2018-09-01, 17:24
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Intressant att Sentio har 27% för Sverigedemokraterna i sin rådata

https://nyheteridag.se/plus/sd-kan-fa-29-procent-i-valet-sentio-kommenterar-radatan-i-senaste-matningen/

Man kan såklart inte använda rådata! Det betyder ju att man redovisar alla röster även om för många svarat det man inte vill se. Man måste anpassa resultatet till vad man tror och hoppas är rätt. Självklart är det för många som anger SD; man måste förstå att man frågat för många som svarar SD. Bäst att vikta ordentligt så fler har svarat C, för vi har frågat alldeles för få C-väljare.
2018-09-01, 17:29
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigel1
Tänk mörk höstkväll. Regnet forsar ner. Stormen sliter i väggarna. Det bultar tungt på dörren. Du öppnar för att se en rödhårig kvinna med stirrande blick och en stor jaktkniv höjd över huvudet, färdig att hugga.😱

När du har besök och det under kvällen långsamt går upp för dig att den okända kvinnan inte är den söta dockan du trodde utan det är självaste...........

https://www.youtube.com/watch?v=4YSAlGpGo34
2018-09-01, 17:35
Medlem
Skulle inte SIFO komma med en OU idag?
2018-09-01, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Eftersnacket blir ett julbord av skadeglädje, förutsatt att SD överraskar positivt. Apropå Pascalidou vill jag dock återigen varna för det långsökta men fullt möjliga scenariot att det slår åt andra hållet. Skrev om det i somras:

Det där har jag tänkt väldigt mycket på. Men det är trots allt väldigt osannolikt. Jag är övertygad om att vi får 20%+
2018-09-01, 17:43
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87

Kollade nyss men det verkar ej ha kommit någon idag ännu från SVD/Sifo, de skulle komma med dagliga mätningar fram till valet fast de kanske menade alla vardagar, inte helger?
2018-09-01, 17:44
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:

De såg att Sentios rådata visar 30% för SD och vet inte vad de ska göra! Har din kompis från Aftonbladet mörklagt det från dig? Det känner väl alla på SvD, DN, Expressen och Aftonbladet
2018-09-01, 17:50
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Sammanfattning för aug-2018:

Genomsnittet:

I slutet av juni/början av augusti minskade SD från sina toppnoteringar under juni-juli, från ~22% till ~20%. Sedan dess har SD legat på ungefär samma nivå ~20%.

Även AfS verkar ha ökat och ligger nu över 1% i snitt.

"Korrigeringen":
Tar man hänsyn till de historiska underskattningar kan man skatta deras stöd som:
SD – 22-26%
AfS – 1-3%

Tillsammans – 23-29%

Om AfS/Övriga förtsätter att öka/ligga på höga nivåer är det nog värt att stödrösta på dem, iaf om man kan tänka sig sympatisera med clownerna - annars kan det kan det komma surt efter om 2-3% går bort

Bullshit! Dumheter av dej! SD kommer alltid sky AFS som pesten. Inget samarbete där kan jag lova. När SD kämpat i åratal för att bli ett parti som respekteras av många väljare, är du så dum att du tror de skulle ta steget tillbaka då? Hamna i samma "rasistfack" igen? För där finns AFS, och de verkar inte ha nåt emot det. Jag gillar AFS men förjävligt gjort av Kasselstrand att sabba för Sverige,som han gör i denna ödestimme. Jag ser detta som en hämnd på Jimmie för han tog sin hand från dem, vilket jag inte heller gillar (Mattias Karlsson utförde den manövern f.ö). Jävligt dåligt gjort. Men inte rätt tid att hämnas. Sverige blir lidande. SD behöver varenda röst för att göra skillnad. En röst på AFS är en röst plus till sjuklövern samt en röst mindre till SD. Ni som röstar på AFS i detta val är duktiga landsförrädare. Ni sabbar den enda (sista) chansen vi kanske får. Etablissemanget kommer förbjuda "främlingsfientliga" grupper. Dit räknas AFS definitivt, även SD ryker kanske. Löfven har planer. Så släng för fan inte bort er röst på småpartier som inte kommer kunna påverka ett skit!
Senast redigerad av Twiggygirl 2018-09-01 kl. 17:53.
2018-09-01, 17:51
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Tänkte du på att man förut fick ett litet kvitto på att man förtidsröstat. Nu är det borttaget och därmed går det smidigare, en aning fortare.
Inget jag tänkte på. Tror det är första gången jag förtidsröstade.
2018-09-01, 17:51
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:

Det kom en ordinarie OU i går som visar på ett ras på en PE från föregående månad. Allt beror på ett reportage om förtroendevalda som klär ut sig i Naziuniformer. Vad är detta för reportage och vilken tidning har skrivit om detta?

https://www.kantarsifo.se/rapporter-undersokningar/valjarbarometern-31-augusti-2018

Citat:
SD 16,9%

Det verkar som om de nya väljarna på toppen är betydligt mer lättrörliga än tidigare väljare. Det är förmodligen både positivt och negativt för partiet. Kan de få fokus på invandring och lag och ordning kommer de att gynnas snabbt igen men blir det andra frågor eller frågan om vad enskilda företrädare haft för sig eller har för sig blir det negativt. När det kommer reportage om förtroendevalda som klär ut sig i Naziuniformer eller har tvivelaktiga yttranden slår det direkt mot partiet så här sista veckan. Deras sakfrågor kommer bort. Partiet har fortfarande svårt att nå kvinnor. Andelen kvinnor som röstar på partiet är nu 10,2 procent jämfört med männens 23,3 procent. Mycket av nyckeln till om SD skall lyckas sista veckan ligger i om de kan nå fler kvinnor.
2018-09-01, 17:55
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Enligt dom själv & Svenska Dagbladet så skulle dom det. Men det verkar bara ligga gårdagens siffror. Oklart varför.

https://www.kantarsifo.se

https://www.svd.se
2018-09-01, 17:56
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Andersen
Det kom en ordinarie OU i går som visar på ett ras på en PE från föregående månad. Allt beror på ett reportage om förtroendevalda som klär ut sig i Naziuniformer. Vad är detta för reportage och vilken tidning har skrivit om detta?

https://www.kantarsifo.se/rapporter-undersokningar/valjarbarometern-31-augusti-2018
Det var en dagsmätning som redan "diskuterats".
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Bullshit! Dumheter av dej! SD kommer alltid sky AFS som pesten. Inget samarbete där kan jag lova. När SD kämpat i åratal för att bli ett parti som respekteras av många väljare, är du så dum att du tror de skulle ta steget tillbaka då? Hamna i samma "rasistfack" igen? För där finns AFS, och de verkar inte ha nåt emot det. Jag gillar AFS men förjävligt gjort av Kasselstrand att sabba för Sverige,som han gör i denna ödestimme. Jag ser detta som en hämnd på Jimmie för han tog sin hand från dem, vilket jag inte heller gillar (Mattias Karlsson utförde den manövern f.ö). Jävligt dåligt gjort. Men inte rätt tid att hämnas. Sverige blir lidande. SD behöver varenda röst för att göra skillnad. En röst på AFS är en röst plus till sjuklövern samt en röst mindre till SD. Ni som röstar på AFS i detta val är duktiga landsförrädare. Ni sabbar den enda (sista) chansen vi kanske får. Etablissemanget kommer förbjuda "främlingsfientliga" grupper. Dit räknas AFS definitivt, även SD ryker kanske. Löfven har planer. Så släng för fan inte bort er röst på småpartier som inte kommer kunna påverka ett skit!

AfS-dårar kommer givetvis att stödja SD precis som VpK-dårar stödjer S. Lugna ner dig

Citat:
Ursprungligen postat av runorkul
Dom kanske trollade oss med att dom "glömde" skriva "VARDAGLIGA" opps, alltså inga helger?
Låter rimligt!
Senast redigerad av FlashyBear 2018-09-01 kl. 17:59.
2018-09-01, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Enligt dom själv & Svenska Dagbladet så skulle dom det. Men det verkar bara ligga gårdagens siffror. Oklart varför.

https://www.kantarsifo.se

https://www.svd.se

Dom kanske trollade oss med att dom "glömde" skriva "VARDAGLIGA" opps, alltså inga helger?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in