Sedan några månader tillbaka valde jag att börja sälja. Det började med att jag fick tag i riktigt bra hasch som jag fick för 120kr/g och sålde vidare för 150kr/g. Jag hade inte avsikt att sälja det från början, men jag köpte 15-20g åt gången till mig själv, och sedan krängde jag av lite när det blev efterfrågan.
Tiden gick och jag fortsatte göra likadant. Jag umgicks med folk som alltid har koll på vad som finns inne och hur mycket. Jag utnyttjade detta och såg till att köpa upp de sista 20-30 grammen och sedan sälja det dyrare. Det var snabba pengar då jag fick det sålt på bara ett par dagar, även om jag inte tjänade så mycket. Jag fortsatte så ett tag tills jag fick tag på folk som jag kunde splitta plattor med. Jag lät pengarna växa hela tiden tills jag köpte plattorna själv. I mitt fall kostade en platta 8K, ett ganska dyrt pris, men jag fick bra kvalité och hela processen gick snabbt. Sedan tog plattan slut på ungefär en vecka och sedan började allt om igen. Hela verksamheten växte och att få in 2,5-3K på en dag var inga problem. Jag såg också till att resa till de andra kommunerna när det var torka, då jag hade kunder över hela länet.
Visst låter det som ett härligt liv? Min plan var egentligen aldrig att tjäna pengar på det. Jag tyckte att sälja var roligt, jag hade alltid röka hemma som jag fick billigare och sedan var pengarna såklart en bonus. Men när man driver denna typen av verksamhet så kommer någon du inte vill veta av att få höra om det. Det räcker med att en kund blir busted och börjar gola vart den fått rökat ifrån. Då kommer polisen leta upp dig. Alternativt så kommer ju någon annan dealer att höra talas om dig och sedan se till att bli av med konkurrensen.
I mitt fall hände båda ungefär samtidigt. Jag hade dock tur, för när polisen gjorde razzia i min lägenhet så lät dom bli att kolla i kylskåpet där jag av en ren händelse lagt en nyinköpt platta. Polisen tog alla mina pengar och piller som jag hade i lägenheten, dock fick jag tillbaka mina pengar. Efter polisen tog mig beslutade jag mig för att kränga den sista plattan och sedan lägga ner. Det var lättare sagt än gjort, då alla kunder nu tog avstånd från mig eftersom jag uppenbarligen hade span på mig.
Samtidigt fick några andra langare nys om mig och började terrorisera mig. Det började med att dom ville köpa av mig. Jag kände till dom sedan innan och visste att dom ville råna mig och sedan sätta en skuld som aldrig försvinner på mig. De var väl medvetna om att polisen inte hade tagit plattan och att jag hade fått tillbaka mina pengar. Trots mina försök att övertyga dom om att det inte fanns något att hämta, samt mina varningar om att jag har span på mig så valde dom ändå att åka hem till mig och knacka på min lägenhet. Ganska idiotiskt gjort, för det resulterade i att span plockade in dom till stationen. Efter det fick jag lämna mitt hem, stänga av alla mobiler, gömma mig och sedan bara vänta på att dom ska sluta leta efter mig.
Men om du känner att det är värt detta besväret för lite extra pengar i månaden så kör hårt. Folk kan säga vad dom vill om detta uttalandet, men det är faktiskt sant; Polisen bryr sig inte om oss knarkare så länge vi inte säljer. Jag har själv rökt i 1½ år och det var faktiskt inte förens jag började sälja som allt blev knas.
Men om du ändå känner för att börja sälja så kan jag ju bara ge dig några råd:
Ha alltid koll på vilka du säljer till. Alltid.
Bli aldrig girig, det vill säga att du ska aldrig ge för liten mängd och du ska verkligen inte sälja till alla som får tag i ditt nummer.
