2021-02-18, 12:06
  #92833
Medlem
8711s avatar
Jag är helt säker på att Sverigedemokraterna kommer öka tack vare den här smutskastningskampanjen som S, ministrarna, media och tyckareliten håller på med. SD gynnas ALLTID av sådant och den stora uppmärksamheten det för med sig.

Särskilt när S och V har en mycket mer mörk historia med kommunism i sitt samarbete i närtid på 90-talet och än idag såklart. Guillou som själv tagit emot Leninpriset år 2014. Det är ju patetiskt att dessa har mage att uttala sig när man själva stödjer och tar stöd av världshistoriens värsta massmördarideologi någonsin. Det finns många offer och anhöriga till offer för kommunismen i Sverige, dessa uppskattar knappast S och V och deras kommunistsörja. Sådana jag känner uppskattar det definitivt inte. Skallmätarna och rasbiologerna i S har inte mycket att vinna på detta, utan tvärtom vilket dom precis som vanligt inte ens fattar själva. SD kan bara tacka och ta emot för uppmärksamheten, reklamen och dom ökande opinionssiffrorna som väntar framöver i och med detta.
2021-02-18, 12:26
  #92834
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Jag är helt säker på att Sverigedemokraterna kommer öka tack vare den här smutskastningskampanjen som S, ministrarna, media och tyckareliten håller på med. SD gynnas ALLTID av sådant och den stora uppmärksamheten det för med sig.
SD kanske gynnas. Men dessa kampanjer är egentligen riktade till M & KD.
2021-02-18, 12:34
  #92835
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Jag är helt säker på att Sverigedemokraterna kommer öka tack vare den här smutskastningskampanjen som S, ministrarna, media och tyckareliten håller på med. SD gynnas ALLTID av sådant och den stora uppmärksamheten det för med sig.

Särskilt när S och V har en mycket mer mörk historia med kommunism i sitt samarbete i närtid på 90-talet och än idag såklart. Guillou som själv tagit emot Leninpriset år 2014. Det är ju patetiskt att dessa har mage att uttala sig när man själva stödjer och tar stöd av världshistoriens värsta massmördarideologi någonsin. Det finns många offer och anhöriga till offer för kommunismen i Sverige, dessa uppskattar knappast S och V och deras kommunistsörja. Sådana jag känner uppskattar det definitivt inte. Skallmätarna och rasbiologerna i S har inte mycket att vinna på detta, utan tvärtom vilket dom precis som vanligt inte ens fattar själva. SD kan bara tacka och ta emot för uppmärksamheten, reklamen och dom ökande opinionssiffrorna som väntar framöver i och med detta.
Absolut, de kommer öka med ca 2% förutspår jag. Det är nästan som att S vill att SD ska vinna. Det är förhållandevis få som inte ser igenom när fetnackade gubbar sitter och polariserar och i samma vända klagar på polarisering. Att dra upp rötter tjänar dem inte heller särskilt väl.
2021-02-18, 12:53
  #92836
Medlem
Grevelesevis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
SD kanske gynnas. Men dessa kampanjer är egentligen riktade till M & KD.
Vid valet 2018 var smutskampanjen riktad mot C och L. "Tänk inte ens tanken att välja en borgerlig statsminister som kan tänkas fika med Jimmie".
Funkade fint då. Varför ändra ett vinnande koncept.?
Tills väljarna protesterar kör de nog på.
Nästa händelse att röra om i opinionsgrytan är väl Sabunis vägval och migrationsremissen som ska ut i mars.
2021-02-18, 13:37
  #92837
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
JÅ skall naturligtvis gå till val som statsministerkandidat. Vilka som han kan tänka sig att samarbeta med efter valet skall han förstås hålla öppet, det ger en mera statsmannamässig framtoning. Att han står över "käbbel".
2021-02-18, 13:44
  #92838
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InvisiblePerson
Förstår inte folket i dessa undersökningar. Med tanke på hur mycket det går upp och ner för partierna så verkar det som att folk byter parti lika ofta som jag byter kalsonger. Ta reda på vad partiet ni röstar på står för i stället för att byta parti så fort någon råkar nysa.

Nja, förändringarna är små mellan blocken, de flesta byter till partier som står nära det parti de angav i tidigare OU.

Citat:
Ursprungligen postat av Galaxvakt
Vilket möjligen styrks av denna intervju om man får tro Nya Tider, där Jimmie berättar om Swexit-omvändningen.
https://www.nyatider.nu/akesson-vi-overgav-swexit-for-att-andra-partier-ville-det/
Jag har inte tillgång till artikeln, men SD verkar om detta stämmer flexibla med sina åsikter, för att få dansa med M.

Jag tror inte JÅ har intervjuats av NT utan det är någon annan intervju som de analyserar. SD har upprepat om och om igen att de fortsatt är negativa mot EU men att de just nu inte kommer kunna lämna för väljarna är för EU, därför skall de göra sitt bästa för att påverka EU inifrån och opinionsbilda mot EU (Faktiskt en liknande inställning som V har). Den radikala högern, dit jag räknar NT och AfS, har lika ohederlig argumentation som de vänsterliberala gentemot SD där de bygger halmgubbar istället för att bara lyssna på vad SD säger.

