Citat:
Ursprungligen postat av
Blot-Sven
Det är så jag tänker: Ulf tycks extremt trygg i sin uppfattning att Moderaterna klarar detta själva och att alla andra — och då menar jag nästan alla — ska passa upp när det behövs. Det provocerar mig och jag litar inte på honom för fem öre. Det är därför jag har någon tanke om att det är smartast för SD att stå över efter valet 2022 för att inte dras in i något som blir pannkaka. På samma gång förstår jag ju att det bästa för SD vore ett lyckat samarbete med M+KD.
Man får väl gambla lite. Kanske bäst ändå att göra som vissa föreslår, alltså att ställa krav på Uffe för stöd i utbyte mot konkreta saker.
Det är så jävla skumt att Åkesson och SD inte meddelar redan nu att man inte kommer ställa upp bakom en M/KD regering som ser sig själv som centrumet i solsystemet där man i vissa frågor gör upp med SD och i andra frågor med S/C.
Åkesson måste redan nu dra en linje att allt formellt samarbete med C inte får ske och att M/KD/SD ska utgöra ett enda regeringsunderlag där SD får inflytande i alla frågor och inte bara migration, energi, rättsfrågor. Ulf tror att han har SD i sin lilla bakficka och därmed kommer få ett problem mindre i sin strävan efter regeringsmakten. Förstår inte varför Åkesson inte redan nu kräver ett avtal i händelse av att man får majoritet. Kräv också ministerposter.
Ulf feghet och lömskhet inför SD är anledningar till att jag hellre ser Löfven styra 4 år till så kan snobbarna i M nöja sig med att sitta på läktaren 4 år till bara för att de inte vågar möta väljarna med ett enda säkert alternativ. De sviker ju fan näringslivet med deras feghet. Glöm inte heller Ebbas sista ord i hennes jultal -"och rösta för det verkliga regeringsalternativet, en M/KD regering hiihihhii"
Jävla hora.