Flashback bygger pepparkakshus!
2016-03-15, 16:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
Så länge inte lagstiftaren talar om att det är ett beroendeförhållande så ser inte jag det så heller.
Hur menar du att asylsökande är beroende av någon som arbetar asylboendet. Är det beroendet högre eller mindre än vad en vanlig anställd är beroende av sin arbetsledare eller chef, eller för att ta det där med fastighetsägare/vaktmästare/boende.
Skulle det vara att en asylsökande inte fått mat utan ligga med personalen?

Det finns rättsliga exempel på hur lagen och beroendeförhållandet kan tolkas.
Och jag anser i vart fall att en patient i psykvården är mer beroende av vårdarna än asylsökande är av personal som sköter boendet.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5995138

I vilket fall som tycker jag inte avpixlat gjorde rätt när de hängde ut henne och spred illvilligt skvaller.

Om kvinnan ville, så kunde hon ha frivilligt samlag med personen för att sedan hävda att det var våldtäkt och misshandel, där resultatet skulle kunna bli avslag på asylansökan. Så visst finns det en beroendeställning. Att det inte är så juridiskt är problematiskt.
Citera
2016-03-15, 16:45
Bannlyst
Citat:
Nej jag menar precis vad det står.
"Jag tycker inte om uthängningar men jag tycker gott att Julia Caesar kunde stå för sina åsikter och tåla att bli granskad istället för att gömma sig."

Så med andra ord blev alltså den här kvinnan inte uthängd, utan granskad. Eftersom hon gott kan stå för sina handlingar.
Citera
2016-03-15, 16:49
Citat:
Ursprungligen postat av En.Sann.Neger
Om kvinnan ville, så kunde hon ha frivilligt samlag med personen för att sedan hävda att det var våldtäkt och misshandel, där resultatet skulle kunna bli avslag på asylansökan. Så visst finns det en beroendeställning. Att det inte är så juridiskt är problematiskt.

Exakt..

Sen finns det ju de på boendet som får ett ont öga till kvinnan då de vet om händelsen som skett. Detta kan i sig bli en enorm konflikt mellan de boende
Citera
2016-03-15, 16:51
Citat:
Ursprungligen postat av Ninnalandet
Exakt..

Sen finns det ju de på boendet som får ett ont öga till kvinnan då de vet om händelsen som skett. Detta kan i sig bli en enorm konflikt mellan de boende

Och detta i sig är inte försvarbart varken av kvinnan eller aktören som driver boendet.

Vad skulle hända om hon samtidigt hade med sina barn och det skulle bli en allvarlig situation av det hela?

Tycker med all rätt att detta uppmärksammas.
Citera
2016-03-15, 17:03
Medlem
Citat:
Ja människor som spekulerar säger att det inte stämmer .. Det är helt sant. Och vad har hennes ex smeknamn med saken att göra?

Jag har ingen aning om vad som hänt. Jag har bara dina inlägg här, avpixlats text och interasistmen. Kvinnan själv säger ju att det inte stämmer. Avpixlat har inte presenterat några belägg, inte ens pratat med Bernt Carlsson om vad som gäller

smeknamnet, bara för att ge dig ett exempel som jag trodde du skulle förstå på att även fakta kan vara skvaller.
Citera
2016-03-15, 17:05
Citat:
Jag har ingen aning om vad som hänt. Jag har bara dina inlägg här, avpixlats text och interasistmen. Kvinnan själv säger ju att det inte stämmer. Avpixlat har inte presenterat några belägg, inte ens pratat med Bernt Carlsson om vad som gäller

smeknamnet, bara för att ge dig ett exempel som jag trodde du skulle förstå på att även fakta kan vara skvaller.

Avpixlat ringde Jokarjo men de avböjde ju att kommentera händelsen..

Bättre att läsa artikeln så ser du ju vad som gjorts
Citera
2016-03-15, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av En.Sann.Neger
Jag tycker att Avpixlat är slaskjournalistik och övergav SD för längesedan. Men thank you for trying. Däremot är det patetiskt att starta ideologiska drev med uppsåt att smutskasta helt utan grund. Vilket är vad du och cirka två andra ryggdunkare sysslar med just nu. Varför är ni så butthurt när era favoritmedia på löpande band gör hembesök och hänger ut folk?

