2011-10-29, 03:31
Medlem
sappys avatar
Jävlar vad mkt raketforskare det var i denna tråden då.

Det folk inte fattar är, att grannarna skiter fullständigt i att de är negrer. Alla vi "riktiga" svenskar som växt upp i byar på landet har upplevt den typiska whitetrash-familjen med den ensamstående kedjerökande morsan och 5 ungar som torterar djur, för oväsen, snor prylar, slår andra ungar osv. Klart att denna typ av familjer existerar i andra etniciteter också.

Edit: Journalisten verkar dock helt lost. Varför inte intressant att höra bådas historia?
Citera
2011-10-29, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllaOlikaAllaLika
Okej, jag tror dig inte. Varför skulle en journalist bete sig så arrogant när hennes uppgift är att rapportera? Ta en Print-screen på mailen om du inte "hunnit att radera dom" och ladda upp så att vi kan se. Jag vill ha bevis för tydligen är jag den enda som är kritisk granskande här.

Jag kan gärna köra en print screen på båda mailen men då tänker jag "censurera" så att mammans riktiga namn samt min mailadress inte syns. Köper du det?
Citera
2011-10-29, 15:03
Medlem
[quote=Ashtray_]
Citat:

Ta kontakt med alternativa medier om du vill att sanningen ska fram, ex: "Avpixlat". Kan du bevisa uppgifterna med sparade mail eller något annat så är historien alldeles för viktig för att inte komma till allmänhetens kännedom.

Låt dom inte komma undan med det här!

Finns inte en chans att jag skulle lägga upp det här på Avpixlat. Det är en site som för fram åsikter som jag inte på ngt sätt kan ställa mig bakom.
Citera
2011-10-29, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sju-sovaren
Fan, länken fungerar inte. Skulle se hur integrerad hon såg ut.

Barn 4-14 år, 6 st? Varför så många egentligen?

Bevisat att rasister är mobbare. Rasister har ungefär lika mycket intelligens som kriminella som tjuter av glädje varje gång oskyldiga blir offer för våld och rån..

Jag tycker det här är fel OM hon integrerat sig. Vadå namnsignatur för att kasta ut henne?
Är det hon som ljuger eller är det här bara mobbning?

Men varför 6 barn på 10 år? Ja, mina kompisar brukar ha runt 3 syskon var, men skillnaden på ålder är betydligt längre..

För att översvämma Sverige och påskynda den vita rasens undergång förstås. De är inte dummare än att de förstår att när niggers är i majoritet så kommer det vara slut med alla svenska krav på anpassning, då blir det tvärtom istället.
Citera
2011-10-29, 15:13
Medlem
negombo365s avatar
Jag blev kallad neger typ i 20 år fram till 9/11 då blev jag inte neger utan muslim jävel ,taliban, arab jävel. Svenskarna har aldrig haft rätt ... Jag är från Sri lanka..Men tydligen ser inte svenskar skillnad på indiska folk och afrikaner . Araber, talibaner.

Somalierna

Så sen somalierna kom till Sverige så är det ingen som kallat mig neger...när jag äri Sverige .
Jag antar att jag och alla adopterade brunisar från Indien/sri lanka är "off the hook" . Men antar att Åka hem står kvar endå.

Roligaste är att jag har åkt hem så oroa er inte ..jag bor på min vakra ö Sri Lanka...
Kommer ca 5000 svenskar i månaden till min stad Negombo. Jag har haft mycket roligt att prata invandrar frågor...men specielt skåningar, heta diskutioner ibland.. Men jag på minner de hela tiden att de är på besök här . För här är jag i MITT land och svennarna är i MITT land på semester så här är det jag som SÄGER ÅK HEM om de stör och super förmycket.

Men av alla folk så älskar jag svenskarna mer än andra folk , De är mest tolleranta av alla folkgrupper tror jag.
Senast redigerad av negombo365 2011-10-29 kl. 15:18.
Citera
2011-10-29, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFrank
Fördomar bygger på okunskap, jag bygger mina åsikter om Somalier (ja afrikaner i allmänhet) Araber, Perser, Afghaner och latinamerikaner på mina egna erfarenheter av dessa grupper. Jag är alltså inte okunnig om dessa.

På grund av mina erfarenheter under många år har jag därmed utvecklat åsikter som gör att jag enligt PK-eliten är en "Rasist".

Och ja, då är jag väl det då.

Fast det som kännetecknar den här typen av "erfarenheter" när det gäller invandring, folkgrupper, kulturer & dylikt är ju att den skiljer sig så otroligt mycket från person till person. Om du tar 20 personer som arbetat mycket med att måla träfasader så är deras erfarenheter mycket snarlika. Tar du 20 personer som kört mycket lastbil så är deras erfarenheter snarlika. Tar du 20 personer som bakat mycket bröd så är deras erfarenheter väldigt lika.

