2004-01-12, 15:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bomba_usa
Starta en tråd för att berätta att man lyssnar på världens sämsta band som inte ens vet vart de står politiskt.
Ultima-Thule är och förblir tönt nassar som inte kan spela och som musikaliskt snott allt från den svenska punken.

Lås tråden snälla moderator! Patetisk tråd.

De kan iallafall det svenska språket, till skillnad från dig.
De vet mycket väl var de står politiskt, eftersom de flera gånger har uttalat sig om det. Var sådana som du sedan placerar dem har inte med saken att göra. Det finns liknande ställen jag placerar sådana som dig.
Jag kan inte påstå att de har stulit folkmusikinspirationen ifrån den svenska punken (som för övrigt stal sitt ifrån den brittiska punken).

Det är komiskt att se hur knallröda råttor som dig exploderar i okvädningsord mot påhittade fiender.
Och att kräva att moderatorn ska låsa tråden bara för att DU känner dig illa till mods gör ju saken bara ännu mer komisk. Fast det är ju typiskt vänsterpacket att vilja förbjuda och censurera allt som inte faller DEM i smaken.
Gå ut och kasta brandbomber på ditt lokala McDonalds istället vetja.
Citera
2004-01-12, 15:39
Medlem
bomba_usas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thompa
De kan iallafall det svenska språket, till skillnad från dig.
De vet mycket väl var de står politiskt, eftersom de flera gånger har uttalat sig om det. Var sådana som du sedan placerar dem har inte med saken att göra. Det finns liknande ställen jag placerar sådana som dig.

Ultima-Thule var från början öppet ett nazi band. Att de sedan låtsas vara svärmors drömmar för att de ska sälja bra är en annan sak. Vart de står politiskt egentligen är det ingen som vet, men vem är det som konverterar från nazist till enbart nationalist på någon månad? De har utan tvekan kvar en hel del nazi-sympatier och åsikter kvar.

Citat:
Jag kan inte påstå att de har stulit folkmusikinspirationen ifrån den svenska punken (som för övrigt stal sitt ifrån den brittiska punken).

Jag menar på melodierna. Inte visste jag att den svenska folkmusiken hyste nazi-sympatier...

Den svenska punken har "lånat" en del från den engelska och amerikanska punken. Sen har den svenska punken även rötter i den svenska proggen.

Men när ett tönt-nazi band som lånar från punken, som tar väldigt mycket avstånd från sådana avsikter som Ultima-Thule står för, så är det stöld.

Citat:
Det är komiskt att se hur knallröda råttor som dig exploderar i okvädningsord mot påhittade fiender.

Det är komiskt att se knallblåa blöj-nassar stå och berättar om hur taskig musiksmak de i själva verket har.
Citera
2004-01-12, 18:02
Medlem
banansoppas avatar
-Manu- driver bara med er, han skriver det i NS forumet för att få dem framstå som nazister.
Bomba_usa har ju inte nått rätt.
UT är inte ns, dem avbröt sin senaste stora spelning pga av att folk hade problem med att hålla höger handen still. Det är vissa personer som lyssnar på dem som gör att folk får en felaktig bild.
Citera
2004-01-12, 20:12
Medlem
joyces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banansoppa
-Manu- driver bara med er, han skriver det i NS forumet för att få dem framstå som nazister.
UT är inte ns, dem avbröt sin senaste stora spelning pga av att folk hade problem med att hålla höger handen still. Det är vissa personer som lyssnar på dem som gör att folk får en felaktig bild.

Jag skiter i UT och var de står politiskt. På den konserten jag var på var publiken kortklippt och flertalet, inkl. bandet hade svåra ryckningar i höger arm.

De har antagligen förändrat sig sen dess och säkert bytt politisk åsikt. De flesta brukar ju ändra sig när de växer upp.....
Citera
2004-01-13, 17:37
Medlem
banansoppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joyce
Jag skiter i UT och var de står politiskt. På den konserten jag var på var publiken kortklippt och flertalet, inkl. bandet hade svåra ryckningar i höger arm.

De har antagligen förändrat sig sen dess och säkert bytt politisk åsikt. De flesta brukar ju ändra sig när de växer upp.....

Om du nu skiter i UT, varför diskuterar du om dem då?
De har förändrats.
Citera
2004-01-13, 18:24
Medlem
joyces avatar
Citat:
Om du nu skiter i UT, varför diskuterar du om dem då?
De har förändrats.

Jag tillförde bara mina erfarenheter av bandet och den konsert jag var på. Jag har klart och tydligt redovisat att detta inträffade för mer än 15 år sedan.

Jag har också förändrats.
Citera
2004-01-13, 23:12
Medlem
banansoppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joyce
Jag tillförde bara mina erfarenheter av bandet och den konsert jag var på. Jag har klart och tydligt redovisat att detta inträffade för mer än 15 år sedan.

Jag har också förändrats.

Så du lyssnar kanske fortfarande på dem?
Citera
2004-01-14, 22:16
Medlem
Jag gillade UT förut, nu tycker jag de är skräp!
Citera
2004-01-15, 00:00
Medlem
H.E.L.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nazbjorn
Jag gillade UT förut, nu tycker jag de är skräp!

håller med dig fullständigt. Det va typ skoj för 10 år sen. förvånas ständigt att folk lyssnar på skiten än idag. Varken text,sång eller instrument e bra. pinsamt bara.
Citera
2004-01-15, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bomba_usa
Starta en tråd för att berätta att man lyssnar på världens sämsta band som inte ens vet vart de står politiskt.
Ultima-Thule är och förblir tönt nassar som inte kan spela och som musikaliskt snott allt från den svenska punken.

Vad blir då den som skriver två gånger på en så patetisk tråd?
//Manu
Citera
2004-01-15, 17:40
Medlem
Citat:

Jäsikens oxå, nu kom du på mig...
//Manu
Citera
2004-01-15, 17:46
Medlem
Citat:

Du vet inte heller vart dom står politiskt så du ska inte uttala dig om att en annan inte vet vart dom står politiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in