2018-08-22, 20:47
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Visst faan kan man det. S har åtskilliga gånger hamnat betydligt över 25 procent men inte haft ett smack att säga till om. Du är obildbar.

Ett kraftigt växande SD som dubblerat sig varje val kan inte nonchaleras, ska vi slå vad? SD kan fälla bägge blocken själva, SD kommer kunna skapa majoritet med S och stödja eller fälla förslag precis som man själva vill, liknande en regeringsposition där SD bestämmer vilken politik som ska föras. Blunda för det du, men det är verkligheten om SD får 23-25% på valdagen som det ser ut att bli just nu.
2018-08-22, 20:50
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Största parti är viktigast. Nästa magiska gräns år minst 25% av rösterna. Allt detta verkar nåbart. Bara att köra på. Ingen tvekan, ingen vila, fortsätt fortsätt ända in i kaklet.
2018-08-22, 20:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Jag får det inte att gå ihop... Överallt har man kunnat läsa att SD ökar kraftigt i grupp efter grupp; det är bland LO-medlemmar, kvinnor, norrlänningar, stockholmare, invandrare, Ica-handlare och nu senast bland landets chefer. Åkessons pågående torgmöten drar dessutom storpublik, men ändå så visar undersökningarna en uppgång på endast fem-sex procentenheter jämfört med senaste valresultat. WTF?!?

Det finns nån konspirationsteori som går runt där folk på fullt allvar hävdar att oi sysslar med propaganda och inte statistik.
2018-08-22, 20:59
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Tror inte det men oavsett vilket så skall du o dina gelikar vara glada om ni hamnar över 20 procent.
Har du ändrat åsikt? Jag trodde inte du litade på opinionsundersökningar, eller minns jag fel.
SVT verkar numera lita på opinionsundersökningarna när SD BACKAR.
https://www.svt.se/svttext/web/pages/110.html
"SD tappar i Novusmätning

" Sverigedemokraterna tappar mark efter
sommarens toppnoteringar och stöds nu
åter av mindre än var femte väljare,
enligt en ny mätning från Novus/SVT. "

Fake news från politiska SVT tro.
Senast redigerad av Tarstan 2018-08-22 kl. 21:04.
2018-08-22, 21:00
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karldusch
Det finns nån konspirationsteori som går runt där folk på fullt allvar hävdar att oi sysslar med propaganda och inte statistik.
Alternativt så ökar skämsfaktorn beroende på den breddade väljarbasen. Någon som Yougov verkar ha börjat kompensera för.
2018-08-22, 21:01
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Det är MSM som gick ut och sa att självrekryterade webbpaneler inte skulle räknas längre.
SD växte för mycket och för fort, hade det varit ett annat parti hade de inte ifrågasatt.
2018-08-22, 21:07
Medlem
maxatdunders avatar
SD under 20 %, ni har verkligen tappat väljare vilket inte förvånar då SD bedrivit en ganska lam offentlig debatt på senaste. Märks att ni börjat greppa tag i halmstrået...
2018-08-22, 21:09
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
SD under 20 %, ni har verkligen tappat väljare vilket inte förvånar då SD bedrivit en ganska lam offentlig debatt på senaste. Märks att ni börjat greppa tag i halmstrået...
Du verkar ha missat dagens rapportering.
Citat:
Yougov: SD störst om det vore val i dag
https://www.metro.se/artikel/yougov-sd-störst-om-det-vore-val-i-dag
2018-08-22, 21:11
Medlem
Citat:
..eller "gjorde", vilket nog är ganska nära med sanningen överensstämmande, i visa fall.

Och att det fortfarande kan vara fel, självklart.
2018-08-22, 21:11
Medlem
Metro är en tidning som går ut till många och det är mycket viktigt att SD där flaggas som största parti enligt Yougov. Jag kan acceptera SD:s siffra där, 24,2% även om det är en sänkning. Det jag tvivlar på är den låga siffran för M, det är skumt. Inte för att jag älskar M men rätt skall vara rätt.

SVT/Novus är ju rena fejkmätningen. Jag lämnar in min protest. Vilseledande av folket, nu förstår man hur svårt människorna hade det i DDR, men Sverige är värre, det är mer utstuderat, vi blir alla hjärntvättade långsamt långsamt av media och vi bryts ned.
Inga nuvarande riksdagspartier kommer att åka ur och jag tror att det är 50% chans att SD blir största parti. SD verkar vara det parti som har minst problem just nu och jag tror att det kommer att talas mer om anhöriginvandring, lag och ordning, fram till valet. Klimatfrågan sjunker och diverse skandaler avslöjas.
Svenska folket är trötta på etablerade partier.
2018-08-22, 21:12
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Du verkar ha missat dagens rapportering.

https://www.metro.se/artikel/yougov-sd-störst-om-det-vore-val-i-dag

Kompis du fattar väl själv att du förlorar förtrående när du endast länkar Sveriges mest positiva SD opinion, gör du en sammanställning av alla tillgängliga opinioner så ligger SD på 19 %. Komigen, ska du verka trovärdig måste ni kunna vara självkritiska.
2018-08-22, 21:16
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Jo de "köpte" ju en idiot men Usa är inte Sverige och har föga med SD att göra även om det är samma andas barn. Förövrigt skulle jag bli så ledsen på valdagen när jag vaknade upp och sett att SD hade över 30 procent. Ja visst är det en mardröm men har inget som helst med verkligheten att göra. Ni skall vara glada om ni kommer över 20 procent men oavsett det så kommer ni att få fortsätta er ökenvandring.
Summa summarum. I stort sätt alla opinionsinstitut har sänkt Sverigedemokraternas siffror vilket tyder på , enligt mig, att väljarna har förstått att SD endast är ett missnöje och invandrarfientligt part (läs rasistiskt parti).

Vad är viktigaste för dig egentligen? Att Sd minskar samtidigt som deras politik härmas och får brett genomslag bland de andra etablerade partierna? Eller att Sd tappar och låt oss säga når 18% samtidigt som AfS stormar fram och erövrar 6%? Är det bra isåfall? Du ger intryck av att hålla på politik på samma sätt som en fotbollssupporter där det viktigaste är att det går bra för ens eget lag och att det går särskilt dåligt för rivalen. Ditt Sd-motstånd tycker man borde grunda sig i att du någonstans egentligen hyser omtanke om världens immigranter och vill se öppna gränser osv. Borde inte du då vara förkrossad när stora delar av Sds politik nästlat sig in i hos exempelvis S och M? Borde inte du bli ännu mer bestört att det bakom Sd kommer ett ännu radikalare parti? Vore jag du skulle jag ha svårt och sitta här och vara självgod, av flera anledningar men framförallt för ditt tunnelseende som stirrar sig fast vid ditt fixerade sd utan att märka alla rörelser runtomkring.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in