Men frågar du 20 personer vad deras erfarenhet av perser, "latinamerikaner" eller araber är så blir det ju väldigt olika svar, kan faktiskt vara som natt & dag. Därför väger inte dina erfarenheter av olika folkgrupper lika tungt som en målares erfarenhet av att måla. Man har helt enkelt ingen aning om vad du baserar ditt prat på medan målarens erfarenhet av att måla är mera lätt att förstå hur han skaffat sig.
Citera
2011-10-29, 15:59
Medlem
NS_14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marshemi
Precis, samma med lagen eller hur? Vrf ska man anpassa sig till den liksom? Vad är folks problem?

Om du inte begriper skillnaden mellan lagstiftningen, som givetvis inte den är helt optimal utan i många fall stiftade av odugliga, politiska och till sitt parti partiska, nämndemän, inte sällan i avsaknad av juridisk kompetens och på sina håll direkt diskriminerande mot svenskar, med det politiska spelet är du bortom all räddning. Då är du en person, i likhet med några stycken här inne, regimlojala som låter etablissemanget tänka åt dig. Jag säger återigen, skärpning.

Citat:
Att säga att man vill ha ut alla muslimer ur sverige, att man inte kan va svensk om man tror på islam, "Med piska och morot ska vi få ut muslimerna ut sverige" osv. Hmm, jadu man kan väl tolka det som man vill.

De vill "stoppa islamiseringen" och kräva, precis som du gjorde i tidigare inlägg, anpassning (assimilation) till det svenska samhället. Partiet pläderar "öppen svenskhet" där alla kan bli svenskar så länge de anpassar och underordnar sig den svenska kulturen. Islam, enligt deras definition, bygger på ett eget statsbygge med b la sharialagar, särskilda särrättigheter (tänk Waberi och Aldebe) samt bibehållande av religiösa seder (som den unga kvinnan som blev kompenserad med flertalet tusenlappar för att hon blev uppfodrad att ta av sig slöjan i skolan). Vad Sd då menar är att man kan inte vara kulturellt svensk (eftersom partiet inte erkänner vikten av en svensk identitet) och samtidigt tro på Islam. Tesen om raser och rasism duger inte vid en närmare beskrivning av SD.

Citat:
Ursprungligen postat av negomobo365
Roligaste är att jag har åkt hem så oroa er inte ..jag bor på min vakra ö Sri Lanka...
Kommer ca 5000 svenskar i månaden till min stad Negombo. Jag har haft mycket roligt att prata invandrar frågor...men specielt skåningar, heta diskutioner ibland.. Men jag på minner de hela tiden att de är på besök här . För här är jag i MITT land och svennarna är i MITT land på semester så här är det jag som SÄGER ÅK HEM om de stör och super förmycket.

Men av alla folk så älskar jag svenskarna mer än andra folk , De är mest tolleranta av alla folkgrupper tror jag.

Stämmer det som du säger är du ett bra föredöme för andra invandrare och vill passa på och hylla dina fina ord om svenskar. Önskar dig all lycka och välgång på din vackra ö
Senast redigerad av NS_14 2011-10-29 kl. 16:14.
Citera
2011-10-29, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnyssel

* En av grannarna i samma trappuppgång som familjen har under flera års tid fått stå ut med att "Saidas" barn kliver rakt in i hennes lägenhet, utan hennes medgivande eller att ringa på först. De har även stulit cigaretter. Om grannen låser dörren så står barnen och ringer på konstant tills hon öppnar och knör sig sedan in in lägenheten eller så står de och skriker i postinkastet. Senast igår så hittade grannen en påse med urin utanför sin dörr.....

Hemfridsbrott av den här karaktären måste nog betraktas som grovt. Det här kan ju bara vara vräkning som gäller. Borde väl nästan vara aktuellt att föräldrarna förlorar vårdnaden av barnen också. Hur det funkar med beviskrav & straffutdömanden vågar jag inte spekulera i utan det får jag fråga en jurist om.

Möjligen att det i det här fallet kan vara känsligt just att de är invandrade från Somalia. Blir kanske svårt för myndigheterna att rättfärdiga att en person flyr till Sverige från ett krigsdrabbat land & sen fråntas sina barn pga att barnen inte klarade av svenska normer. Då kan möjligen det främlingsfientliga kriteriet få vatten på sin kvarn om att invandrare har fördelar gentemot svenskar.
Citera
2011-10-29, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NS_14
Om du inte begriper skillnaden mellan lagstiftningen, som givetvis inte den är helt optimal utan i många fall stiftade av odugliga, politiska och till sitt parti partiska, nämndemän, inte sällan i avsaknad av juridisk kompetens och på sina håll direkt diskriminerande mot svenskar, med det politiska spelet är du bortom all räddning. Då är du en person, i likhet med några stycken här inne, regimlojala som låter etablissemanget tänka åt dig. Jag säger återigen, skärpning.

