2025-05-29, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Låten Havets vargar.
Den enda låten som jag gillar där Bruno sjunger. Man känner det elektriska och 80-talet i låten. Jag gillar den!
Men jag stör mig så in i helvete varför dom inte kan erkänna vad låten handlar om. Jag är vän med Uffe på facebook och skrivit och frågat. Han läser men svarar inte. Jag var tydlig med att jag älskar Ultima Thule nu och för alltid och jag skiter i att låten handlar om Hitlers ubåtsbesättning. Hitlers ubåtar kallades ju för fan för havets vargar och Thule skriver en låt som handlar om den ensamma sjömannen (miniunåtar med en man i båten).
Eller fanns det någon flotta förr i tiden som kallades för Havets vargar?
Visa ryggrad Thule!

Havets vargar syftar på vikingar, ditt schizo.
Citera
2025-05-29, 17:41
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irgendwie
Havets vargar syftar på vikingar, ditt schizo.

Vad bra då vet jag! 😊 Då kunde ju någon av gubbarna i Thule ha sagt det när jag har frågat.
Kan du länka till någon skrift eller källa där vikingarna har kallats för Havets vargar? Jag har aldrig hört talas om det.
Däremot vet ju alla som kan lite historia vad Nazi-Tysklands ubåtar kallades för
Citera
2025-05-29, 17:54
Medlem
Citat:
Vad bra då vet jag! 😊 Då kunde ju någon av gubbarna i Thule ha sagt det när jag har frågat.
Kan du länka till någon skrift eller källa där vikingarna har kallats för Havets vargar? Jag har aldrig hört talas om det.
Däremot vet ju alla som kan lite historia vad Nazi-Tysklands ubåtar kallades för

Googla "Havets vargar + viking". Finns flera böcker som benämner vikingarna som "havets vargar", viking-metalbandet Månegarm har ett album som heter så också, och böcker på engelska om du googlar "Wolves of the sea + vikings"

Finns nog ingen skrift från vikingatiden då jag tvivlar på att de kallades för just det då, det är snarare ett modernt uttryck.

Att du inte fick svar är antagligen för att du har en obscen tolkning. Ditt svar var en googlesökning bort
Citera
2025-05-29, 18:16
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Googla "Havets vargar + viking". Finns flera böcker som benämner vikingarna som "havets vargar", viking-metalbandet Månegarm har ett album som heter så också, och böcker på engelska om du googlar "Wolves of the sea + vikings"

Finns nog ingen skrift från vikingatiden då jag tvivlar på att de kallades för just det då, det är snarare ett modernt uttryck.

Att du inte fick svar är antagligen för att du har en obscen tolkning. Ditt svar var en googlesökning bort

Ok, tack! 🤩
Citera
2025-05-30, 17:47
Medlem
volvo 240s avatar
Thule ska ju spela i Stlm men vet någorr om Hjernverk ska spela någonstans i sommar? Micke och Karosson är ju så äkla bra!!
Citera
2025-05-30, 17:49
Medlem
volvo 240s avatar
allierade utbplåtsa för samma sak. KAn man lite historia så vet man om vikingaskepppen. Havsgående algdstigningsfartyg.
Citat:
Sorry för min stanvning har bra i känslerna idag tybätrr
Citera
2025-05-30, 17:53
Medlem
Citat:

Exakt, snarare så har väl de där ubåtarna fått namn efter vikingar men det är korkskallen KringEx för dum för attt fatta. Det är så sjukt tröttsamt att folk ska börja kalla UT för nazister 2025, trodde folk slutade med sånt där för 20 år sen folk kunde få information från annat än aftonbladet.
Citera
2025-05-30, 20:36
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
allierade utbplåtsa för samma sak. KAn man lite historia så vet man om vikingaskepppen. Havsgående algdstigningsfartyg.
Sorry för min stanvning har bra i känslerna idag tybätrr

Jag har krupit till korset och erkänt att jag hade fel 😆
Citera
2025-06-07, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Det "nya" Hotrod Frankie materialet med låtar från "The Bride_ skivan och Nille osm sjunger var hemskt.

De helt nya låtarna var riktigt bra dock. Där Janne sjunger mest med.

Annars var ju God Gasoline and me senaste riktigt bra Frankie-skivan. https://www.youtube.com/watch?v=KFKJ9JVjnsk Låt n2 i denna är så jäkla bra.

Lyckades du se dem denna gång?
Citera
2025-06-22, 11:21
Medlem
volvo 240s avatar
Eftersom tråden för nationell musik är stängd så skrier jag här. Det är ju inspelat i Thules studio iaf.

Gäller Enhärjarna, tyckte de var riktigt bra sådär 204-2005

Vår Fosterjord
https://www.youtube.com/watch?v=8sLb...&start_radio=1
'
Storebror

Storebror:
https://www.youtube.com/watch?v=Ne5R...&start_radio=1

Bara dessa jag hört då de kom på Carolus Rex VII. Men hur lät de andra musiken han spelade in vid samma tillfälle? Kör han banjo och sånt där med? Första låtarna med jag tycker Bisson låter helt ok i rösten med.
Citera
2025-06-25, 01:33
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Vet inte om det här har varit med i tråden tidigare. Men jag såg den här intervjun för ett tag sedan med Ultima Thule.
https://www.youtube.com/watch?v=GLrKJ0SDX7c
Citera
2025-07-27, 12:14
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Vet inte om det här har varit med i tråden tidigare. Men jag såg den här intervjun för ett tag sedan med Ultima Thule.
https://www.youtube.com/watch?v=GLrKJ0SDX7c
Tack ka du ha! Vore kul om man hittar llite hela låtar från spelningen på nationaldagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in