Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2002-11-01, 23:58
  #1
Medlem
Är det någon som kan tipsa om något bra program för att organisera musiksamlingen? Har använt Audiofile för att där kan man få skivlistan enkelt från CDDB. Halvjobbigt program så jag undrar om någon hittat något bättre? :?:
Citera
2002-11-02, 06:40
  #2
Medlem
oGGos avatar
Menar du hålla reda på dina MP3 filer eller ???
Citera
2002-11-02, 12:24
  #3
Medlem
Nej, för att hålla ordning på vilka skivor jag har och vilka låtar som finns på skivorna. Att bara lägga upp skivorna är ett mindre problem, det skulle man kunna göra i t.ex. Excel, men att skriva in alla låt-titlarna för hand, där går gränsen. I Audiofile kan man koppla upp sig mot cddb.com och få alla titlar med artister och låtlängd på några sekunder och sedan läggs det in i programmet så man kan söka. Audiofile, OK då, men jag tänkte någon kände till något "modernare" program för Audiofile är stökigt. :?
Citera
2002-11-02, 13:09
  #4
Medlem
ryllemans avatar
ett tips är ju att kolla vad download.com har. gjorde en snabbkoll där och hittade lite olika program för att hålla reda på sina samlingar. har inte testat nåt av dom så därför vill jag inte heller nämna nåt men music library verkar vara bra (fanken, där nämnde jag ett iaf).
Citera
2002-11-03, 07:06
  #5
Medlem
oGGos avatar
Är det inte oftast så, i program som använder sig av CDDB nedladdning, lagrar all information i en databas.

Jag hade iaf ett program förut som lagrade allt i en Access databas så man kunde gå in och fiddla lite sen.

Enda problemet är att jag inte minns namnet på applikationen!
Citera
2002-11-03, 17:52
  #6
Medlem
Tack för tipset om Music Library. Verkar va ungefär det jag behöver, bl.a. kopplingen till CDDB. Jag håller på att kolla på 30-dagars trial-versionen för att se hur det funkar men letar just nu också efter en key. Någon som kan tipsa var jag kan hitta? :?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback