2018-06-10, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Sånt här tror jag tom de gamla inser är asylmigranter numera trots att de inte skriver det för de ser gängen när de är ute. När de gamla lämnar S blir det en pasokifiering; och SD får de rösterna för de är "sosse-light". Det är därför S ljuger stenhårt nu om att SD är ett högerparti, för de är rädda att deras kärnväljare byter parti.

https://www.expressen.se/gt/inga-87-overfolls-av-ranare-pa-vagen-hem/?social=twtr&utm_campaign=social_sharing&utm_mediu m=link&utm_source=twitter
Sedan rånet har Inga gått igenom flera sinnesstämningar. ”Ibland tycker jag att det är jobbigt, sedan blir jag arg att man inte får vara en fri människa som kan göra saker och ting”, säger hon.
Exakt. Detta är vad “liberaler” har gjort mot svenska pensionärer, tagit deras frihet och deras resurser. Och det äckligaste med det är att den största förstörelsearkitekten av alla, Bengt Westerberg, alltid exploaterade äldre i sina tal för att ge sken av att måna om svaga grupper. “Tusen och åter tusen äldre på våra sjukhem har inte ett eget rum där de kan få vara ifred med sin personliga hygien, sina tankar och sina minnen” sa den ormen i slutdebatten 1991. Och 1985 inledde han med “Förra veckan träffade jag Ingeborg, som är åldersdement och bor på ett gruppboende...” men vad han i praktiken gjorde var att döma alla framtida äldre i Sverige till ett liv där de knappt vågar gå ut av rädsla att bli nedslagna.

MP förtjänar att åka ut, men det gäller i lika hög grad L. En avgörande skillnad mellan dem är att en del SD-väljare faktiskt kommer från L. De samlade på sig en del språktestfans som hängde kvar alldeles för länge.
2018-06-10, 18:57
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fagin
Vet du vad aftonbladet hade för löpsedel på valdagen 2010?

Minns iaf Expressens löpsedel dagen efter valet 2014. En stort helsvart sida
2018-06-10, 19:00
Medlem
RadioDDR1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Mina vänner!! Detta är sanslöst. Folket godkänner inte förd politik, så enkelt är det. Men vi måste se lugnt och sansat på vad som händer nu. Flera ärade debattörer här är bekymrade för att MP får vara kvar i RD men låt oss skita i småpartierna.

Ju fler fåglar i buren desto mera hönshus. Dom kommer att hacka på varandra. Då framstår istället the Jimmie som den enda statsmannen i buren.

Jag har tappat känseln just nu men återkommer. Jag vill dock säga att S kommer att sjunka ytterligare, SCB var sista dödsryckningen, hela partiapparaten är förlamad. Dock finns en botten, skall vi säga 21% och tredje plats för S??
Felaktigheter beträffande M. Dom kommer säkert att nå 2:a platsen, Ni förstår väl ändå att valfläsket till pensionärerna lanserades i rätt tid och resultaten visar sig om en månad.

I list överträffar ingen UK. Sverige blir omöjligt att styra men jag kommer att njuta den 9-10 september och förväntar mig att etablissemanget förklarar hur allt blev så fel. Vilken fest detta kommer att bli.

Jag tror att S mycket väl kan hamna så lågt som 15%. Vi har sett det på flera håll i Europa redan. 15-20% är min prognos. SD hamnar runt 25-30%.

S: 18%
SD: 29%

Jimmie Åkesson måste göra anspråk på statsministerposten redan nu.
2018-06-10, 19:03
Medlem
ace_secs avatar
https://www.stockholmdirekt.se/nyheter/maskerade-nazister-demonstrerade-i-tumba/reprfh!vBPn7z5T87vajxlprgBNlw/

I Segersjö röstade drygt 18% på SD i förra valet. Nu spås man bli största parti. Så här är tongångarna bland de röstande:
Citat:
– Sverige behöver skakas om. De gamla partierna har fått sin chans. SD kommer att vinna en jordskredsseger i höst. Så säger flera av de äldre Tumbabor som samlats runt grillen i Segersjö. Att rösta på S är inte längre självklart.

Citat:
– Jag tror att många tittar på Danmark. Och på England. Och tänker att "så kan vi kanske göra här också". Man behöver inte vara med i EU. Man kan säga nej till invandring. Att Danmark nu förbjuder heltäckande slöjor är en jättestor gratispoäng för SD, säger Monica.

Citat:
Valresultatet kommer att bli omskakande, men det kan nog vara nyttigt för Sverige att folk börjar tänka nytt efter alla år i samma hjulspår, menar hon.
Citat:
"Man hjälper för många andra, alla invandrarna som flyttar hit, medan våra egna barn inte får hjälp. Jag tycker man borde börja med dem som redan bor här", säger en mamma.
2018-06-10, 19:06
Medlem
S.Kandals avatar
Sverigedemokraterna kommer indirekt bestämma vem som blir statsminister, allt annat vore högst osannolikt. Det går inte att återigen lura i väljarna att sd inte går att tala med.
Moderaterna kan inte avsäga sig makten återigen med hänvisning till att man inte vill sammarbeta med Sd. Det finns inte på kartan.

