2011-10-27, 15:25
Medlem
det finns många människor som gör inlägg här, Paranormala fenomen, ockultism och ufologi, bara för att spåra ur tråden utan att någon modererar dessa personer

https://www.flashback.org/t1235354p146

Citat:
Ursprungligen postat av __fatpipe_
#1747 Tycker bara du är löjlig. Jag tycker även att du bör leva i verkligheten. Om du verkligen är helt seriös med dina inlägg vilket jag misstänker så bör du ju söka hjälp. För det du ser finns inte, thats my point...

Citat:
Ursprungligen postat av JarlJodfot
Jag vet inte vad du skulle tjäna på att provocera, men det verkar finnas de som tycker om att göra det. Om bli provocerade med, för den delen.

Citat:
Ursprungligen postat av __fatpipe_
#1770 Ni har blivit ett av mina nöjen här på FB. Jag blir seriöst glad av att se alla oerhört seriösa citeringar när jag kollar "Mina citerade inlägg".
Själv tar jag inte detta seriöst alls, men det gör ni. Kan inte förstå det, och ni behöver inte förklara heller Thats it sötnosar Jag vet hur mycket hat ni känner emot mig, och det är fan inget annat än underbart!

det är nog många i den här forumdelen som kommer att söka sig till nya mer seriösa ställen då det förstör innehållet och den intressanta läsningen.

https://www.flashback.org/t1692685

Skriv här om ni också anser att vi behöver bättre moderering för att hålla den här forumdelen intressant.
Senast redigerad av Someone21 2011-10-27 kl. 15:28.
2011-10-27, 15:36
Medlem
latjoisses avatar
Det har alltid varit trams på Paranormala fenomen delen men på senare tid har det blivit mycket värre enligt mig. Det är idag väldigt svårt att föra en god debatt utan att man tappar den röda tråden pga trams OT osv. Men jag tycker att även vi skribenter har ett ansvar att rapportera trams och allmänt OT för att hålla det rent.

Dock hade man välommnat hårdare moderering. Kanse rent få till något "lås" likt laidback och password forumet har för att sllippa de värsta trollen och sabotörerna.
2011-10-27, 15:58
Medlem
ojns avatar
Börja med att rapportera inlägg du anser bryter mot reglerna. Jag ser att du rapporterat ett par stycken i dag, det är en bra start. De inläggen har också blivit raderade. Har du kontaktat moderatorerna i aktuellt forum, det ska göras innan en tråd startas i denna avdelning.
2011-10-27, 16:01
Moderator
Allaballawallas avatar
Antar att ni gett upp försöken att diskutera med moderatorerna där om du startar den här tråden...
Har du även provat att ta det med admin, admin4 eller admin5?

Hänger inte särskilt mycket i Paranormala fenomen, ockultism och ufologi men snubblar in där ibland och läser lite, vilket kan vara intressant och förstår att det inte är särskilt kul med personer som bara skriver där för att jävlas med de medlemmar som tar ämnet på allvar. Kan väl egentligen bara rekommendera er att rapportera allt trams och OT som stör.

Idioterna kommer ni inte att bli av med (Alltså de som skriver trams. Inte moderatorerna då jag inte är insatt i om de sköter sig där eller inte och har ingen åsikt om dem.) och jag skulle tippa på att de flesta som kommer med glåpord och idiotförklaringar av andra medlemmar i de trådarna mest av allt behöver övertyga sig själva om att ni har fel och de har rätt (Baserat på deras egen osäkerhet och okunskap om ämnet.); det ser jag som den mest logiska förklaringar till varför man skulle lägga sig i andras övertygelser över huvud taget.

Kollade trådarna du länkat till och där var ju flera inlägg av __fatpipe_ som jag skulle klassa som OT men som inte ens var rapporterade, så ni kan ju börja med att åtminstone rapportera det som inte hör hemma där så får vi väl se hur det går...
2011-10-27, 16:19
Medlem
doublelifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Someone21

det är nog många i den här forumdelen som kommer att söka sig till nya mer seriösa ställen då det förstör innehållet och den intressanta läsningen.

https://www.flashback.org/t1692685

Skriv här om ni också anser att vi behöver bättre moderering för att hålla den här forumdelen intressant.
Fast måste säga i just denna tråden så förstör också sådant inlägg som du gjorde, speciellt medan moderatorn tydligt sagt ut innan, men förstår din poäng. just tråden i syfte kom mesta av detta feed the troll-startande från en person som synd att andra håller på i evigheter men fram och tillbaka för att vinna över en helt onödig fight. Tyvärr lyssnar inte alla på moderatorns poänger även dom har upprepats.
2011-10-27, 16:49
Medlem
KimNeilJungs avatar
Rätta mig om jag har fel, men missnöjet har troligtvis uppkommit i att vissa användare skriver vad de påstår sig "se" i tråden om borttappade saker. Det har framförts åsikter om att det bara är trams när icke-skeptiker svarar och säger var de tror att en viss sak kan finnas.

Jag vill göra en sak väldigt, väldigt tydlig. Det är fritt fram för vem som helst att skriva i tråden om borttappade saker. Som moderator kan jag inte avgöra vem som är ett riktigt medium och vem som skojar eller gissar. Därför har jag också resolut vägrat att radera några inlägg gällande gissningar.
Den vägran ser jag ingen anledning att ändra på innan någon ger mig ett felsäkert verktyg att avgöra vem som är ett äkta medium och vem som inte gör det.
2011-10-27, 16:59
Medlem
Men tv-soffan försäger ju sig hela tiden, behöver man inte vara medium för att förstå att han är ett troll av stora mått.
2011-10-27, 17:08
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Men tv-soffan försäger ju sig hela tiden, behöver man inte vara medium för att förstå att han är ett troll av stora mått.
Jag vill helst inte diskutera enskilda användare.

