2011-12-21, 14:33
Medlem
Storm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Källa: http://www.gluefox.com/komment/kremas.shtm

Den där sidan gav mig ett par sköna skratt faktiskt.

"Ett SS-foto av Krematorium III i Auscwitz-Birkenau från 1943. Denna anläggning hade precis samma kapacitet som Krematorium II. Man ser arbetande fångar i förgrunden. Man lade ned mycken möda på att det skulle se välvårdat ut runt gaskamrarna med välansade gräsmattor och lummiga träd. Detta hade ett lugnande inflytande på de som skulle avlivas."

Verkligen?

Hela intervjun var ju klassiska hjärntvättade standardsvar, vet du vad det här svaret är värt? Vet du vad det betyder att svara såhär?

Citat:
Visste Ni att det skedde likvidering av oskyldiga människor i gaskammare och krematorium?
V. Jag har vetat sedan 1943 att oskyldiga människor likviderades i Auschwitz' gaskammare och att deras kroppar därefter brändes i krematorierna.

Svaret står en bit upp,

"Efter kriget åtalades flera av de ingenjörer som varit involverade i Auschwitz. Chefsingenjör Kurt Prüfer greps av amerikanarna men släpptes efter förhör."

Det är klassiskt att man svarar på ett sätt i förhör för att man ska få mindre fängelsestraff, hade han svarat att "Vilket gasning, vad pratar ni om? Det var folk med löss där det var allt jag såg" hade han mördats, att spela med är skillnaden mellan död och släppas efter förhör.

Just därför väljer jag att inte ta till mig av smörjan på den där sidan.
Senast redigerad av Storm. 2011-12-21 kl. 14:35.
Citera
2011-12-21, 15:18
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storm.

Men Denierbud tror du på?

/VV
Citera
2011-12-21, 17:09
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:

"Ett SS-foto av Krematorium III i Auscwitz-Birkenau från 1943. Denna anläggning hade precis samma kapacitet som Krematorium II. Man ser arbetande fångar i förgrunden. Man lade ned mycken möda på att det skulle se välvårdat ut runt gaskamrarna med välansade gräsmattor och lummiga träd. Detta hade ett lugnande inflytande på de som skulle avlivas."

Verkligen?

Hela intervjun var ju klassiska hjärntvättade standardsvar, vet du vad det här svaret är värt? Vet du vad det betyder att svara såhär?

Svaret står en bit upp,

"Efter kriget åtalades flera av de ingenjörer som varit involverade i Auschwitz. Chefsingenjör Kurt Prüfer greps av amerikanarna men släpptes efter förhör."

Det är klassiskt att man svarar på ett sätt i förhör för att man ska få mindre fängelsestraff, hade han svarat att "Vilket gasning, vad pratar ni om? Det var folk med löss där det var allt jag såg" hade han mördats, att spela med är skillnaden mellan död och släppas efter förhör.

Men det är inte vi tog upp väl?? Sedan hur tro vi skrattar åt Denierbud, vilket ni tro på ! När han kommer med konstiga beräkningar som visar sig det ej stämmer. Fortfarande inga svar på vad han har fått det med 1 timme/person med bränna dem. Jag har försökt visa en del information om både från sidor o från ugn tillverkarna själva.

Så vad har ni visat upp att Denierbud pratar sant om sitt påstående. Helst från tillverkarna eller de som jobbade med bränningen borde vara bra vittnen. Vilket vi kunde visa upp, vad har ni?
Citera
2011-12-21, 17:25
Medlem
Storm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Fortfarande inga svar på vad han har fått det med 1 timme/person med bränna dem.

Förmodligen ifrån de rörliga bilderna vi ser här?

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=pbJDZcPJ1lc#t=63 5s

"You only need to look", tråkigt nog så verkar det i ditt fall som att ditt ögonmått är helt åt helvete för ifrån där jag sitter ser det inte ut som att det går att få in fler än högst 2.
Senast redigerad av Storm. 2011-12-21 kl. 17:28.
Citera
2011-12-21, 18:01
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Förmodligen ifrån de rörliga bilderna vi ser här?