Ja, slaskjournalistik är ju ett sätt att benämna det. Propagandaorgan för lättpåverkade SD-runkare skulle vara mer passande.
Vad är det för ideologiska drev du fantiserar om innehållande grundlös smutskastning?
Är det Avpixlat du tänker på?
Vad är min favoritmedia, vad är det för uthängande hembesök och varför skulle jag bli ledsen för det. Berätta vet jag, du som vet en massa saker om folk du inte alls känner.
Citera
2016-03-15, 17:40
Medlem
Citat:
Sen är det fortfarande inte det att sexet är av intresse. Utan hur det fungerar inom asylindustrin. Detta är ju direkt olämpligt och oetiskt att inleda en relation med en sökande.

Att ta dit sina barn och utsätta dom för livsfara..

Fast det kanske du tycker är ok?

Ok, jag har förstått att du inte anser sexet är av intresse. Avpixlat trodde nog det hade intresse för deras läsekrets eftersom det är sexet är med redan i rubriken och att texten inleds Asylboendeharem. Sextänkandet var också en väsentlig del i denna tråden.

Avpixlat skildrar inte hur det skulle vara olämpligt att inleda en relation med en asylsökande. Det var knappast det avpixlat skildrade även om du tycker det är huvudsaken. Spontant skulle jag dessutom säga tvärtom. Det är väl bra med goda relationer.

Inte heller redogör avpixlat för på vilket sätt det utsätter barnen för livsfara att ta dem med till ett asylboende. Jag känner som sagt inte omständigheterna i det enskilda fallet men avpixlat beskriver det inte heller. Så inte heller där verkar du och avpixlat ha samma uppfattning om vad som är väsentligt att framhäva.

Själv tycker jag inte det är okej att utsätta barn för livsfara. Men rent spontant skulle jag nog säga att det är bra att asylsökande med barn får träffa svenska barn också på sitt boende. Men som sagt jag har ingen aning om det bodde asylsökande barnfamiljer på boendet i Mörbylånga.

Men både vad gäller relationer och barnbesök så borde Bert Karlsson, som VD i företaget, varit den som svarat på frågor om vad som är lämpligt eller olämpligt och vad han som en av de tunga aktörerna inom asylindustrin gett för besked till sina anställda om vad som är okej och vad som är missförhållanden. Då hade vi kanske fått reda på hur det fungerar i asylindustrin, och inte bara ett enda illasinnat skvallerexempel.
Citera
2016-03-15, 18:18
Medlem
Citat:
Avpixlat ringde Jokarjo men de avböjde ju att kommentera händelsen..

Bättre att läsa artikeln så ser du ju vad som gjorts

Ja, då ser jag att man inte ringde Jokarjos VD, Bert Karlsson, och därför har vi ingen aning om vad bolaget kommenterar eller inte kommenterar. Vi har inte heller en aning om vilka frågor eller påståenden som gjordes när avpixlat ringde någon på Jokarjo.
Hade man frågat, så som är huvudingrediensen i texten, om sexet så hade nog i och för sig också Bert Karlsson vägrat kommentera just den delen. Han verkar mer anständig än avpixlat.
Citera
2016-03-15, 21:08
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
För att citera dig:
Ska man ha rätt att vara anonym när man skriver på internet?

Ja.

Jag förstår inte vad min roll på Internet har med min privatperson att göra?

Jag skriver på Internet för att prova teser, argumentera och provocera. Det är viktigt att detta inte förväxlas med mina privata/personliga åsikter & värderingar.

Går det att koppla ihop vad du skriver på internet med din verkliga identitet SKALL DU STRAFFAS! OAVSETT!

∆∆
Senast redigerad av Flashsmash 2016-03-15 kl. 21:10.
Citera
2016-03-15, 22:09
Medlem
Vedklyvens avatar
Bra att PK-trollen på Flashback gör reklam för Avpixlat !

För övrigt är Avpixlats "Uthängning" minimal i jämförelse med exempelvis Aftonslaskans förföljelse av politiskt oliktänkande.
Citera
2016-03-16, 00:26
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Det värsta med Avpixlat är mycket riktigt den anekdotiska smutskastningen som ibland blir oerhört tafflig och uppenbar. Det var ett dåligt och tämligen ointressant reportage.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in