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
SD kanske gynnas. Men dessa kampanjer är egentligen riktade till M & KD.

Jag tror det samma, men jag hoppas att det misslyckas av den orsaken att det kanske påverkar M och KD men att det inte påverkar väljarna. Viker sig M och KD förlorar de många av sina väljare till SD. Om KD går vänsterut så åker de nog ut ur riksdagen, deras enda chans är att vara minst lika positiva till SD som M är. Jag tror S räknar med någon sorts Capitolium-effekt. Att medias tjatade om capitolium skall få alla väljare att bli rädda för gaskamrar och nazist-rasister. Men fungerar det? Även de som indoktrinerats i capotolium-narrativet kanske inte gör den kopplingen att man skall rösta på S för det?

S taktik lyckades ju mot L och C i förra valrörelsen med resultatet att L nu närmar sig utplåning och C har bytt ut sina väljare så att de nu har alla sosse-liberaler från det "borgerliga" blocket. Vad händer om S lyckas ge M och KD kalla fötter? Inga av deras väljare kommer gå till JÖK-gänget utan många kommer gå till SD. Det kan ju ge S regeringsmakten igen med bara ett oppositionsparti som 2014-18, men med ett SD på över 20 % istället för 13 %. Men det spelar ju ingen roll för S så länge SD inte får över 50 %. En ny DÖ skulle ge S fortsatt makt men utan att de skulle kunna driva så mycket S-politik, vilket de kanske också struntar i.
2021-02-18, 13:56
  #92839
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Hur många andra hinner tröttna på S innan valet?
https://www.expressen.se/debatt/s-politiker-fick-nog-darfor-blev-jag-moderat/
S-väljarna har inte haft några problem att ta strömhoppet direkt över till SD men det är tydligt svårare för en politiker.
S-politiker har byggt upp förtroendet med godhetsknarkande image tidigare som nu börjar fallera och den här väljer ist M endast för att få behålla sina privilegier i framtiden också, inte för att förbättra landet , det har vi sett alltför många prov på genom åren tycker jag.
"I dag är det bara ett parti som tar frågan om lag och ordning på allvar och samtidigt har tydliga och seriösa lösningar på problemen – det är Moderaterna".

Han hänvisar till 2006 när många sossar gick till M. Jag tror att det var de f.d. sossarna som gick till M och Reinfeldt 2006 och 2010 som gick till SD 2010 och 2014. Så vi i SD kan mycket väl få dessa nyblivna moderater i framtiden. De lämnar S för att de är besvikna men ser SD som nazist-rasister så de går till M. Men väl där börjar de snegla på SD för frågan som fick dem att lämna S var i praktiken invandringen även om de låtsas att det är t.ex. kriminaliteten som artikelförfattaren (Kriminaliteten är ju bara ett symptom).
2021-02-18, 14:01
  #92840
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tunnelgatan
https://www.expressen.se/nyheter/ms-plan-for-att-ta-makten-oron-efter-s-attackerna/

Kan tipsa om att läsa detta som handlar om hur Moderaterna kommer att agera gentemot Socialdemokraternas ständiga brunsmetningar och hur de kommer att diskutera gällande regeringsalternativen. Det verkar som att Moderaterna kommer anamma en retorik som förstärker ett M/KD/SD regeringsunderlag innan valet. Man kommer ifrågasätta Annie Lööf och Centerpartiet hur de ska göra på vänstersidan om Vänsterpartiet kräver inflytande. Partiledningen menar att nuvarande linje har stor uppslutning internt bland medlemmarna. Summan av kardemumman är att Moderaterna ser sig dra till sig flera socialdemokratiska väljare som man gjorde 2006 och 2010. Nödvändigt för att vinna makten. För det kommer man påvisa Socialdemokraternas hyckleri genom att anspela på deras historia bland annat. Jag tror det blir mycket bra för även SD att Moderaterna använder en tuffare retorik mot sossarnas brunsmetning. Jag tror det kommer legitimera SD ännu mera.

Hittade ett intressant stycke som jag dock inte vet hur jag ska tolka. Någon som vet?

"Hur Sverigedemokraterna väljer att agera i upptakten till valet är ytterligare en sådan avgörande faktor. Skulle SD vilja placera sig i centrum av debatten igen, genom att exempelvis börja ställa krav på ministerposter och annat, kan det få den moderata strategin att kantra menar flera."

