• 1
  • 2
2011-10-23, 14:20
Bannlyst
Tja!

Skaffade just en dosa + visakort och skulle göra min första banköverföring.
Allt gick bra och det verkade som att det gick. Fick svar av han idag, 2 dagar senare och han har inte fått några pengar. Han har swedbank med.

Skrev in clearing fast utan kommatecken för det fanns inte plats, sedan kontonummet med ett kommatecken har jag för mig det var.

Skrev Mighty som insättare och skrev in massa koder för att det skulle godkännas. Kommer inte ihåg hur mycket pengar jag hade på kontot och sen jag bytte till visakort/internetbank så vet jag inte vart jag kan se om jag har fört över pengar. Det rör sig om 1800kr.

Någon som har några tips? Vill inte föra över 1800kr en gång till.

Mvh
Citera
2011-10-23, 14:22
Bannlyst
kanske du råkat ut för en pishad sida?
Citera
2011-10-23, 14:28
Medlem
Bästa du kan göra är att höra med din bank. Dem lär fixa det smidigt. lycka till
Citera
2011-10-23, 16:00
Medlem
kalkys avatar
Som förgående talare skrev. Hör med din bank
Citera
2011-10-23, 18:28
Medlem
kolla kontoutrdaget på din Internetbank, där borde du se -1800kr om överföringen genomförts

det är så gott som omöjligt att skicka till "fel" konto om du fyller i "rätt" uppgifter - saker som komma och bindestreck spelar ingen roll vid överföringar. Antingen så kommer pengarna rätt eller så får du direkt ett felmeddelande om att överföringen inte går att genomföras. pengarna kan inte "flyta runt" utan mottagare
Citera
2011-10-23, 19:24
Medlem
perfas avatar
Skickade du pengarna till ett kontonr som inte finns så återförs pengarna till ditt konto inom några dagar.

Skrev du hans korrekta kontonr och det är inom samma bank så finns pengarna på mottagarens konto direkt.
Citera
2011-10-23, 20:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nibbolu
kolla kontoutrdaget på din Internetbank, där borde du se -1800kr om överföringen genomförts

det är så gott som omöjligt att skicka till "fel" konto om du fyller i "rätt" uppgifter - saker som komma och bindestreck spelar ingen roll vid överföringar. Antingen så kommer pengarna rätt eller så får du direkt ett felmeddelande om att överföringen inte går att genomföras. pengarna kan inte "flyta runt" utan mottagare

Vart kollar man kontoutdraget? Sen jag bytte från ungdomskonto så kan jag bara se vad jag har tagit ut, inte vad som har förts över.

Citat:
Ursprungligen postat av perfa
Skickade du pengarna till ett kontonr som inte finns så återförs pengarna till ditt konto inom några dagar.

Skrev du hans korrekta kontonr och det är inom samma bank så finns pengarna på mottagarens konto direkt.

Skrev hans korrekta nummer förutom att jag tog bort komma tecknet vid clearing nummet. Vi har samma bank så tycker det är konstigt.
Citera
2011-10-23, 20:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mju7mki8
Bästa du kan göra är att höra med din bank. Dem lär fixa det smidigt. lycka till

Tack!

Hur gör jag detta på smidigast sätt? Behöver jag uppge mitt kontonummer + namn + personnummer på både mig och hon som har kontot? Eller hur ska jag göra/säga?

Är så satans okunnig när det gäller sånt här så kan inte ens mitt kontonummer. Jobbar till 4a varje dag så kan inte åka till banken och lösa det innan torsdag.
Citera
2011-10-23, 21:05
Medlem
ljudkellgrens avatar
Se om denna tråd kan hjälpa eller stjälpa dig
https://www.flashback.org/t1571853
Citera
2011-10-24, 21:31
Medlem
perfas avatar
Du har ju swedbank. Ring deras telefonbank som har öppet 7-23 varje dag (aktivera genom internetbanken vid "tillval" och sen telefonbanken).

Du behöver inte använda dig av , och - i kontonumret. Skrev du ett korrekt konto nr så är pengarna hos mottagaren direkt. (gäller inom samma bank dvs, swedbank i detta fallet)
Citera
2011-10-25, 20:44
Bannlyst
Har suttit och mejlat med swebank nu några dagar.

Fick reda på att nummret jag förde över till var fel, hon gav mig fel kontonummer. Mejla swedbank hennes riktiga nummer + mitt och det bör väll inte vara några problem för dom att ta tillbaka mina 1800kr och föra över dom till hennes konto?

I värsta fall får jag åka ner till banken på torsdag. Vart där varje torsdag i flera veckor, börjar bli trött på det nu. Enda dagen dom har öppet längre än till 4a, och alla jobbar ju till 4.
Citera
2011-10-25, 20:47
Medlem
gulaLejonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordAllMighty
Tja!

Skaffade just en dosa + visakort och skulle göra min första banköverföring.
Allt gick bra och det verkade som att det gick. Fick svar av han idag, 2 dagar senare och han har inte fått några pengar. Han har swedbank med.

Skrev in clearing fast utan kommatecken för det fanns inte plats, sedan kontonummet med ett kommatecken har jag för mig det var.

Skrev Mighty som insättare och skrev in massa koder för att det skulle godkännas. Kommer inte ihåg hur mycket pengar jag hade på kontot och sen jag bytte till visakort/internetbank så vet jag inte vart jag kan se om jag har fört över pengar. Det rör sig om 1800kr.

Någon som har några tips? Vill inte föra över 1800kr en gång till.

Mvh

Swedbanks sida verkar ha problem just nu. Jag gick 1800 kr insatta häromdan som inte var mina...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in