Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-10-31, 17:27
  #1
Medlem
Undrar helt enkelt om det är möjligt att på Tvn få in så att bilden från xboxen visas och ljudet från datorn som är kopplad via hdmi till Tvn. Går det på något sätt ?
Citera
2011-10-31, 18:01
  #2
Medlem
xelytoss avatar
Du kan ju testa att koppla en AUX sladd från datan till AUX/hörlursintaget på TV:n, funkar på vissa TVn men inte på andra, det är bara att testa
Citera
2011-10-31, 18:18
  #3
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pk.J
Undrar helt enkelt om det är möjligt att på Tvn få in så att bilden från xboxen visas och ljudet från datorn som är kopplad via hdmi till Tvn. Går det på något sätt ?

Nej, det går inte, i alla fall inte samtidigt.
Men varför vill du ha datorns ljud och xboxens bild?
Eller uttrycker du dig bristfälligt så att missförstånd uppstår?
Citera
2011-10-31, 18:45
  #4
Medlem
Part0uzes avatar
Har liknande problem. Vill ha ljud från laptopen då jag har en extern skärm till xboxet. Funkar det ??
Citera
2011-10-31, 19:10
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xelytos
Du kan ju testa att koppla en AUX sladd från datan till AUX/hörlursintaget på TV:n, funkar på vissa TVn men inte på andra, det är bara att testa

Tack, ska testas direkt när jag kommer hem!

Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Nej, det går inte, i alla fall inte samtidigt.
Men varför vill du ha datorns ljud och xboxens bild?
Eller uttrycker du dig bristfälligt så att missförstånd uppstår?

Jo, helt enkelt för att jag sitter på en risig laptop och ljudet på den är inte det bästa om man vill lyssna på musik. Vill altså, för att förtydliga lyssna musik på TVn via min laptop istället för att höra xboxspelets ljud.
Citera
2011-10-31, 19:46
  #6
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xelytos
Du kan ju testa att koppla en AUX sladd från datan till AUX/hörlursintaget på TV:n, funkar på vissa TVn men inte på andra, det är bara att testa


Var hittar man ett hörlursintag, och vilken funktion har det?
Citera
2011-11-01, 13:11
  #7
Medlem
xelytoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Var hittar man ett hörlursintag, och vilken funktion har det?

Det är bara ett hål som på t.ex en Ipod, brukar finnas antingen på framsidan där man öppnar luckan för o komma till alla knappar på TVn, på sidan av TVn eller på baksidan, det är som sagt bara ett vanligt hål som på mp3 spelare

På min TV så används den ifall man vill kolla på TV med hörlurar på natten så att man inte väcker någon eller om man vill koppla in exempelvis datorhögtalare för lite extra ljud och bas.
Jag brukar koppla in en AUX sladd från datorns hörlursingång till TVns när jag kollar på en film från datorn, det är alltså en AUX sladd som ser likadan ut på båda sidor. Om det funkar på någon annan kanal än PC kan jag inte svara på för det kan vara olika på olika TV apparater så det är bara att testa!
Citera
2011-11-01, 13:14
  #8
Medlem
xelytoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xelytos
Det är bara ett hål som på t.ex en Ipod, brukar finnas antingen på framsidan där man öppnar luckan för o komma till alla knappar på TVn, på sidan av TVn eller på baksidan, det är som sagt bara ett vanligt hål som på mp3 spelare

På min TV så används den ifall man vill kolla på TV med hörlurar på natten så att man inte väcker någon eller om man vill koppla in exempelvis datorhögtalare för lite extra ljud och bas.
Jag brukar koppla in en AUX sladd från datorns hörlursingång till TVns när jag kollar på en film från datorn, det är alltså en AUX sladd som ser likadan ut på båda sidor. Om det funkar på någon annan kanal än PC kan jag inte svara på för det kan vara olika på olika TV apparater så det är bara att testa!

EDIT: Nu har jag provat en sak till som funkar, man kan bara koppla en AUX sladd från sin mp3 spelare till TVn och sänka ljudet på spelet helt så har bara pure musik när man kör, och det verkar funka på alla kanaler!

OJ sorry för dubbelpost
Citera
2011-11-01, 14:51
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xelytos
Det är bara ett hål som på t.ex en Ipod, brukar finnas antingen på framsidan där man öppnar luckan för o komma till alla knappar på TVn, på sidan av TVn eller på baksidan, det är som sagt bara ett vanligt hål som på mp3 spelare

På min TV så används den ifall man vill kolla på TV med hörlurar på natten så att man inte väcker någon eller om man vill koppla in exempelvis datorhögtalare för lite extra ljud och bas.
Jag brukar koppla in en AUX sladd från datorns hörlursingång till TVns när jag kollar på en film från datorn, det är alltså en AUX sladd som ser likadan ut på båda sidor. Om det funkar på någon annan kanal än PC kan jag inte svara på för det kan vara olika på olika TV apparater så det är bara att testa!

Du missade helt det han undrade över.
Han undrade vad en hörlursINgång var, det är ju normalt utgångar.
Citera
2011-11-01, 20:22
  #10
Medlem
xelytoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lowtech
Du missade helt det han undrade över.
Han undrade vad en hörlursINgång var, det är ju normalt utgångar.

Oj jag menade utgångar
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback