2018-09-09, 14:00
  #78613
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LivingOnlyOnce
SD-politiker: ”Nu vågar folk säga att de röstar på oss”



https://www.expressen.se/kvallsposten/sd-politiker-nu-vagar-folk-saga-att-de-rostar-pa-oss/

Hur stor är egenligen Bradley-effekten?
Känslan är att den fortfarande är stor.
Anledningen jag tror att SD minskat i en del mätningar på sistone är medias dagliga påhopp mot partiet och det resulterar i att än fler väljare inte vill deltaga eller uppge att de röstar på SD.

Någon som vet vilka tider SVT's och Tv4's VALU kommer?
2018-09-09, 14:00
  #78614
Medlem
Kanelgas gissar på 27.2%
2018-09-09, 14:03
  #78615
Medlem
Elohirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe
Varför tog du inte en blank?
FÖR JÄVLIGT DETTA. SE FÖR HELVETE TILL ATT ANMÄLA TILL OSSE! OM INTE VALSEDLAR FINNS SÅ TA EN BLANK OCH SKRIV ELLER SE TILL ATT SKAFFA EN INNAN NI GÅR DIT. VALLOKALERNA STÄNGER 2O.00 NI HINNER SKAFFA.
2018-09-09, 14:03
  #78616
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gunnargron
Jag skulle rösta SD idag men det blev M eftersom jag inte fick tag i valsedlar. Det är helt kaos att rösta i Stockholm om du inte röstar FI, MP, V eller S.

Öh va, svårt att be om blank sedel?
2018-09-09, 14:03
  #78617
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djimmie
2 timmar kvar av gissningar. Det går bra att göra det i tråden.

Finns ju en tråd för detta.

(FB) Vad får SD i valet 2018?
2018-09-09, 14:04
  #78618
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LivingOnlyOnce
SD-politiker: ”Nu vågar folk säga att de röstar på oss”



https://www.expressen.se/kvallsposten/sd-politiker-nu-vagar-folk-saga-att-de-rostar-pa-oss/

Hur stor är egenligen Bradley-effekten?
Tror nog att den alltjämt är ganska stor bland i alla fall unga med stora framtidsmöjligheter. Konformismen känns hög. Viktigt att tycka rätt i universitetskretsar till exempel. Då är det officiellt M eller på sin höjd MED som gäller.
2018-09-09, 14:04
  #78619
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe
Varför tog du inte en blank?


Jag vet inte, det gick så fort och jag tänkte hela tiden att vid nästa bord kan jag plocka sedlar anonymt, sen helt plötsligt står jag vid min krets och är helt omringad av folk som hejar och sedan står och studerar vad man väljer.

Plus att blank röst = med SD här, men ja med facit i hand skulle jag givetvis tagit blanka röster och skrivit.

Men oavsett, min röst är ingenting, frågan är hur många som har samma upplevelse som mig idag, jag tror det rör sig om en väldigt stor grupp.

Fi, Mp mfl har folk som går runt och delar ut sedlar, så enda skälet att ta blank röst är för att rösta SD eftersom dem är det enda partiet som inte delar ut sedlar.
2018-09-09, 14:05
  #78620
Medlem
freeriderXIIs avatar
YouGov ger SD 24.8% i sin senaste mätning även där tror jag att Bradleyeffekten kan ha en effekt så mer än det tror jag de får i alla fall.


Så jag säger 30%.

2018-09-09, 14:08
  #78621
Avslutad
Fick precis svara på en Inizio. Kommer dom göra en blixtundersökning som publiceras under dagen tro?
2018-09-09, 14:08
  #78622
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunnargron
Jag vet inte, det gick så fort och jag tänkte hela tiden att vid nästa bord kan jag plocka sedlar anonymt, sen helt plötsligt står jag vid min krets och är helt omringad av folk som hejar och sedan står och studerar vad man väljer.

Plus att blank röst = med SD här, men ja med facit i hand skulle jag givetvis tagit blanka röster och skrivit.

Men oavsett, min röst är ingenting, frågan är hur många som har samma upplevelse som mig idag, jag tror det rör sig om en väldigt stor grupp.

Fi, Mp mfl har folk som går runt och delar ut sedlar, så enda skälet att ta blank röst är för att rösta SD eftersom dem är det enda partiet som inte delar ut sedlar.

De svenska vallokalernas utformning är inget annat än en ren skandal. Ett demokratiskt förfall.

(FB) Regeringens äckliga beslut, valsedlarnas placering förblir oförändrade
2018-09-09, 14:09
  #78623
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gunnargron
Sd förlorar minst 1 av 4 röster på valförfarandet, problemet med att AfS tar väljare är ett skämt i jämförelse.


Jag skulle rösta SD idag men det blev M eftersom jag inte fick tag i valsedlar. Det är helt kaos att rösta i Stockholm om du inte röstar FI, MP, V eller S.


Tror inte folk utanför city förstår trycket här och hur dem har planerat vallokalerna.
Jag tog M på första bordet för att det stod massa idioter och stirrade, gick sedan förbi 4-5 andra bord (valkretsar) innan jag kom till mitt distrikt, där står det typ 8 personer och pillar med valsedlarna och tjatar om AfS och hur hemska dessa är.. Så jag har att välja mellan att antingen ta SD inför alla eller smyga iväg och försöka ta lappar i något annat distrikt där sossarna inte vaktar.

Kan lova att merparten av SDs och Afs sympatisörer i min vallokal(säkert 20.000 pers) väljer något annat för att slippa konflikten i valrummet.


Så ni som gråter om att Kasselstrand norpar ett par procent bör tänka om, hade vi haft ett anonymt valförfarande så hade jag och förmodligen nån miljon andra röstat annorlunda.
Och, ja, jag vet att jag hade kunnat "smuggla" in SDs valsedlar, men nu hade jag inte några.

Jävligt besviken på mig själv och på detta sjuka system, får bli SD om fyra år istället, då kommer jag iallafall se till att ta med mig egna valsedlar.

Du är inte ensam att vara besviken på dig. Hur kan man vara så feg/oförberedd. Att sedan rösta M också..grattis.
2018-09-09, 14:09
  #78624
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunnargron
Sd förlorar minst 1 av 4 röster på valförfarandet, problemet med att AfS tar väljare är ett skämt i jämförelse.


Jag skulle rösta SD idag men det blev M eftersom jag inte fick tag i valsedlar. Det är helt kaos att rösta i Stockholm om du inte röstar FI, MP, V eller S.

Vad skulle hända om du röstar "fel"? Du har rätt att rösta på vad du vill. Kände alla igen dig i vallokalen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in