2021-04-26, 15:51
  #94021
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Riks talar om Expressen-undersökningen om väljare som var bakom betalvägg. Om att SDs väljare är trogna.

Inte konstigt alls utan helt naturligt - sjukklöver/vänsterväljare/invällarvurmare/asylspenderarönskare/u-landsbidragsvurmare har massor av partier att välja på de som vill stoppa/verkligen minska invandring o invandrarkriminalitet HAR BARA SD (av alla riksdagspartier)
2021-04-26, 16:17
  #94022
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bankkonsulten
Bra drag i SD nu. Presenterar förslag efter förslag som vanligt folk håller med om, mycket mediaexponering och positiv sådan. Dessutom bra att de håller sig borta från Corona och fokuserar på sådant där de har tyngd som invandring samt lag och ordning. Spontant känns det som att hela snacket om "Mäns våld mot kvinnor" faktiskt kan gynna SD också.

Förväntar mig en uppgång i opinionen framöver. Förhoppningsvis kan vissa av de presenterade förslagen som att knyta bidrag till medborgarskapet också locka över vissa sossar så att de inte bara kanibaliserar på M och KD (även om det inte heller är dåligt, men ska det bli en konservativ valseger måste röster komma från vänsterhåll också).

Ja SD är igång rejält och det är kul att se. Det som är intressant är hur MSM väljer att låta SD komma mer till tals igen. SD stora svaghet är väl fullkomlig medietystnad i de stora medierna. Visst man har ett stort följe genom alt-media men det är väldigt svårt att på kort tid bryta sig in i nya grupper med bara alt-media.

Oavsett är det här förslaget med medborgarskap och bidrag otroligt lockande för både arbetarklass och medelklass i främst M men också givetvis många arbetare som är kvar i S. De som ser att välfärden går åt helvete men inte har särskilt lust att betala ytterligare skatter i ett land där vi redan beskattas så hårt. (Vad fan får vi för pengarna). Då ser nog en stor majoritet av svenska folket att man istället skär i utgifterna på exempelvis sånt här sätt och ger de istället till pensionärer och dylikt. Eller kanske kortare pensionsålder? Ja man kan nog locka väljare med en hel del godsaker.

Plus på det är att integrationen blir bra.

Visst detta förslag lär göra överklassen som vill godhetssignalera arga och kanske kvinnor som kommer tycka synd om alla illegala och icke medborgare som tar våra skattepengar men dessa skulle SD inte kunna vinna över ändå.

https://youtu.be/Rz2EvVrqkK8

Analys kring presskonferensen idag om medborgarskap.

Angående narrativet om mäns våld mot kvinnor var det nog menat till att skada SD och måla ut SD-väljare till de stora kvinnomisshandlarna men här gäller det för alt-media och även SD att propagera hårt emot det narrativet vilket jag sett de göra. Invandring och radikalfeminism (fientlig politik mot familjer) är en mycket stor orsak till utvecklingen.
__________________
Senast redigerad av Haddock93 2021-04-26 kl. 16:20.
2021-04-26, 17:37
  #94023
Medlem
Sveriges Radio kämpar tappert emot vågen med SD-nyheter med den kreativa och negativt laddade rubriken:

”Sverigedemokraternas krav på stora nedskärningar”

https://sverigesradio.se/artikel/sverigedemokraternas-krav-pa-stora-nedskarningar
2021-04-26, 17:40
  #94024
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrgleGru
Sveriges Radio kämpar tappert emot vågen med SD-nyheter med den kreativa och negativt laddade rubriken:

”Sverigedemokraternas krav på stora nedskärningar”

https://sverigesradio.se/artikel/sverigedemokraternas-krav-pa-stora-nedskarningar

Ja självklart skall de kämpa mot den politiska opposition och försvara regeringen. Men det är ju visst självförsvar också för SD kommer skära i SRs budget också om de inte skärper till sig.
2021-04-26, 17:40
  #94025
Medlem
Haddock93s avatar
https://www.expressen.se/debatt/jimmie-akesson-vill-nedmontera-den-svenska-demokratin/

Nu ska tydligen Åkesson nedmontera demokratin på grund av detta förslag. Något som i de flesta demokratiska länderna är en självklarhet.

