2021-02-17, 08:40
  #92821
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catforwardpower
Visar det sig att M blir ett nytt S är det kört för dom, det tror jag dom vet och därför kommer det inte bli så. Det som är farligt för M är att deras väljare är lite smartare än S väljare så även om Kristersson gärna hade regerat med C, L och MP så kommer det inte gå. Då blir det som du säger, rakt ner i källaren på 10-15%.

SD ska kräva ministerposter. Det duger inte att stå utanför en mandatperiod till. De måste visa att denmenar allvar att vilja styra upp Sverige. Det kommer dom tjäna på, bara att fälla M-regeringen om de inte vill samarbeta

Vakna upp, M och S är i princip samma parti idag. Båda är globalister och jobbar för de allra rikaste. Ju fortare det uppgår för svenska folket desto fortare kan vi få Sverige på rätt väg igen.

Moderater har bara ny retorik som ska låta tuffare. De kan jämföras med de inom republikanska partiet i USA som hatar Trump men ändå rider på hans popularitet för att få röster men i bakgrunden så hugger de han i ryggen.
2021-02-17, 08:55
  #92822
Medlem
catforwardpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Vakna upp, M och S är i princip samma parti idag. Båda är globalister och jobbar för de allra rikaste. Ju fortare det uppgår för svenska folket desto fortare kan vi få Sverige på rätt väg igen.

Moderater har bara ny retorik som ska låta tuffare. De kan jämföras med de inom republikanska partiet i USA som hatar Trump men ändå rider på hans popularitet för att få röster men i bakgrunden så hugger de han i ryggen.

Håller med dig men jag syftar på väljarna i första hand. Moderaterna har betydligt mer invandringskritiska väljare och det är ju väldigt problematiskt för dem. S har både färre invandringskritiska väljare samt mer lättlurade väljare så det är lättare att tappa alla skrupler och moral som S har gjort utan att det påverkar dem allt för mycket. Partiet har ju som sagt ganska få traditionella arbetarväljare idag.

M kan inte ingå i migrationsöverenskommelser med MP utan att det blir konsekvenser i opinionen. Tvärtemot S som strax efter upppgörelsen med MP och C gick från 25 till 30%
2021-02-17, 17:35
  #92823
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catforwardpower
Visar det sig att M blir ett nytt S är det kört för dom, det tror jag dom vet och därför kommer det inte bli så. Det som är farligt för M är att deras väljare är lite smartare än S väljare så även om Kristersson gärna hade regerat med C, L och MP så kommer det inte gå. Då blir det som du säger, rakt ner i källaren på 10-15%.
SD ska kräva ministerposter. Det duger inte att stå utanför en mandatperiod till. De måste visa att denmenar allvar att vilja styra upp Sverige. Det kommer dom tjäna på, bara att fälla M-regeringen om de inte vill samarbeta

Man kan ju hoppas att S får en liknande grupp väljare som hoppar till V så fort S närmar sig nyliberalerna i C. Eller till Nyans.

Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Vakna upp, M och S är i princip samma parti idag. Båda är globalister och jobbar för de allra rikaste. Ju fortare det uppgår för svenska folket desto fortare kan vi få Sverige på rätt väg igen.
Moderater har bara ny retorik som ska låta tuffare. De kan jämföras med de inom republikanska partiet i USA som hatar Trump men ändå rider på hans popularitet för att få röster men i bakgrunden så hugger de han i ryggen.

Vi skriver inget annat, vi skriver att M måste tvingas till att driva politiken de låtsas ha bytt till. Självklart skulle de vilja ha en ny DÖ där hela sjuklövern turades om att regera och låtsas vara i opposition, men väljarna låter inte M göra det. Börjar det lukta Reinfeldt drar väljarna till SD och det vet Ms partiledning.

Dessutom växer den konservativa och invandringskritiska falangen inom M sakta men säkert, speciellt ute i vissa kommuner. T.o.m. i Stockholms Stadshus finns det moderater som i hemlighet stödjer ett samarbete med SD istället för MP som de regerar med nu.
2021-02-17, 17:55
  #92824
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det är så jag tänker: Ulf tycks extremt trygg i sin uppfattning att Moderaterna klarar detta själva och att alla andra — och då menar jag nästan alla — ska passa upp när det behövs. Det provocerar mig och jag litar inte på honom för fem öre. Det är därför jag har någon tanke om att det är smartast för SD att stå över efter valet 2022 för att inte dras in i något som blir pannkaka. På samma gång förstår jag ju att det bästa för SD vore ett lyckat samarbete med M+KD.