De vill "stoppa islamiseringen" och kräva, precis som du gjorde i tidigare inlägg, anpassning (assimilation) till det svenska samhället. Partiet pläderar "öppen svenskhet" där alla kan bli svenskar så länge de anpassar och underordnar sig den svenska kulturen. Islam, enligt deras definition, bygger på ett eget statsbygge med b la sharialagar, särskilda särrättigheter (tänk Waberi och Aldebe) samt bibehållande av religiösa seder (som den unga kvinnan som blev kompenserad med flertalet tusenlappar för att hon blev uppfodrad att ta av sig slöjan i skolan). Vad Sd då menar är att man kan inte vara kulturellt svensk (eftersom partiet inte erkänner vikten av en svensk identitet) och samtidigt tro på Islam. Tesen om raser och rasism duger inte vid en närmare beskrivning av SD.

Stämmer det som du säger är du ett bra föredöme för andra invandrare och vill passa på och hylla dina fina ord om svenskar. Önskar dig all lycka och välgång på din vackra ö

Sa jag att det är samma sak? Nej, menade bara att principen är densamma som när du säger att vi ska skita i vad regeringen säger och göra som vi vill. Det är såhär vårat land styrs just nu och de får vi ta och acceptera, sedan kan vi ju på olika sätt påverka hur det kommer se ut i framtiden.

Jag menar med anpassning till det svenska samhället att invandrarne precis som svenskar ska sköta sig och följa lagen, att det sedan ska äta köttbullar, fira jul och dansa runt midsommarstången är ingen nödvändighet. Varför kan inte muslimerna få utöva sin religion hur de vill så länge de inte springer omkring och begår hedersmord osv (som ju egentligen inte hör till islam för övrigt)? Eller ska vi alltså avskaffa religionsfriheten i Sverige? Ska vi ta bort yttrandefriheten och rösträtten när vi ändå håller på?
Citera
2011-10-29, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negombo365
...

Om det är sant så är det ju sorligt hur intolernat världens befolkning är...
Citera
2011-10-29, 17:16
Medlem
Ashtray_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnyssel

Finns inte en chans att jag skulle lägga upp det här på Avpixlat. Det är en site som för fram åsikter som jag inte på ngt sätt kan ställa mig bakom.

Det var endast ett exempel. Poängen var att att hitta ett media som skulle skriva om det samt ge det så stort genomslag som möjligt. Finner du andra vägar så är väl det lika bra? För mig och andra hederliga människor har sanningen ett egenvärde. Det spelar ingen roll vilka vägar den tar så länge den når fram. Det är viktigare för människor att veta att journalister som finns för att granska den politiska och ekonomiska makten är korrupt, har egna politiska agendor samt är redo att förvrida verkligheten så till den grad att den helt försvinner som i artikeln som länkades, än det är om sanningsbudet har åsikter som dem inte delar i övrigt.

Vi skiljer oss åt här.
Citera
2011-10-29, 18:40
Medlem
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli
Hemfridsbrott av den här karaktären måste nog betraktas som grovt. Det här kan ju bara vara vräkning som gäller. Borde väl nästan vara aktuellt att föräldrarna förlorar vårdnaden av barnen också. Hur det funkar med beviskrav & straffutdömanden vågar jag inte spekulera i utan det får jag fråga en jurist om.

Möjligen att det i det här fallet kan vara känsligt just att de är invandrade från Somalia. Blir kanske svårt för myndigheterna att rättfärdiga att en person flyr till Sverige från ett krigsdrabbat land & sen fråntas sina barn pga att barnen inte klarade av svenska normer. Då kan möjligen det främlingsfientliga kriteriet få vatten på sin kvarn om att invandrare har fördelar gentemot svenskar.
Men barnen är mellan 4-14 och är alltså inte straffmyndiga.
Sedan finns det problem med bevisningen, samt att "barn är barn".

Vräkning är något som hyresbolaget får sköta, och där vågar de knappt, för då kommer anklagelserna om diskriminering att komma, och troligen även en anmälan via JämO, vår statliga utpressarorganisation, med en budget avsedd för att jävlas med företag där de kan driva frågor som är helt idiotiska eftersom de inte behöver oroa sig över att slösa pengar i onödan, medans hyresbolaget kommer att få betala advokater och diverse annat med sina egna pengar.
Vilket är skälet till att anklagelser via JämO så ofta går till förlikning, för det är oftare billigare att betala en förlikning än att betala för kostnaderna av att driva fallet, även om de skulle vinna det.

Alltså föredrar de att ljudisolera och sedan hoppas på att problemet ska försvinna av sig självt.
Och efter den här artikeln så kommer de definitivt inte att kunna vräka fanskapet, för då kommer det att ta hus i helvete i alla våra olika anti-rasistorganisationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in