• 1
  • 2
2011-10-25, 14:58
Bannlyst
Idag när jag klev av bussen till skolan så står det poliser och väntar på mig och min kompis, dom frågar vilka vi är och sedan om vi har något vasst eller olagligt på oss, vi svarar nej och då säger dom åt oss att följa med dom. Min kompis säger att han vill ringa sin advokat eller förälder men det nekar dom. Vi får gå in i ett rum och klä av oss till tshirt / kalsonger. Och eftersom vi inte har nånting på oss så får vi sedan gå men dom säger inte varför dom tog oss. Och eftersom båda är minderåriga så behöver dom inte något tillstånd från målsman? Och får dom neka till att ringa förälder/advokat?
Citera
2011-10-25, 15:00
Medlem
Dr_Dollars avatar
Dom kanske trodde ni tillhörde det lokala gangster gänget.

Hur gamla är ni..?
Citera
2011-10-25, 15:01
Medlem
Raketlennys avatar
Svårt att svara på om du inte har begått något brott på sistone.
Citera
2011-10-25, 15:05
Bannlyst
Dom har tagit in mig för ett år sen för samma sak när det gick rykten på skolan om att jag höll på med det men pissade o visade ingenting. O då var det samma sak, dom sa ingenting mer än att ge mig en räkning på pissprovet på 2500kr

16 år, och eftersom jag inte ens bor i staden där jag går i skola så måste dom ju kollat upp när jag börjar och vilken buss jag tar till staden?
Citera
2011-10-25, 15:05
Medlem
Kusinen5s avatar
Nej jag tror dock inte att de får plocka er hursomhelst bara sådär utan några andra anledningar.. Har du/ni begått några brått?
Citera
2011-10-25, 15:17
Moderator
blomvattnares avatar
Vid misstanke om att någon medlem är minderårig kan man rapportera genom den lilla triangeln nere till vänster i varje inlägg. Att bara posta om saken i tråden är OT.

/Mod
Citera
2011-10-25, 15:37
Bannlyst
Om polisen misstänker att misstanke om brott förekommer får de göra så. Varför tror DU att polisen skulle bryta mot sina egna och samhällets lagar? Hatar förövrigt små snorungar som ska ringa advokat så fort en polis vill prata med er. Jävla vänsterpack!
Citera
2011-10-25, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apologi
Om polisen misstänker att misstanke om brott förekommer får de göra så. Varför tror DU att polisen skulle bryta mot sina egna och samhällets lagar? Hatar förövrigt små snorungar som ska ringa advokat så fort en polis vill prata med er. Jävla vänsterpack!

För att dom ofta tänjer på reglerna och kör ett allmänt oschysstare spel när en advokat inte är närvarande. Är man misstänkt för ett brott så är det alltid bra att ha en advokat närvarande så man inte riskerar att bli illa behandlad av polisen.

Förstår inte hur du kan dra in politik det här? Låter som rena fördomar. Är du en sådan person som hela tiden tar tillfället i akt att smutskasta vänstern så fort du får chansen? "Kalle missköter sin hygien, det är bara vänsterpack som gör det"
Citera
2011-10-25, 16:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hashmonstret
För att dom ofta tänjer på reglerna och kör ett allmänt oschysstare spel när en advokat inte är närvarande. Är man misstänkt för ett brott så är det alltid bra att ha en advokat närvarande så man inte riskerar att bli illa behandlad av polisen.

Förstår inte hur du kan dra in politik det här? Låter som rena fördomar. Är du en sådan person som hela tiden tar tillfället i akt att smutskasta vänstern så fort du får chansen? "Kalle missköter sin hygien, det är bara vänsterpack som gör det"

Tro inte på allt som du läser i aftonhoran.
Citera
2011-10-25, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apologi
Tro inte på allt som du läser i aftonhoran.

Jag läser inte den tidningen, inte heller expressen. Står fast vid det jag skrev i mitt förra inlägg. Vill du föra en debatt så varsågod. Men om du bara ska svara med inlägg som det här så kan du lika gärna skita i det, jag kommer iaf inte svara på inlägg som inte utgör någon form av argument.
Citera
2011-10-25, 16:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hashmonstret
Jag läser inte den tidningen, inte heller expressen. Står fast vid det jag skrev i mitt förra inlägg. Vill du föra en debatt så varsågod. Men om du bara ska svara med inlägg som det här så kan du lika gärna skita i det, jag kommer iaf inte svara på inlägg som inte utgör någon form av argument.

Okej. Vad har du för argument på att polisen ofta bryter och tänjer på regelverket?
Varför är det alltid bra att ha med en advokat? Jag antar att du menar vid all kontakt med polis? Är det tex nödvändigt och behövligt att ha med en advokat när man blir stoppad vid fartkontroll?

Låter i mina öron som om du tycker att hela polisen är korrupt och kan bli köpta och bryter mot regler så fort tillfälle ges. Så är inte fallet.

Det jag menar med mitt tidigare inlägg är att ungdomar ofta skriker advokat, övervåld, visa polisbricka etc i helt fel situationer. De tjänar alltså inget till. Självklart finns det undantag, som i allt.
Citera
2011-10-25, 16:48
Medlem
Poliser får så vitt jag vet inte agera utan direkt brottsmisstanke.
Det skall finnas en grund i polislagen eller BRB för deras agerande, dom kan inte bara på måfå gå och visitera personer hur som helst, då skulle jag mena att det rör sig om trakaseri.

Någon som kan polislagen och BRB och sådant i övrigt får gärna rätta mig om jag har fel.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in