Man får väl gambla lite. Kanske bäst ändå att göra som vissa föreslår, alltså att ställa krav på Uffe för stöd i utbyte mot konkreta saker.
Det är så jävla skumt att Åkesson och SD inte meddelar redan nu att man inte kommer ställa upp bakom en M/KD regering som ser sig själv som centrumet i solsystemet där man i vissa frågor gör upp med SD och i andra frågor med S/C.

Åkesson måste redan nu dra en linje att allt formellt samarbete med C inte får ske och att M/KD/SD ska utgöra ett enda regeringsunderlag där SD får inflytande i alla frågor och inte bara migration, energi, rättsfrågor. Ulf tror att han har SD i sin lilla bakficka och därmed kommer få ett problem mindre i sin strävan efter regeringsmakten. Förstår inte varför Åkesson inte redan nu kräver ett avtal i händelse av att man får majoritet. Kräv också ministerposter.

Ulf feghet och lömskhet inför SD är anledningar till att jag hellre ser Löfven styra 4 år till så kan snobbarna i M nöja sig med att sitta på läktaren 4 år till bara för att de inte vågar möta väljarna med ett enda säkert alternativ. De sviker ju fan näringslivet med deras feghet. Glöm inte heller Ebbas sista ord i hennes jultal -"och rösta för det verkliga regeringsalternativet, en M/KD regering hiihihhii"

Jävla hora.
2021-02-17, 18:06
  #92825
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Man kan ju hoppas att S får en liknande grupp väljare som hoppar till V så fort S närmar sig nyliberalerna i C. Eller till Nyans.



Vi skriver inget annat, vi skriver att M måste tvingas till att driva politiken de låtsas ha bytt till. Självklart skulle de vilja ha en ny DÖ där hela sjuklövern turades om att regera och låtsas vara i opposition, men väljarna låter inte M göra det. Börjar det lukta Reinfeldt drar väljarna till SD och det vet Ms partiledning.

Dessutom växer den konservativa och invandringskritiska falangen inom M sakta men säkert, speciellt ute i vissa kommuner. T.o.m. i Stockholms Stadshus finns det moderater som i hemlighet stödjer ett samarbete med SD istället för MP som de regerar med nu.

Jo men det största problemet jag ser är att M verkar bli väldigt mycket större än SD om detta håller i sig och det skrämmer mig för jag är 99.9% säker på att det är falskspel för att locka tillbaka väljare till partiet sen efter valet kommer man börja med Reinfeldt ideologin igen.

Därför jag försöker uppmana alla som velar mellan SD och M att rösta SD för det är viktigare att SD är större än M än tvärtemot.
2021-02-17, 18:26
  #92826
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tunnelgatan
Det är så jävla skumt att Åkesson och SD inte meddelar redan nu att man inte kommer ställa upp bakom en M/KD regering som ser sig själv som centrumet i solsystemet där man i vissa frågor gör upp med SD och i andra frågor med S/C.

Åkesson måste redan nu dra en linje att allt formellt samarbete med C inte får ske och att M/KD/SD ska utgöra ett enda regeringsunderlag där SD får inflytande i alla frågor och inte bara migration, energi, rättsfrågor. Ulf tror att han har SD i sin lilla bakficka och därmed kommer få ett problem mindre i sin strävan efter regeringsmakten. Förstår inte varför Åkesson inte redan nu kräver ett avtal i händelse av att man får majoritet. Kräv också ministerposter.

Ulf feghet och lömskhet inför SD är anledningar till att jag hellre ser Löfven styra 4 år till så kan snobbarna i M nöja sig med att sitta på läktaren 4 år till bara för att de inte vågar möta väljarna med ett enda säkert alternativ. De sviker ju fan näringslivet med deras feghet. Glöm inte heller Ebbas sista ord i hennes jultal -"och rösta för det verkliga regeringsalternativet, en M/KD regering hiihihhii" Jävla hora.