Citat:
Skatteverket har just meddelat att man inte längre kommer ta emot skattepengar från SD'are.
Dom har fel värdegrund.

Sossarna vet om detta och lär agera de också. Dvs om vi åter får en socialdemokratisk statsminister kan vi glömma att Mp och V ingår i denna.

Summa summarum, politiken efter den 9 september kommer att präglas oerhört av sd.
2018-06-10, 19:07
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Och där kom Demoskop - SD ökar till 21, S backar till 23,1.

Juni 2018 (maj 2018)
Socialdemokraterna: 23,1 (26,3)
Sverigedemokraterna: 21,0 (19,4)
Moderaterna: 19,9 (22,3)
Centerpartiet: 9,8 (9,1)
Vänsterpartiet: 8,3 (7,7)
Liberalerna: 5,1 (4,9)
Miljöpartiet: 4,9 (4,4)
Kristdemokraterna: 3,8 (2,9)
Feministiskt initiativ: 2,3 (1,5)
Övriga: 1,9 (1,6)
Osäkra: 11,0 (12,5)

S, V, MP: 36,2 (38,4)
M, L, KD, C: 39,5 (39,1)

https://www.expressen.se/nyheter/val-2018/-s-och-m-backar-sd-nu-nast-storst/

Det går fort nu. Hinner snart inte med. Glada nyheter varje dag!
2018-06-10, 19:12
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Jag säger bara att man inte ska ta dessa ou på allvar. Och jag anser att jag har rätt gällande just det.

Enstaka OU ska man inte haka upp sig på. Men man ska se på långsiktiga trender.

Och den långsiktiga trenden är: SD tok-ökar, S tok-minskar.

Mycket kan hända till valet. Om du nu inte är intresserad av hur SD ligger till i OU kanske du ska leta upp andra trådar. För i denna tråd diskuterar vi just SD och OU.
2018-06-10, 19:16
Medlem
ace_secs avatar
Hur är det, brukar någon MSM redovisa Yougov?
2018-06-10, 19:17
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dfdr
Själv tror jag att Almedalen kommer att spela en stor roll. Åkesson på bettet under veckan betyder mycket för opinionen.

Hoppas innerligt att Åkesson är lika taggad i Almedalen, som han har varit de senaste månaderna!
Orkar han och Jomshof kötta på ordentligt i Visby, så har vi ett par PE till!
2018-06-10, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Hur är det, brukar någon MSM redovisa Yougov?
Metro har jag för mig.
2018-06-10, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Det går tyvärr inte att skita i småpartierna. Om alliansen eller de rödgröna blir störst är skitsamma, om C eller V blir störst är skitsamma, men om MP och L åker ur riksdagen är inte det.

Det är i realiteten MP som har styrt Sverige de senaste 20 åren av 24. Under resterande fyra år så tog C och L tillfälligt över denna roll.

Att MP kommer åka ut är jag nästan övertygad om, och detta gynnar givetvis SD, den tidigare värsta antagonisten försvinner.

Anledningarna till MP:s sorti är två.
1. MP har vid tidigare val varit enormt överskattat i OM, huvudsakligen p.g.a. media ständiga gullande med partiet, helt utan kritiska frågor. Vid en valrörelse är situationen helt annan, då dels partiet får mothugg, och dessutom andra partier får framföra sina åsikter och synpunkter.
2. Partiledarna har allra lägst förtroende bland alla, och det fungerar aldrig med ledande företrädare alla vill pissa på!
Har t.ex. själv mycket större förtroende för Jonas Sjöstedt än MP:s språkrör, trots jag inte delar åsikt med någon.
Senast redigerad av Hultabultan 2018-06-10 kl. 19:32.
2018-06-10, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Skulle vara väldigt roligt om även andra än Sentio och Yougov började klättra upp på 23% och högre. Inizios 22,2% är än så länge topp för de övriga.

Ruist kan man väl inte kalla tokig SD-optimist.

https://www.dn.no/nyheter/2018/06/08/2045/Utenriks/sverigedemokraterna-klart-storst-i-norsk-maling

Känns nästan som att det kan vara dags att damma av Scorpions gamla "Wind of change" nu när den 101 år gamla socialdemokratiska muren ska falla.

SD på 35% blir en chock för alla, även SD.

Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Varför är det tramsigt? Alla undersökningar innan valet visade ju att Clinton skulle vinna och alla vet vad som hände efter det.Ger inte ett dugg för någon jävla opinionsundersökning. Känns som att folk köper dessa som andra läser Bibeln.

Nu tillhör ju Clinton och SD olika sidor på spektret. Clinton ville MSM trycka igenom och SD precis som Trump försöker man trycka tillbaka. Hur ofta har SD överskattats i OU?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in