Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-10-28, 20:47
  #1
Medlem
Imorgon börjar jag gymma, med tanke på att jag under mina 20 år alltid blivit retad för mitt extrafläsk. Inte brytt mig så mycket förrän nu då jag kände att det skulle vara kul att försöka ta tag i problemet.
Hur lång tid ska det ta för att min kropp ska få en synlig förändring?
Det jag tänker satsa på framförallt är bröstmuskler, med tanke på att jag har "manboobs", har ni några tips till mig?
Tänker köra 3-4 ggr i veckan, 1½ - 2 timmar varje pass och hålla mig till en proteindiet.
Väger nu 81 kilo och är 177 centimeter lång.
Citera
2011-10-28, 20:51
  #2
Medlem
tycker nog du skall köra mest på fettförbränning. Mer kondition än styrka. Men givetvis lite styrketräning. Ät mindre kolhydrater än vanligt. Sluta med godis, chips och läsk och andra sötsaker
Citera
2011-10-28, 21:03
  #3
Medlem
sireminis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bofinkenn
tycker nog du skall köra mest på fettförbränning. Mer kondition än styrka.
Vad pratar du nu om? Det avgörande är hur stort energiunderskottet och att man behåller så mycket muskler som möjligt vilket uppnås överlägset bäst med styrketräning.
Kondition hjälper en framförallt att bränna kalorier så att man kan äta mer men har inte lika bra effekt på kroppssammansättningen ändå.

Ett underskott på 500 kalorier per dag är normalförslaget och med det förlorar man 2 kg per månad. Så det kan ta ett tag beroende på hur du ser ut nu.
__________________
Senast redigerad av siremini 2011-10-28 kl. 21:05.
Citera
2011-10-28, 21:05
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siremini
Vad pratar du nu om? Det avgörande är hur stort energiunderskottet och att man behåller så mycket muskler som möjligt vilket uppnås överlägset bäst med styrketräning.
Kondition hjälper en framförallt att bränna kalorier så att man kan äta mer men har inte lika bra effekt på kroppssammansättningen ändå.

Viktnedgången bör inte gå alltför fort sett ur hälsoperspektiv.
Skrev ju att han ska köra styrka också. eller missade du det?
Citera
2011-10-28, 21:09
  #5
Medlem
sireminis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bofinkenn
Skrev ju att han ska köra styrka också. eller missade du det?
Citat:
Mer kondition än styrka. Men givetvis lite styrketräning
Det tycker jag ska vara tvärtom. Mycket styrketräning för kroppsammansättningen och kondition för hälsan och hjärtat, inte för fettförbränning.
__________________
Senast redigerad av siremini 2011-10-28 kl. 21:14.
Citera
2011-10-28, 21:21
  #6
Avstängd
ett pass på 2h är för mycket för en nybörjare , bättre köra lite tuffare tempo cirka 50min
varför inte dela upp det, cykla 30 min, sen styrketränar du i 50min
Citera
2011-10-28, 21:23
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siremini
Det tycker jag ska vara tvärtom. Mycket styrketräning för kroppsammansättningen och kondition för hälsan och hjärtat, inte för fettförbränning.
känner en kille som är lite mullig. Han har styrketränat i 4 månader. Man ser ingen skillnad på han. Sa åt han att köra kondition och lite fettförbränning och nu börjar man se skillnad
Citera
2011-10-28, 21:24
  #8
Medlem
Var i exakt samma sits för ett år sedan, börja gymma, skit i vågen och bara styrketräna! Funkade skit bra för mig och mår mycket bättre idag!

Har fortfarande rätt mycket extrafläsk kvar men har rejäla muskler som väger upp det!
Citera
2011-10-28, 21:51
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plufsy
Imorgon börjar jag gymma, med tanke på att jag under mina 20 år alltid blivit retad för mitt extrafläsk. Inte brytt mig så mycket förrän nu då jag kände att det skulle vara kul att försöka ta tag i problemet.
Hur lång tid ska det ta för att min kropp ska få en synlig förändring?
Det jag tänker satsa på framförallt är bröstmuskler, med tanke på att jag har "manboobs", har ni några tips till mig?
Tänker köra 3-4 ggr i veckan, 1½ - 2 timmar varje pass och hålla mig till en proteindiet.
Väger nu 81 kilo och är 177 centimeter lång.
Du är väll medveten om att det inte går att punktförbränna?
Citera
2011-10-28, 21:54
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bofinkenn
känner en kille som är lite mullig. Han har styrketränat i 4 månader. Man ser ingen skillnad på han. Sa åt han att köra kondition och lite fettförbränning och nu börjar man se skillnad
Jaha? Han brände mer kalorier vilket gjorde att han kom på ett energiunderskott. Det hade han också kunnat skära ner på maten.
Citera
2011-10-28, 23:10
  #11
Medlem
ballings avatar
Skriv gärna ner ditt träningsschema, kostschema och så vidare. Lite svårt att häjlpa dig när du bara skriver att du skall träna si och så mycket, äta en "proteindiet" och så.
Citera
2011-10-29, 10:52
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plufsy
Imorgon börjar jag gymma, med tanke på att jag under mina 20 år alltid blivit retad för mitt extrafläsk. Inte brytt mig så mycket förrän nu då jag kände att det skulle vara kul att försöka ta tag i problemet.
Hur lång tid ska det ta för att min kropp ska få en synlig förändring?
Det jag tänker satsa på framförallt är bröstmuskler, med tanke på att jag har "manboobs", har ni några tips till mig?
Tänker köra 3-4 ggr i veckan, 1½ - 2 timmar varje pass och hålla mig till en proteindiet.
Väger nu 81 kilo och är 177 centimeter lång.

Grymt bra initiativ broder!
Resultatet beror helt på hur hårt du går ut i början. Har du mycket fett på kroppen, samt "manboobs", bör du även lägga till några pass cardio te.x promenader, jogging i veckan. Kombinerar du det med styrketräning som formar, stärker kroppen kommer du troligtvis se resultat inom ett par månader.

Kör du en stabil diet, samt tränar hårt kommer det gå galant! Då kan du blicka tillbaka till ditt gamla "jag" med ett leende på läpparna. Sen kommer ingen reta dig för extrafläsk längre !

Kör hårt och lycka till!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback