• 1
  • 2
2011-10-25, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apologi
Okej. Vad har du för argument på att polisen ofta bryter och tänjer på regelverket?
Varför är det alltid bra att ha med en advokat? Jag antar att du menar vid all kontakt med polis? Är det tex nödvändigt och behövligt att ha med en advokat när man blir stoppad vid fartkontroll?

Låter i mina öron som om du tycker att hela polisen är korrupt och kan bli köpta och bryter mot regler så fort tillfälle ges. Så är inte fallet.

Det jag menar med mitt tidigare inlägg är att ungdomar ofta skriker advokat, övervåld, visa polisbricka etc i helt fel situationer. De tjänar alltså inget till. Självklart finns det undantag, som i allt.

Tror absolut inte att hela poliskåren är korrupt. Tror att en väldigt liten del är det. Tycker absolut inte heller att man ska ha en advokat i en fartkontroll eller om man bara blir kallad som vittne till ett brott. Är man däremot anklagad för ett brott så är det en bra idé att ha en advokat så man vet att allt går rätt till. Att polisen tänjer (inte bryter dock) på gränser är nog vanligare än vad man tror. Har man en advokat närvarande så är polisen mer försiktiga av sig.

Har en kompis som nyligen blev åtalad för ringa narkotikabrott och när han bad om blodprov istället för urinprov så sa dom att det kommer kosta honom xtusen kr. Så säger dom för att dom vet att chansen är mycket större att att fälla honom om han ger urin istället för blod (eftersom knarket går ut fortare ur blodet än urinet). Jag tror absolut inte att dom hade sagt så om en advokat hade varit närvarande.

Tack för att du bemödade dig att skriva ett vettigt svar den här gången!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in