2011-10-27, 00:34
Medlem
rimmbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoppsmäll
Har du redan glömt vad du nyss skrev?

Du påstår ju att rasister läser på industri eller fordon eller jobbar på en betongfabrik(Den som står för trångsyntheten är ju du. ). Vi bär vissa sorts tröjor (kläder som stör dig?)

Jag är inte osäker på mig själv. Jag kan kalla mig för rasist om du mår bättre av det, men jag är fanimej inte en nazist, det ska du ha jävligt klart för dig.

kan sätta en hundring på att de flesta poliser i förorter blir rasister i slutändan
Citera
2011-10-27, 00:46
Medlem
EmilEfterblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoogBeat
Jag förstår verkligen familjernas situation. Jag vill inte heller bo med negrer och speciellt inte med somalier i närheten. Så jag klandrar inte människor för att de uttrycker sina känslor genom verbala attacker mot somaliesuggan. Men det bästa vore naturligtvis om de boende istället lägger sin energi på att målmedvetet och effektivt arbeta politiskt och opinionsbildande för att få till en storskalig repatriering av alla somalier. Jag antar att namnunderskrifterna är ett steg i rätt riktning, men det krävs mycket mer än så.

Så när du blir besviken eller irriterad på någon, ger du dig själv rätten att attackera verbalt?
Jag vet att rasister ofta kan ha svårt å sociala vägnar, men seriöst..? Detta måste vara bottnen, när en människa, omfamnad av hatets förvrängda logik, helt svamlar i det djupaste av mörker.

För att göra saken konkret, så ditt vaga intellekt hänger med i svängarna målar jag härmed upp ett exempel, egentligen gripet ur luften, men som i din idealvärld bara är en helt normal händelse.

En man står på ICA, i kön till kassan, närmare bestämt. Hans tillvaro flyter förbi honom, utan överraskningar, utan glädjemoment. Hans mage är stor medan hans hunger på livet är liten.
Bakom denna man står en pöjk, av längden att döma i 14-årsåldern. Pöjken, som förövrigt ska köpa en kexchoklad, får plötsligt för sig att mannen framför honom - den tjocke du vet - tar för mycket plats i kön.
Detta uppmärksammande får till följd att pojken utbrister, och jag citerar: Hörru tjockis, stå inte där och se så jävla ful ut.
"Tjockisen - som Pöjken valde att kalla honom - får nu nog, och förvisar sig själv till imperfekt via en snara, timmen senare.

Hoppas min lilla anekdot föll dig i smaken och hjälper dig till att få nya infallsvinklar på hur människor bör behandlas.

Tack för mig.

Med vänlig hälsning Emil.
Senast redigerad av EmilEfterbliven 2011-10-27 kl. 00:52.
Citera
2011-10-27, 00:48
Medlem
vassapennans avatar
Känns som en knepig situation. Om det nu ligger någon sanning i historien så känns det lite sådär att någon/några skriker neger till negrer. Speciellt om det är barn som är målet.

Samtidigt så torde artikeln vara kraftigt överdriven. Jag har aldrig någonsin hört någon ropat neger till någon mörkhyad under hela mitt liv, trots att jag bott i stora delar av landet. Precis lika osannolikt som att Patrik Lundberg (kina-puffar) ständigt blir kallad "tjing tjong" på stan, varje vecka.
Citera
2011-10-27, 01:03
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baechu
Och så finns det folk som bott hela sitt ariska liv i Sverige utan att lära sig enkla grammatiska regler. Hur står det till med IQ:n egentligen? Du är mindre svensk i mina ögon och bör flytta till Danmark där du kan prata och skriva rotvälska i gott sällskap.

Ursäkta jag stör, men vad fan har ditt inlägg att göra med att en somaliehona som anklagar sina grannar för rasism?

Citat:
Ursprungligen postat av vassapennan
Känns som en knepig situation. Om det nu ligger någon sanning i historien så känns det lite sådär att någon/några skriker neger till negrer. Speciellt om det är barn som är målet.

Samtidigt så torde artikeln vara kraftigt överdriven. Jag har aldrig någonsin hört någon ropat neger till någon mörkhyad under hela mitt liv, trots att jag bott i stora delar av landet. Precis lika osannolikt som att Patrik Lundberg (kina-puffar) ständigt blir kallad "tjing tjong" på stan, varje vecka.

