2025-03-18, 12:01
Medlem
volvo 240s avatar
Om "Enkel biljett hem" Det blii den första låten från Thule jag inte kommer tankar ner som mp3. Musik, sång och text var under all kritik. Det säger jag som nog är Thules största fan.

Första april är ju inte än liksom.
Citera
2025-03-18, 12:13
Medlem
Har följt Thule sen starten runt 86, det har aldrig släppt s en låt med så mycket hat som i Enkelbiljett hem, jag har dessutom träffat många av dom flera gånger, är vänner på nätet och jobbat på deras spelningar, så har ganska bra bild. Här känner jag att något har hänt någon i deras direkta närhet som skapat detta har, ska se om jag kan få svar av Uffe vad som hänt, men vi får se om jag lyckas 👍
Citera
2025-03-18, 19:01
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Om "Enkel biljett hem" Det blii den första låten från Thule jag inte kommer tankar ner som mp3. Musik, sång och text var under all kritik. Det säger jag som nog är Thules största fan.

Första april är ju inte än liksom.

Skulle du till och med gå så långt att du klassar den som bandets absolut sämsta låt? Eller vilka låtar i deras katalog är rivaler om den positionen?
Citera
2025-03-19, 15:21
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Skulle du till och med gå så långt att du klassar den som bandets absolut sämsta låt? Eller vilka låtar i deras katalog är rivaler om den positionen?
Ja, jag tror den knep första platsen. Andra kassa låtar är Rain och Kedjesåg. Och nu denna.

Jag menar herregud. Det de släppt nmed "I Rikets tjänst" "Tolkar" och "landskapslåtar" har ju låtit väldigt bra. Så kommer en sånhär skräplåt.
Citera
2025-04-25, 17:12
Medlem
volvo 240s avatar
Ny låt "Europa" mkt bättre än den förra.

https://www.youtube.com/watch?v=mr4W81_2iQw

Roligt om ny platta öpå gång. Har de släppt Frankie skivan föresten?
Citera
2025-04-25, 17:19
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beatrix1
Har följt Thule sen starten runt 86, det har aldrig släppt s en låt med så mycket hat som i Enkelbiljett hem, jag har dessutom träffat många av dom flera gånger, är vänner på nätet och jobbat på deras spelningar, så har ganska bra bild. Här känner jag att något har hänt någon i deras direkta närhet som skapat detta har, ska se om jag kan få svar av Uffe vad som hänt, men vi får se om jag lyckas 👍
Se om du kan få svar från någon annanb än Uffe som ju gärna vinklar och har sig tar över interjuvertmed mera. Vore intressant i vilket fall.

Men trist att de får så mkt visnignar när mästerverkat "Vintersaga" tex bara ligger på 70k. Det soundet önskar jag de kör mer med.
Citera
2025-04-25, 17:34
Medlem
ett2ett2ett2s avatar
Ultima Thule, inte bara bortom det kända – utan också bortom det tillåtna att veta...
Amerika på romartiden

Ultima Thule, inte en okänd plats – utan en plats ett fåtal kände till, men inte fick tala om

De var bra på att segla förut
Senast redigerad av ett2ett2ett2 2025-04-25 kl. 17:37.
Citera
2025-04-26, 02:00
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ny låt "Europa" mkt bättre än den förra.

https://www.youtube.com/watch?v=mr4W81_2iQw

Roligt om ny platta öpå gång. Har de släppt Frankie skivan föresten?

Tycker faktiskt tvärtom. Tycker att Europa är till och med sämre än Enkel Biljett Hemoch den låten var då deras sämsta.
Citera
2025-04-26, 12:48
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Tycker faktiskt tvärtom. Tycker att Europa är till och med sämre än Enkel Biljett Hemoch den låten var då deras sämsta.
Ja att smaken är delad är ju inte precis någon nyhet Jag tycker ju thule lät bäst 95-99 många andra tycker 91-94

Även om "I rikets tjänst" med de två andra plattorna som kom 2022 är också väldigt väldigt bra.
Citera
2025-05-05, 02:11
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ja att smaken är delad är ju inte precis någon nyhet Jag tycker ju thule lät bäst 95-99 många andra tycker 91-94

Även om "I rikets tjänst" med de två andra plattorna som kom 2022 är också väldigt väldigt bra.

Jag kan hålla med om att Thule lät bäst vid 95-99 och lite före och lite efter det. Men nu för tiden låter de inget vidare.
Citera
2025-05-05, 10:45
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Jag kan hålla med om att Thule lät bäst vid 95-99 och lite före och lite efter det. Men nu för tiden låter de inget vidare.
Lite före ka jag gå med på då första Carolus Rex kom ut 1994 och hade de två utmärkta låtarna "Svea Rike" och " En konungs död" Men låtar som "I RIkets tjänst" och "ingenting är evigt" är duktigt bra med IMO då.

Däremot lite efter kom ju "Resa utan slut" som ju har några bra låtar mne kändes som de inte riktigt hittat soundet efter studiobranden och Janne låter inte riktigt som sig själv, typ.
Citera
2025-05-20, 12:02
Medlem
volvo 240s avatar
Det "nya" Hotrod Frankie materialet med låtar från "The Bride_ skivan och Nille osm sjunger var hemskt.

De helt nya låtarna var riktigt bra dock. Där Janne sjunger mest med.

Annars var ju God Gasoline and me senaste riktigt bra Frankie-skivan. https://www.youtube.com/watch?v=KFKJ9JVjnsk Låt n2 i denna är så jäkla bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in