Jag tror det är för att SD vet att M har en plan att långsamt närma sig SD. De kan inte få med sig sitt eget parti och media om de går så fort fram som AKB gjorde; då blir det rasist-nazist från media och de egna globalist-liberalerna. M har sina väljare med sig på ett samarbete med SD men inte sitt eget parti. M har tagit regelbundna myrsteg sedan UK tog över. Ställer SD för hårda krav redan nu måste UK säga nej. Men SD borde ha någon dead line typ våren 2022.

Men Ebba är väl inte prostituerad? Eller är det något sorts muslimskt uttryck?

Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Jo men det största problemet jag ser är att M verkar bli väldigt mycket större än SD om detta håller i sig och det skrämmer mig för jag är 99.9% säker på att det är falskspel för att locka tillbaka väljare till partiet sen efter valet kommer man börja med Reinfeldt ideologin igen.
Därför jag försöker uppmana alla som velar mellan SD och M att rösta SD för det är viktigare att SD är större än M än tvärtemot.

Jag brukar säga att om man vill ha M-politik så finns det bara ett alternativ; att rösta SD. Röstar man M får man galenskaperna från C och MP. Lite L-tokerier och lite frireligiös tycka-synd-om-muslimer från KD, och kanske lite sossepolitik också när mandaten inte räcker ens från ovan nämnda dårhus (Vilket utan MP kanske är bättre än ovan nämnda). Ja och så lite Reinfeldtmoderat-politik på köpet.
2021-02-18, 00:14
  #92827
Medlem
InvisiblePersons avatar
Förstår inte folket i dessa undersökningar. Med tanke på hur mycket det går upp och ner för partierna så verkar det som att folk byter parti lika ofta som jag byter kalsonger. Ta reda på vad partiet ni röstar på står för i stället för att byta parti så fort någon råkar nysa.
2021-02-18, 01:36
  #92828
Bannlyst
https://www.expressen.se/nyheter/ms-plan-for-att-ta-makten-oron-efter-s-attackerna/

Kan tipsa om att läsa detta som handlar om hur Moderaterna kommer att agera gentemot Socialdemokraternas ständiga brunsmetningar och hur de kommer att diskutera gällande regeringsalternativen. Det verkar som att Moderaterna kommer anamma en retorik som förstärker ett M/KD/SD regeringsunderlag innan valet. Man kommer ifrågasätta Annie Lööf och Centerpartiet hur de ska göra på vänstersidan om Vänsterpartiet kräver inflytande. Partiledningen menar att nuvarande linje har stor uppslutning internt bland medlemmarna. Summan av kardemumman är att Moderaterna ser sig dra till sig flera socialdemokratiska väljare som man gjorde 2006 och 2010. Nödvändigt för att vinna makten. För det kommer man påvisa Socialdemokraternas hyckleri genom att anspela på deras historia bland annat. Jag tror det blir mycket bra för även SD att Moderaterna använder en tuffare retorik mot sossarnas brunsmetning. Jag tror det kommer legitimera SD ännu mera.

Hittade ett intressant stycke som jag dock inte vet hur jag ska tolka. Någon som vet?

"Hur Sverigedemokraterna väljer att agera i upptakten till valet är ytterligare en sådan avgörande faktor. Skulle SD vilja placera sig i centrum av debatten igen, genom att exempelvis börja ställa krav på ministerposter och annat, kan det få den moderata strategin att kantra menar flera."
__________________
Senast redigerad av tunnelgatan 2021-02-18 kl. 01:39.
2021-02-18, 08:24
  #92829
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tunnelgatan
Det är så jävla skumt att Åkesson och SD inte meddelar redan nu att man inte kommer ställa upp bakom en M/KD regering som ser sig själv som centrumet i solsystemet där man i vissa frågor gör upp med SD och i andra frågor med S/C.

Det är lite tveeggat. Jag håller med om att man inte borde acceptera en (M)-(KD) regering utan kräva att själva få inflytansde på något sätt. Att tvinga fram ett erkännande från (M)/(KD) att (SD) måste ingå i en högerregering vore en stor strategisk vinst. Inte bara för (SD) utan även för (M). Det skulle innebära att (M)-ledningen erkännar att det är väljarnas inställning till (SD), och inte de egna partiaktivas, som gäller. Det vore en fantastisk seger då det finns folk inom (M) som tycker sig veta bättre än väljarna. Den inställningen måste bekämpas.