Den dag någon kan visa mig hur en läsare av tråden med säkerhet vet att en skribent är falsk och en sann kan jag som moderator agera. Det är den som ställer en fråga i tråden borttappade saker som kam avgöra vem som ger bäst svar. Inte någon annan.

Jag kan inte ta bort ett inlägg för att jag tror att en spådom inte kommer ur skribentens övernaturliga förmåga.
2011-10-27, 17:14
Medlem
latjoisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Rätta mig om jag har fel, men missnöjet har troligtvis uppkommit i att vissa användare skriver vad de påstår sig "se" i tråden om borttappade saker. Det har framförts åsikter om att det bara är trams när icke-skeptiker svarar och säger var de tror att en viss sak kan finnas.

Jag vill göra en sak väldigt, väldigt tydlig. Det är fritt fram för vem som helst att skriva i tråden om borttappade saker. Som moderator kan jag inte avgöra vem som är ett riktigt medium och vem som skojar eller gissar. Därför har jag också resolut vägrat att radera några inlägg gällande gissningar.
Den vägran ser jag ingen anledning att ändra på innan någon ger mig ett felsäkert verktyg att avgöra vem som är ett äkta medium och vem som inte gör det.

Det handlar inte bara om den tråden utan nästan hela forumsdelen rent generellt. Det är ofta det tenderar till att gå "överstyr" när skeptikerna börjar komma in. Sedan kan man alltid bli bättre på att rapportera inlägg etc. Men man kanske hade önskat hårdare moderering för att just statuera ett exempel.

Med all respekt till att inte vill diskutera enskilda fall men dock så ser man ganska snabbt villka som tramsar i tråden genom sina svar, det går ganska så snabbt att bilda sig en uppfattning om de värsta trollen/sabotörerna.

Naturligvis kan man inte förbjuda icke medium från att svara då det inte går att verifiera vilka som verklien är medium eller inte. Det kan också vara till hjälp från icke medium genom att posta ett inlägg som kan hjälpa till. Blev lite rörigt nu men hoppas ni förstår.
2011-10-27, 17:56
Medlem
doublelifts avatar
Citat:
Det har länge varit harmoni i tråden men nu är det väldigt kaos. Soffan du skriver emot oss samtidigt som du utger dig vara en av oss.
jag tycker du ska ignorera personer som du anser inte är medium, kör på dit eget race. Alltså detta sätt leder inget vart plus som jag sagt flera gånger så handlar det i slutändan om resultaten som skapas och nöjda användare.

tv-soffan vara och icke-vara påverkar inte inställningen till medium som du påstår. Skeptiska är fortfarande skeptiska, troende bryr om dina åsikter som du rätt tydligt har sagt. Och osäkra och andra deltagande i borttappat får skjälva välja vad dom tycker, precis som allt på flashback. Glöm inte att just den tråden egentligen handlar om rätt triviala förfrågningar över saker som försvunnit, och inte om ifrågasättande av medium.
2011-10-27, 18:50
Medlem
Jag är less på att gallra ut de som ljuger eller inte i borttappadetråden också. Förr var alla seriösa men nu kommer det in en massa som ljuger för att sätta dit oss. Jag brukar säga att jag ser du ljuger eller att du har den brevid dig. Men det gör det väldigt jobbigt, det tar kraft att sitta och kolla alla. Skulle varit lättare om det gick gallra. Men förstår ju om det inte går. Dessutom det har blivit borttappadetråden som blev orsaken till detta enligt alla, men jag menade inte bara den. Man missuppfattar mig med skeptiska ögon, man kan läsa inläggen två gånger för att vara säker på att man förstått. Trådarna är allt annat än okej just nu.

Jag har flera gånger tänkt att lämna forumet då det alltid blir tjafs men blir ombedd att inte göra det av de som tycker sig ha glädje av mitt jobb. Är forumet för oss eller för skeptikerna som hellre skulle göra nytta på religion tex. Det är där de hör hemma egentligen, det är ju det de diskuterar.

Sen att vissa är ironiska och aroganta mot oss är inte heller bra, det tas upp inlägg om ris hela tiden för att jag svarade på ett inlägg om ris. Det är dags att radera och rensa i tråden.
2011-10-27, 20:16
Medlem
nozinans avatar
Citat:
Jag är less på att gallra ut de som ljuger eller inte i borttappadetråden också. Förr var alla seriösa men nu kommer det in en massa som ljuger för att sätta dit oss. Jag brukar säga att jag ser du ljuger eller att du har den brevid dig. Men det gör det väldigt jobbigt, det tar kraft att sitta och kolla alla. Skulle varit lättare om det gick gallra. Men förstår ju om det inte går. Dessutom det har blivit borttappadetråden som blev orsaken till detta enligt alla, men jag menade inte bara den. Man missuppfattar mig med skeptiska ögon, man kan läsa inläggen två gånger för att vara säker på att man förstått. Trådarna är allt annat än okej just nu.

Jag har flera gånger tänkt att lämna forumet då det alltid blir tjafs men blir ombedd att inte göra det av de som tycker sig ha glädje av mitt jobb. Är forumet för oss eller för skeptikerna som hellre skulle göra nytta på religion tex. Det är där de hör hemma egentligen, det är ju det de diskuterar.

Sen att vissa är ironiska och aroganta mot oss är inte heller bra, det tas upp inlägg om ris hela tiden för att jag svarade på ett inlägg om ris. Det är dags att radera och rensa i tråden.
Hur och vem ska sålla bort de som ljuger eller inte är mediala på riktigt tycker du? Jag har inte sett dig svara på den frågan än.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in