2011-11-26, 21:34
Medlem
Rostiga.Sheriffbrickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popup2004
Jag var just inne på en sida som till viss del kan förklara mina grannars negativa syn på oss svenskar. www.muslim.se är en svensk sajt som i sin välvilja ger råd och muslimer i Sverige. Här är deras svar till en muslimsk man som gift sig med en icke-muslim och vars svärföräldrar äter kött.

Angående ditt uttalande: "Jag älskar min flickväns föräldrar djupt även om de har förkastat vår religion", vid Allah, det är ytterst förvånande hur en muslimsk man som tror på Allah och den sista dagen kan älska människor som är icketroende och inte tror på Allah och den sista dagen och inte förbjuder det Allah förbjuder och inte praktiserar den rätta religionen utan vägrar att ta emot Islam??! Är detta inte en klar överträdelse av Allahs uttalande i Koranen i surat in surat al-Mujadlilah 58:22:
...
Vi säger inte till dig att du ska förbanna dem och ta till vapen mot dem; hursomhelst, det är obligatoriskt för dig att hata dem för deras otro och deras förnekelse av Herren över världarna och att hata den sjuka och osanna religion som de praktiserar.

http://www.muslim.se/fragorasvar/psykologiskaasocialaproblem/811-mina-frus-foeraeldrar-aer-icke-troende.html

Här var också en intressant artikel om oss kuffaar (ickemuslimer)
http://www.muslim.se/fragorasvar/basgrundernaitron/232-foertydligande-av-den-viktiga-regeln-det-aer-haraam-att-ta-kuffaar-som-naera-vaenner-och-beskydd are.html

Det här förklarar ju en hel del av mina grannars beteende.

Så är det ju religion framföralt politiska och inställda på att styra människors liv i detalj som islam är kaos i västvärlden så antingen blir alt muslimsk eller så är det västerländskt så enkelt är det finns inget mellanting när mussarna når en viss % i befolkningen så urartar det mer och mer.

Islam är för de svaga och outbildade samt utan förmågan att ifrågasätta (man tycker ju att de borde ta chansen i sverige men istället så håller de hårdare i vad en kamelherde muhammed *knullat vore hans röv av tusen kameler* från 600talet säger om hur man ska leva sitt liv (som är en ripoff av bibeln och arabiskt mytologi)

Så araber +islam = kaos

Somalier + Islam = kaos på härdsmältenivå.
Senast redigerad av Rostiga.Sheriffbrickan 2011-11-26 kl. 21:37.
Citera
2011-11-27, 09:40
Medlem
Här var en annan intressant artikel på muslim.se ”Lär dig arabiska, för det är en del av din religion…”

http://www.muslim.se/ovrigt/arabiskaspraket/96-laer-dig-arabiska-foer-det-aer-en-del-av-din-religion.html

"

Vad gäller att man blir van vid att tala ett annat språk än det arabiska, vilket är islâms symbol och Koranens språk, så att det blir en vana i landet, ens familj och hushåll, kompisar, på marknadsplatsen, när man tilltalar representanter från dem som styr landet, andra auktoriteter, eller då man talar till folket av kunskap, så är detta – utan tvekan – makrôh (ogillat). (…)

När de tidiga muslimerna begav sig av för att leva i Syrien och Egypten (där människorna talade bysantisk grekiska), och i Irak och Khorasân (där människorna talade persiska), och i Nordafrika (där människorna talade berbiska), så lärde dem människorna i dessa länder att tala arabiska. På detta sätt blev arabiska ett utbrett språk i dessa länder, och alla mäniskor – oavsett om dem var muslimer eller icke-muslimer – talade arabiska."

Med andra ord, det är emot islam att lära sig prata svenska. Det är deras plikt som muslimer att lära oss prata arabiska istället. Jag ska genast gå över till min somaliska granne och kräva att hon ger mig lektioner i arabiska. Så dum jag har varit, här trodde jag att hon hade problem med att lära sig ett nytt språk, men så är det så mycket allvarligare. Hon kanske tror att hon hamnar i helvetet om hon lär sig prata begriplig svenska.
Citera
2011-11-30, 16:15
Bannlyst
– Jag vet inte vad jag ska göra, säger Saida. Jag vill inte flytta. Mina barn är födda här och jag trivs här. Jag har inga problem med någon, säger Saida.