Dessutom skulle en öppning för (SD) i regeringen cementera ett höger-alternativ i politiken. Det skulle sätta rejäl press på (S) att få ordning på sitt eget regeringsalternativ. Dessutom skulle det nog sätta press på (V) att kräva likabehandling. Dvs (V) skulle nog inte vilja vara det enda partiet som anses så extremt att de inte kan ingå i ett regeringsalternativ. Det resulterande kaoset på vänster-kanten skulle nog flytta fokus från (SD)-frågan rätt snabbt misstänker jag...

De stora förlorarna vore JÖKarna som inte kan matcha med ett eget regeringsalternativ i vilket fall. Det vet (S) och därav det starka De-är-grisar-argumentet...
2021-02-18, 09:33
  #92830
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tunnelgatan
https://www.expressen.se/nyheter/ms-plan-for-att-ta-makten-oron-efter-s-attackerna/

Hittade ett intressant stycke som jag dock inte vet hur jag ska tolka. Någon som vet?

"Hur Sverigedemokraterna väljer att agera i upptakten till valet är ytterligare en sådan avgörande faktor. Skulle SD vilja placera sig i centrum av debatten igen, genom att exempelvis börja ställa krav på ministerposter och annat, kan det få den moderata strategin att kantra menar flera."
Det ser ut som partispinn som man ”läcker” till media. Adressaten är SD och Jimmie Åkesson som ska fås att tro att moderaterna jobbar på att ändra sig i regeringsfrågan men att om SD börjar ställa krav för tidigt så riskerar denna ömtåliga process att krackelera.

Jag anser att Jimmie Åkesson bör följa sin egen tidsplan utan att snegla mot vad Moderaterna gör. Han behöver inte säga något just nu, men senast i slutet av sommaren så måste SD presentera partiets linje i regeringsfrågan. Om Moderaterna är klara med sin ”process” då så fine, men annars så är det bara att köra på.

Tillägg: För övrigt är det lätt för Kristersson att få Åkesson att hålla truten. Det är bara att ringa ett samtal och snällt be Åkesson att inte ställa några krav just nu så lovar Kristersson att ge Åkesson det han vill ha i regeringsfrågan, men att han just nu behöver lite tid att bearbeta sitt parti och media.
__________________
Senast redigerad av Friherr 2021-02-18 kl. 09:40.
2021-02-18, 11:00
  #92831
Medlem
Galaxvakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr

Tillägg: För övrigt är det lätt för Kristersson att få Åkesson att hålla truten. Det är bara att ringa ett samtal och snällt be Åkesson att inte ställa några krav just nu så lovar Kristersson att ge Åkesson det han vill ha i regeringsfrågan, men att han just nu behöver lite tid att bearbeta sitt parti och media.
Vilket möjligen styrks av denna intervju om man får tro Nya Tider, där Jimmie berättar om Swexit-omvändningen.
https://www.nyatider.nu/akesson-vi-overgav-swexit-for-att-andra-partier-ville-det/
Jag har inte tillgång till artikeln, men SD verkar om detta stämmer flexibla med sina åsikter, för att få dansa med M.
__________________
Senast redigerad av Galaxvakt 2021-02-18 kl. 11:02.
2021-02-18, 11:52
  #92832
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tunnelgatan
Hittade ett intressant stycke som jag dock inte vet hur jag ska tolka. Någon som vet?

"Hur Sverigedemokraterna väljer att agera i upptakten till valet är ytterligare en sådan avgörande faktor. Skulle SD vilja placera sig i centrum av debatten igen, genom att exempelvis börja ställa krav på ministerposter och annat, kan det få den moderata strategin att kantra menar flera."

Kristersson strategi är att låta påskina att SD kommer att släppa fram M utan krav på inflytande över Moderaternas tilltänka politik i regeringsställning. Än mindre att Kristersson över huvud taget överväger att SD skulle kräva ministerposter, och att han i sådana fall skulle gå dem till mötes.

Det kommer naturligtvis inte att fungera, eftersom att Kristersson i god tid före valet kommer att tvingas förklara exakt hur - i det osannolika scenario där M+KD+SD faktiskt når minst 50%, vilket är en grundförutsättning för att saken ska bli mer än en teoretisk diskussion - hans regeringsunderlag är tänkt att se ut.

Dvs exakt hur mycket SD kräver för att göra honom till regeringschef, och hur mycket han är villig att gå SD till mötes.
__________________
Senast redigerad av DaEzz 2021-02-18 kl. 11:55.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in