Globalisterna/vänstern tror sig vinna på den här retoriken, men man borde inse att de flesta kommer skratta åt artikeln och hålla med SD. Detta leder bara till mer exponering.



Citat:
Ursprungligen postat av UrgleGru
Sveriges Radio kämpar tappert emot vågen med SD-nyheter med den kreativa och negativt laddade rubriken:

”Sverigedemokraternas krav på stora nedskärningar”

https://sverigesradio.se/artikel/sverigedemokraternas-krav-pa-stora-nedskarningar

Vinklad rubrik, man glömmer nämna de viktiga orden "FÖR DE SOM EJ ÄR MEDBORGARE"....
__________________
Senast redigerad av Haddock93 2021-04-26 kl. 17:44.
2021-04-26, 17:43
  #94026
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Den dag DN släpper sitt nazist-touretts och inser att SD kan ge dem borgerlig valseger och försvaga S för lång tid framåt så är SD normaliserat i svensk politik.
DN ser nog genuint hellre en S/MP regering i all oändlighet än en borgerlig regering som till och med skulle stödjas av SD passivt.
2021-04-26, 17:44
  #94027
Medlem
HejaFinlands avatar
Det här är ganska bra förhandlingspositioner; när M och SD skall förhandla så kan de ge efter lite till M men ändå skärpa migrationen ganska kraftigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://www.expressen.se/debatt/jimmie-akesson-vill-nedmontera-den-svenska-demokratin/
Nu ska tydligen Åkesson nedmontera demokratin på grund av detta förslag. Något som i de flesta demokratiska länderna är en självklarhet.
Globalisterna/vänstern tror sig vinna på den här retoriken, men man borde inse att de flesta kommer skratta åt artikeln och hålla med SD. Detta leder bara till mer exponering.

Han är vänsterpartist.
2021-04-26, 18:05
  #94028
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det här är ganska bra förhandlingspositioner; när M och SD skall förhandla så kan de ge efter lite till M men ändå skärpa migrationen ganska kraftigt.



Han är vänsterpartist.

Ja? Jag skrev väl vänstern?
2021-04-26, 19:08
  #94029
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det här är ganska bra förhandlingspositioner; när M och SD skall förhandla så kan de ge efter lite till M men ändå skärpa migrationen ganska kraftigt.



Han är vänsterpartist.

Han var kommunalråd för VPK redan på 1970-talet, dvs på den tid partiet öppet hyllade DDR och Nordkorea. Verkligen rätt man att kritisera andras demokratiska trovärdighet. 😂😂😂
2021-04-26, 19:25
  #94030
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrgleGru
Han var kommunalråd för VPK redan på 1970-talet, dvs på den tid partiet öppet hyllade DDR och Nordkorea. Verkligen rätt man att kritisera andras demokratiska trovärdighet. 😂😂😂

Undrar om utländska medborgare fick rösta i DDR?
2021-04-26, 21:26
  #94031
Medlem
greta75s avatar
Stabil insats av Jimmie i Aktuellt precis, rakt in i hjärtat på pöbeln. Jag tycker som alltid att ni skall sluta skälla på SVT och istället inse att de behandlar SD med silkesvantar ger dem oproportionellt stort utrymme.

Noterade även att Stenevi var bra. Tror att hon med god marginal räddar mp.
2021-04-26, 22:05
  #94032
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Stabil insats av Jimmie i Aktuellt precis, rakt in i hjärtat på pöbeln. Jag tycker som alltid att ni skall sluta skälla på SVT och istället inse att de behandlar SD med silkesvantar ger dem oproportionellt stort utrymme.

Noterade även att Stenevi var bra. Tror att hon med god marginal räddar mp.

Vad diskuterade de? Jag följer inte stats-TV.

Ville Stenevi ha längre straff för kvinnomördare för då kan de inte begå brott, men vård och behandling för alla andra brott för hårdare straff hjälper inte?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in