Citat:
Ursprungligen postat av
Ninnalandet
Sen är det fortfarande inte det att sexet är av intresse. Utan hur det fungerar inom asylindustrin. Detta är ju direkt olämpligt och oetiskt att inleda en relation med en sökande.
Att ta dit sina barn och utsätta dom för livsfara..
Fast det kanske du tycker är ok?
Ok, jag har förstått att du inte anser sexet är av intresse. Avpixlat trodde nog det hade intresse för deras läsekrets eftersom det är sexet är med redan i rubriken och att texten inleds Asylboendeharem. Sextänkandet var också en väsentlig del i denna tråden.
Avpixlat skildrar inte hur det skulle vara olämpligt att inleda en relation med en asylsökande. Det var knappast det avpixlat skildrade även om du tycker det är huvudsaken. Spontant skulle jag dessutom säga tvärtom. Det är väl bra med goda relationer.
Inte heller redogör avpixlat för på vilket sätt det utsätter barnen för livsfara att ta dem med till ett asylboende. Jag känner som sagt inte omständigheterna i det enskilda fallet men avpixlat beskriver det inte heller. Så inte heller där verkar du och avpixlat ha samma uppfattning om vad som är väsentligt att framhäva.
Själv tycker jag inte det är okej att utsätta barn för livsfara. Men rent spontant skulle jag nog säga att det är bra att asylsökande med barn får träffa svenska barn också på sitt boende. Men som sagt jag har ingen aning om det bodde asylsökande barnfamiljer på boendet i Mörbylånga.
Men både vad gäller relationer och barnbesök så borde Bert Karlsson, som VD i företaget, varit den som svarat på frågor om vad som är lämpligt eller olämpligt och vad han som en av de tunga aktörerna inom asylindustrin gett för besked till sina anställda om vad som är okej och vad som är missförhållanden. Då hade vi kanske fått reda på hur det fungerar i asylindustrin, och inte bara ett enda illasinnat skvallerexempel.