Att negrer ljuger vet vi ju redan att en granne tappat humöret pga. honans typiska nonchalanta negerattityd har jag full förståelse för.
Senast redigerad av Mad monk 2011-10-27 kl. 01:10.
Citera
2011-10-27, 01:30
Bannlyst
Det är väl alldeles utmärkt om det förhåller sig på det viset att vita svenskar öppet och högt deklarerar för rasfrämlingarna som inkräktar i deras land och försämrar deras livskvalitet att dessa inte är välkomna.
Har vi riktig tur så kanske detta leder till att just denna familj väljer att flytta, eller åtminstone att de säger till sina klanfränder hemma i Somalia att Sverige är ett rasistiskt och hemskt land och att de bör finna en annan nation att parasitera på.

Tänker man efter en stund så inser man snabbt att egentligen är ju precis allting som får somalier och andra oönskade element att känna sig just oönskade och obekväma i Sverige av godo.
Citera
2011-10-27, 01:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cal00
Gud vad hemskt. Helt öppet också.

Som mörkhyad finner jag detta motbjudande. Hoppas dessa blir bötfällda eller något.

Jag blev förföljd av ett par blatteungar som följde efter mig och skrek "jävla horsvenne, dö bara"...

Ringde polisen och ville anmäla detta och hon på telefonen skrattade bara och efter ett tag fråga hon om jag verkligen var seriös.

Tror hon på telefon var rasist..
Citera
2011-10-27, 02:08
Medlem
Fy fan vad töntigt, som att jag skulle göra en polisanmälan för att någon kallar mig "jävla viting"

Dra åt helvete, lättkränkta jävla somaliejävlar alltså.
Citera
2011-10-27, 03:23
Medlem
jr.ewings avatar
låter inget vidare kul för saida och hennes familj.
hoppas polisen griper de skyldiga som skriker "neger" efter hennes barn
Citera
2011-10-27, 05:37
Medlem
feel good article. Synd bara ifall polisen tar henne på allvar och ignorerar de glåpord hennes egna smånoggers ropar. Min egen erfarenhet säger mig att de svenska barnen sannolikt blivit av med en del leksaker och cyklar och sånt som blivit kulturberikat.
Citera
2011-10-27, 05:38
Bannlyst
Fy fan vilka hemska människor det finns!

Att de inte inser att man inte vill ha att göra med dem gör dem till hemska människor.

Om de har stått ut med detta i 11 år, så prioriterar de ändå bidragen före att leva lyckligt. Inte konstigt att alla hatar negrer.
Citera
2011-10-27, 06:55
Medlem
chainmails avatar
Det skulle vara intressant att se hela listan på klagomål till fastighetsägaren, likaså höra grannarnas berättelser. Förmodligen har grannarna tröttnat på skadegörelse, nedskräpning, sopor i trapphuset, problem i tvättstugan, stank i trapphuset, skrikiga ungar och hur skattemedel i form av allehanda bidrag slösas på dessa parasiter. Det vore också intressant att se hur familjen försörjer sig (troligen socialbidrag, barnbidrag, flerbarnstillägg, bostadsbidrag etc).

Att mannen "arbetar" utomlands borde utredas extra noga, det luktar bedrägeri lång väg.

Jag tror inte ett ögonblick på att svenskar "ropar neger efter oss hela tiden", svenskar är alldeles för timida för något sådant. Detta är kravmaskinens sätt att skaffa extrainkomster i form av skadestånd men också "sympatikapital" för fler krav exempelvis hämta fler somalier, hemresor...

Detta bevisar att somalier inte passar i det svenska samhället och borde därför å det snaraste återbördas till Soamlia, det är inte juste att utsätta svenskar för somalier och vice versa...

Någon skrev tidigare att "rasism är ekvivalent med hat" men det behöver inte alls vara så, rasism är när man definierar de olika raserna - värdeladdningen är inte automatisk även om vissa raser ständigt utmärker sig. I fallet med somalier, irakier, kurder, afghaner, syrianer och zigenare är det ytterst olyckligt att dessa tillåtits komma till Sverige - rena förlustaffären på alla plan (kulturellt, socialt och ekonomiskt).
Citera
2011-10-27, 07:06
Medlem
Bravidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Argh-Bjornie
Är det inte bra att de försöker integrera sig och bli en del av samhället?

Somalier kan varken integreras eller assimileras in i ett svenskt samhälle, förutom de berömda undantagen som bekräftar regeln.

Dessa idioter som skaffar barn istället för arbete ska inte vara välkomna här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in