funtad människa förstå man kan inte proppa hur många som helst i ett läger!!! Vad händer om den är maxad full ? Jo sjukdomar och andra sanitära olägenheter. Alltså måste de sortera ut de som kan jobba, och låta andra dö så lätt som möjligt och så smidigt som möjligt. Hade de andra alternativ? Tro knappast himmler hade velat låta de skicka tillbaks dem till "tyska riket" . Jag har inte lyckats få ett bra svar, vad de skulle göra annars med alla judar och andra oliktänkande människor. Som kommunister,homo,romer med mera..
Citat:
Uppenbarligen verkar du inte riktigt förstå vad jag menade med att se "det stora hela" så jag lägger det framför näsan på dig; Judarna ljuger. Och det är lite det som jag tror att Denierbud är ute efter, inte att bevisa att "såhär var det" och räkna ut allting, utan bara bevisa att de historier som judarna kommer släpandes med är fel.
Visst ljuger de om mycket, men knappast om detta!! De hade varit för stor operation att göra det. Sedan var tyskarna inte så skygga med tala om hatet emot judarna. De var de som hade sugit ut det tyska folket eller hur?? Så du ska inte inbilla tyskarna inte ville göra något åt det, och då Hitler hade modet att sätta igång med bli den som rensade judarna från jordens yta. De(judarna) var parasiter, vad gör man med parasiter? Ju utrota dem. Vilket de försökte också.... Men de misslyckade pågrund av de hade innan likande kunskap. De fick börja från 0... Men de var på god väg göra det, men de rann över huvudet på dem.