Men om hon och familjen trivs varför polisanmäla?
Citera
2011-11-30, 16:54
Medlem
Hopplooses avatar
Kan det måhända vara denna kvinnan (0:40) som är missnöjd i Borås?
Eller det kanske är den käcke pojkens mamma (0:57) som står i bakgrunden?
http://www.youtube.com/watch?v=zN32eCzIv1U&feature=related
Rena spekulationer, givetvis, då ingen riktigt tycks trivas.
Citera
2011-11-30, 20:11
Medlem
0Thor0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopploose
Kan det måhända vara denna kvinnan (0:40) som är missnöjd i Borås?
Eller det kanske är den käcke pojkens mamma (0:57) som står i bakgrunden?
http://www.youtube.com/watch?v=zN32eCzIv1U&feature=related
Rena spekulationer, givetvis, då ingen riktigt tycks trivas.

Sådär ser det ut på alla ställen där det kommer somalis, de är jätteduktiga på vilka rättigheter de har, skyldigheter.. ja.. de har kanske tagit bort det ordet ur SFI kursen.
Citera
2012-01-01, 15:50
Medlem
Celerons avatar
Att Borås Tidning skriver så förljuget om detta är tyvärr ingen nyhet. Har förekommit förr i samband med annan liknande "rapportering". Verkar numera även vara en del av deras "värdegrund" eller vad man ska kalla det. Därtill tycker jag också att detta förstärkts betydligt sedan den nuvarande chefredaktören Stefan Eklund tillträtt.

En annan sak man undrar över är vad bostadsbolaget sagt om de här problemen. Det är väl Viskaforshem som "har hand om" just de aktuella husen i Svaneholm ??.
Citera
2012-01-01, 18:55
Medlem
Bonnafan1s avatar
Låter som väldigt bra grannar
Citera
2012-01-02, 00:21
Medlem
nejTILLrasisms avatar
Helt sjukt att det fortfarande finns människor på 2000-talet som springer runt och kallar människor för "negrer", när ska detta få ett slut?
Citera
2012-01-02, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nejTILLrasism
Helt sjukt att det fortfarande finns människor på 2000-talet som springer runt och kallar människor för "negrer", när ska detta få ett slut?

Ja det går ju lika bra med "menablatte"
Citera
2012-01-02, 00:26
Medlem
Heladageniskogens avatar
Citat:
Vid samma tidpunkt som alla negrer är vita.
Citera
2012-01-02, 06:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brookus
Borås känsliga integrationsprocess är hårt ansatt efter att frispråkiga Boråsare gång efter annan deklarerar för somalier att de är negrer.

En noggerflock beståendes av en vuxen hona, en vuxen hanne samt sex stycken avkommor har till sin stora förvåning stött på ett grannskap där grannarna inte hymlar med vad de tycker om flocken.

Chockord som neger och apa förekommer mot somalierna.

Det frispråkiga grannskapet startade även en namninsamling för att få bort den kulörta flocken från gården.

Allt detta gör förstås att integrationen är mycket chockad i Borås.

http://www.bt.se/nyheter/boras/hatbrotten-mot-afrikaner-okarbr-%283001156%29.gm

Hur påverkar detta den känsliga integrationsprocessen i Borås?
Någon som bor där som kan berätta hur integrationen känner sig just nu?
Är svenskarna där för dåliga på att integreras till den nya och avsevärt mycket mer spännande kulturen?
Kan en värdegrundskonsult lösa situationen?
Fler synpunkter på denna chocksituation?
Jag skulle nog inte kalla det "chocksituation" etc., utan ser det mer i termer av att det handlar om en generationsfråga, en sorts kulturell traditionsfråga och liknande. Sådana här markörer och begrepp förekommer, tror jag, i alla kulturer, på allehanda delar av jordklotet.

När en äldre granne till mig helt naturligt och totalt ogenerat kallade en färgad (afrikan, från de "mörka" delarna av Afrika sannolikt) hantverkare där jag tidigare bodde för den där solbrända liraren, "han sängrökaren", lakritstomten och liknande helt allvarligt – handlar det egentligen mest bara om ett annat sätt att benämna något, så som jag ser det.
Citera
2012-01-02, 06:21
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Citat:

Det är väl ganska naturligt med tanke på hur många negrer vi har i samhället?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in