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=pbJDZcPJ1lc#t=63 5s

"You only need to look", tråkigt nog så verkar det i ditt fall som att ditt ögonmått är helt åt helvete för ifrån där jag sitter ser det inte ut som att det går att få in fler än högst 2.

Det är mig fortfarande rimligt. Jag kan inte se varför det inte skulle gå! Tro du tittar, för du vill tro på det är bara plats "högst" 2 st. Hmmm du nämner högst 2 st. Så det är då möjligt få in 2 st? Ändå säger folket de brände 2 st var 30:e minut(4st/timme).... ..... 8 st/timmen om de barn eller spinkiga. Det är folk som jobbade med det. Ändå ritade de konstruktionen för kunna bränna 3 st i timmen.

Så du menade de kunde ej konstruera en brännare som klara mer än 1 st? Även om SS kunde förutse problemet och ville lösa det med Krematorium II-V ... och därav ville de skulle ändra så de kunde bränna mer... nej då... de bara tillverkade efter standard, för de bruka de göra till kyrkan
Så med andra ord har Denierbud tagit siffran rakt ut i luften. Utan har belägg för det, typ mätt ut det och provat sig fram!! Tänk om alla forskare gjorde så, han är ju värre en "German Rudolf"

Så fortfarande, vilka belägg har han för att säga det får endast plats 1 st / timme?
Eftersom folk säger de brände 2 st var 30 :e min med mera.
Att SS beställde ugnar som var mer effektivare till krem II-V, eftersom de var ej tillräckligt bra till krem I. Eller var SS, handlingsförlamade?
Att de utvecklade ugnar till kunna klara 3 st/timmen.
Att de var på väg med ugnar som man kunde stoppa in kroppar på löpande band principen.

Men ändå påstår Denierbud, att de brände bara 1 st/timmen , för han tycker så med bara se på en film!?! jisses säger jag... Konstigt man kan hålla sig garv..
Nej bättre får du komma med.
Senast redigerad av Herkulesbig 2011-12-21 kl. 18:05.
Citera
2011-12-23, 14:07
Medlem
Storm.s avatar
Du pratar om nya effektiva ugnar, det du ser här (http://www.vho.org/GB/Books/thottc/Image41.jpg) var det som fanns.

Egentligen spelar det ingen större roll hur många man tror gick in, när det viktiga är att judarna ljuger om det.

Jag har inte varit på plats själv, men bara genom att kolla på bilderna tror inte jag att det gick in fler än 1-2 personer i en ugn och verkligen inte 5, och det är nog för att hela lögnen ska falla platt.

Uppenbarligen verkar du inte riktigt förstå vad jag menade med att se "det stora hela" så jag lägger det framför näsan på dig; Judarna ljuger. Och det är lite det som jag tror att Denierbud är ute efter, inte att bevisa att "såhär var det" och räkna ut allting, utan bara bevisa att de historier som judarna kommer släpandes med är fel.
Senast redigerad av Storm. 2011-12-23 kl. 14:10.
Citera
2011-12-23, 14:39
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Egentligen spelar det ingen större roll hur många man tror gick in, när det viktiga är att judarna ljuger om det.

bara bevisa att de historier som judarna kommer släpandes med är fel.

Det är inte bara judarna.
Det är den samlade mänskligheten - några förvirrade hjärnor.

/VV
Citera
2011-12-23, 15:26
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Du pratar om nya effektiva ugnar, det du ser här (http://www.vho.org/GB/Books/thottc/Image41.jpg) var det som fanns.
Men det jag vill få fram . I början hade de lite enklare brännare. SS gav de en förfrågan, - kan ni fixare bättre brännare?..... (ungefär) Resultat blide vad du länkade till. Men den jag prata om är ännu mer effektivare, är på den ritningen jag länkade på. Alltså princip till förfråga kunden till tillverkaren - kan ni fixa det ? eller vi ska låta annan göra det? ... Klart de måste anta utmaningen. Det är ju ett företag, eller hur?? Det är lite svårt ljuga om eller hur?? För företaget ägdes av inga judar..