Sälj helst till så få som möjligt. Det bästa är om du hittar en mellanhand som kan sälja åt dig. Mellanhanden ska vara någon som är respekterad, för man kommer utan tvekan komma i kontakt med riktigt skumma typer som kan knasa med dig, även om det är rätt mängd och bra kvalité.
Om du inte hittar en mellanhand så får du intala dig själv såväl som du intalar andra att
du sitter inte på rökat, utan du är bara en mellanhand.
Sköt aldrig försäljningen hemifrån eller någonstans nära där du bor.
Detta är ett heltidsjobb om du ska göra det rätt. Gatulangning är en process som ska gå snabbt och smidigt utan att väcka uppmärksamhet. Se till att du har olika ställen där du regelbundet möter samma personer. När du väljer ett sådant ställe så se till att det alltid finns flyktvägar, men det viktigaste är att det sker avskiljt från folk och gator. Gårdsplaner, kyrkogårdar, gränder, lekplatser och skolor är bra ställen att mötas på(de två sistnämnda är under förutsättning att det är mörkt ute såklart).
Citat:
Ursprungligen postat av lovetheh3rb
Hej!
Jag har rökt sedan cirka 1 och ½ år tillbaka och har många gånger tänkt på att börja sälja.
Eftersom jag är "etablerad" rökare och i stort sätt alla jag umgås med är stoners så bör jag ju gå med vinst?
Vinst går du om du köper billigt och säljer dyrare. Svårare än så är det inte.
Citat:
Här där jag bor Får man en femma för cirka 600kr

Detta betyder att en langare får in cirka 12000 per Hg.
Personligen delade jag upp i 0,8g/st vilket innebär att en platta är värd 12500. Lär dig att marginalerna gör stor skillnad, men utnyttja det inte till överdrift.
Citat:
Jag har flera kontakter som kan fixa billiga men sketna heggen och några som kan fixa riktigt fett weed för ett helt okej pris. De riktigt sköna hg:na ligger på cirka 6-7 tusen.
Ingen vill ha dåligt röka, oavsett hur billigt det är. Jag betalar hellre 300kr för 2 gram bra röka än 300kr för 3 gram dåligt röka.
Citat:
detta betyder att jag köper "en" femma för 300. Vad bör jag ta för en 5:a ?
Du kan ta vilket pris du vill. Det är du som avgör hur mycket du vill gå i vinst. Det är därför kvalitén spelar så stor roll när det gäller att sälja. Cannabis är som vilken annan produkt som helst. Du vill kunna tillfredsställa kundens behov. Sitter du på något som är riktigt bra så kan du lossa 4g för 600kr utan problem. Vanligast är ju dock 600kr för en 5a. Men som sagt så väljer du själv hur mycket du vill tjäna.
Citat:
Tänker om jag tar cirka 500kr för en 5:a så bör ju efterfrågan öka eftersom det är billigare än "vanligt"
Efterfrågan ökar inte om det är billigt, utan efterfrågan ökar om det är bra.
Citat:
Bör jag tänka på att inte sälja på någon annans revir?
När jag sålde så var det mina kunder. Det var sällan någon annan som hade något inne till skillnad från mig som alltid hade inne. Ändå ansåg knasarna som försökte råna mig att jag hade sålt på deras marknad. Det finns ingen moral i detta, utan det är bara att acceptera att vissa inte vill ha "konkurrens".
Citat:
Vart bör jag förvara min stash? ska jag ha det hemma eller i en gömma i skogen?
tips uppskattas

Du vill ju helst inte ha rökat så luft kan komma åt det, utan se till att ha det väl inpackat i plastfolie och sedan i ett kylt område(till exempel din kyl) så håller det längre. Sedan så kan du ju köpa ett kassaskåp och sedan låta bli att lägga plattan i kassaskåpet. Kommer polisen på besök så vägrar du helt enkelt öppna kassaskåpet och sedan låta dom bli besvikna när dom tar in det på stationen och öppnar det.