Jag tror att det är det jag skrev om tidigare, M måste gå långsamt och gradvis fram för att få med sig partiet. S försöker stressa dem till att redan nu låsa sig i en anti-SD-linje som de fick L och C att göra inför förra valet. SD, rätt eller fel, vill inte stressa M utan låta dem radikaliseras i sin egen takt. Frågan är när SD skall sätta ned foten? Jag tycker de borde göra det innan valet, men det räcker att de gör det våren 2022. Det ger M ett år till och så får vi se vad M säger då. Om M börjar vika sig för S nu så borde SD redan nu gå ut hårt och kräva svar från M om hur de tänkt sig regera.
2021-02-18, 14:38
  #92841
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Han hänvisar till 2006 när många sossar gick till M. Jag tror att det var de f.d. sossarna som gick till M och Reinfeldt 2006 och 2010 som gick till SD 2010 och 2014. Så vi i SD kan mycket väl få dessa nyblivna moderater i framtiden. De lämnar S för att de är besvikna men ser SD som nazist-rasister så de går till M. Men väl där börjar de snegla på SD för frågan som fick dem att lämna S var i praktiken invandringen även om de låtsas att det är t.ex. kriminaliteten som artikelförfattaren (Kriminaliteten är ju bara ett symptom).

Både M och S är lika goda kålsupare när det gäller invandringshaveriet.
Varför går sossepolitiker inte direkt till SD istället för den lika osäkra omvägen via M?
Tror de att vi ska glömma att de varit sossar som varit med om att skapa haveriet under tiden?
2021-02-18, 14:57
  #92842
Medlem
Galaxvakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland

Jag tror inte JÅ har intervjuats av NT utan det är någon annan intervju som de analyserar. SD har upprepat om och om igen att de fortsatt är negativa mot EU men att de just nu inte kommer kunna lämna för väljarna är för EU, därför skall de göra sitt bästa för att påverka EU inifrån och opinionsbilda mot EU (Faktiskt en liknande inställning som V har). Den radikala högern, dit jag räknar NT och AfS, har lika ohederlig argumentation som de vänsterliberala gentemot SD där de bygger halmgubbar istället för att bara lyssna på vad SD säger.
Jag har absolut ingenting emot om SD lockar till ett mer nationalistisk valresultat genom att vara flexibla. Jag har som sagt inte tillgång till artikeln så jag kan inte tycka något om hur vinklad den är, kanske någon som har kan kommentera.
2021-02-18, 15:20
  #92843
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Både M och S är lika goda kålsupare när det gäller invandringshaveriet.
Varför går sossepolitiker inte direkt till SD istället för den lika osäkra omvägen via M?
Tror de att vi ska glömma att de varit sossar som varit med om att skapa haveriet under tiden?

Politikerna kommer nog inte att gå till SD via M, men väljarna. SD kommer nog inte släppa in särskilt många sosse-politiker helt enkelt. Väljarna har inte alltid gått direkt till SD för att de köpt S brunsmetande. Man ser i OU att ytterst få sosse-väljare har SD som andrahandsval. Men trots det är trenden långsiktigt att SD ökat och S minskat. Så nazistpsykosen släpper efter ett tag när de väl lämnat S; de fortsätter att radikaliseras, de börjar följa alternativmedier etc. Undersökningar visar också att de som blir SD även blir mer konservativa i sina åsikter generellt trots att det antagligen bara var invandringsfrågan (Och allt den orsakar) som fick dem att först gå till SD. De blir SDs hårda kärna som vi ofta skriver om här i tråden, den grupp som sjupartiet har mycket svårt att få tillbaka. De som röstar SD trots hela samhällets hat-kampanj under valrörelsen, och de som inte låter sig distraheras av etablissemangets distraktioner i form av klimat, metoo, BLM och HBTQ-frågor.
2021-02-18, 16:05
  #92844
Medlem
catforwardpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Politikerna kommer nog inte att gå till SD via M, men väljarna. SD kommer nog inte släppa in särskilt många sosse-politiker helt enkelt. Väljarna har inte alltid gått direkt till SD för att de köpt S brunsmetande. Man ser i OU att ytterst få sosse-väljare har SD som andrahandsval. Men trots det är trenden långsiktigt att SD ökat och S minskat. Så nazistpsykosen släpper efter ett tag när de väl lämnat S; de fortsätter att radikaliseras, de börjar följa alternativmedier etc. Undersökningar visar också att de som blir SD även blir mer konservativa i sina åsikter generellt trots att det antagligen bara var invandringsfrågan (Och allt den orsakar) som fick dem att först gå till SD. De blir SDs hårda kärna som vi ofta skriver om här i tråden, den grupp som sjupartiet har mycket svårt att få tillbaka. De som röstar SD trots hela samhällets hat-kampanj under valrörelsen, och de som inte låter sig distraheras av etablissemangets distraktioner i form av klimat, metoo, BLM och HBTQ-frågor.

Jo men den siffran lär ju ha drastiskt förändrats neråt de senaste åren. De flesta vettiga personer har nu lämnat S. Kvar är resten, PK-skadade, offentlig sektor-kärringar, bidragsberoende svenskar, invandrare, okunniga och lurade pensionärer samt isolerade gammelkommunister i Norrbotten. SD har ingenting kvar att hämta i S längre. Det är tömt, länsat och rensat på alla potentiella väljare. S kan därför göra dom utspelen man gör nu med brunsmetning och naziststämpling. Man kan tom locka tillbaks några osäkra väljare från SD med detta samtidigt som S nuvarande väljarbas köper detta med hull och hår.
__________________
Senast redigerad av catforwardpower 2021-02-18 kl. 16:09.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in