Citat:

Ja det är vad jag trodde i början också, innan jag börja läsa på om det. Och titta på helheten som du säger... Då förstod man, det är för stort att ljuga om, det finns för mycket som talar för det hände. För mycket talar för att det hände,och för stort för de skulle kunna göra sådan operation.
Men jag kan hålla med mycket ljugs det om, men tyskarna var ju inte ensam att sätta folk på andra sidan. Du har ryssarna själva som inte var som änglar, fransmännen var inte leka med eller hur? eller de länder på balkan.. De var hjälpte tyskarna hjärtligt .. Men de började innan tyskarna var där.

Sedan sverige hade långa planer själva(svenska nazisterna) som tur kom de aldrig till skotta på ordentlig. Finns svenska koncentrationsläger i Sverige. Kan ju ta läsa den svenska boken "där järnkorset växer" av Bosse Schön. Sedan så klart överdriver många judiska vittnen, det håller jag med om, och det stör mig. Men det säger inget att de inte var med upplevde saker och fick trauma av händelserna.

Citat:
Jag har inte varit på plats själv, men bara genom att kolla på bilderna tror inte jag att det gick in fler än 1-2 personer i en ugn och verkligen inte 5, och det är nog för att hela lögnen ska falla platt.

Eller så ville tyskarna hindra en katastrof!! Vilken normal funtad människa förstå man kan inte proppa hur många som helst i ett läger!!! Vad händer om den är maxad full ? Jo sjukdomar och andra sanitära olägenheter. Alltså måste de sortera ut de som kan jobba, och låta andra dö så lätt som möjligt och så smidigt som möjligt. Hade de andra alternativ? Tro knappast himmler hade velat låta de skicka tillbaks dem till "tyska riket" . Jag har inte lyckats få ett bra svar, vad de skulle göra annars med alla judar och andra oliktänkande människor. Som kommunister,homo,romer med mera..

Citat:
Uppenbarligen verkar du inte riktigt förstå vad jag menade med att se "det stora hela" så jag lägger det framför näsan på dig; Judarna ljuger. Och det är lite det som jag tror att Denierbud är ute efter, inte att bevisa att "såhär var det" och räkna ut allting, utan bara bevisa att de historier som judarna kommer släpandes med är fel.

Visst ljuger de om mycket, men knappast om detta!! De hade varit för stor operation att göra det. Sedan var tyskarna inte så skygga med tala om hatet emot judarna. De var de som hade sugit ut det tyska folket eller hur?? Så du ska inte inbilla tyskarna inte ville göra något åt det, och då Hitler hade modet att sätta igång med bli den som rensade judarna från jordens yta. De(judarna) var parasiter, vad gör man med parasiter? Ju utrota dem. Vilket de försökte också.... Men de misslyckade pågrund av de hade innan likande kunskap. De fick börja från 0... Men de var på god väg göra det, men de rann över huvudet på dem.
Citera
2012-01-30, 10:35
Medlem
Herkulesbigs avatar
Här en bild, där man ser tydligt de var inte så noga bränna liken till "fin aska" . Vilket betyder de brände kropparna mindre på 1 timme...
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Horror_chamber_at_the_Buchenwald_concentratio n_camp_near_Jena,_Germany.jpg
Citera
2012-01-30, 21:07
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:

Verkligen?
[...]
Ja, verkligen!!!

Eller tror du på fullaste allvar att en mördare talar om för sitt offer något i stil med "God dag. Jag ska bara mörda dig alldeles strax, men bry dig inte om att det ser för djävligt ut här och att 'duschen' är full med skit, blod och spyor. Det spelar ju ändå ingen roll nu när du ändå vet att jag alldeles strax tänker ta livet av dig där." ??
Citera
2013-09-09, 00:14
Medlem
deludeds avatar
...

Hans filmer brukar försvinna från nätet men här finns dom att ladda ner:
http://holocausthandbooks.com/index.php?main_page=2

...
Citera
2013-09-09, 06:54
Medlem
Det finns faktiskt videos där Denierbud debunkas och motbevisas

Här en länk till en hög sådana filmer där man påvisar vilka felaktiga påståenden och lögner som kastas fram från förintelseförnekarna

http://youtube.com/watch?v=nTmH06jfJ9s
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in