2018-06-10, 18:01
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dfdr
Själv tror jag att Almedalen kommer att spela en stor roll. Åkesson på bettet under veckan betyder mycket för opinionen.
Jag tror valarbetarna ute i Sverige också. De kommer vara fler än 2014, vänstern kommer inte våga störa ut dem för SD kommer ringa polisen. Folk kommer se att SDarna är vanliga svenssons, ungdomarna från SDU är alltid propra och artiga. SDs valarbetare kommer stråla av självförtroende och vara glade medans S-valarbetarna kommer se arga och desperata ut. Alla känner igen en vinnare.
2018-06-10, 18:02
Medlem
hrwdtjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dfdr
Själv tror jag att Almedalen kommer att spela en stor roll. Åkesson på bettet under veckan betyder mycket för opinionen.

Det är jag helt enig om. Med stigande opinionssiffror kommer självförtroendet. Då är det viktigt att man framstår som seriös, sansad och insatt i det som ska diskuteras. Fixar SD Almedalen på ett bra sätt finns allt att vinna i höst.
2018-06-10, 18:02
Medlem
Hexen666s avatar
Proppen ur vänner!

Nu är SD:s medelvärde 23, vilket är det högsta någonsin. Skål!
2018-06-10, 18:07
Medlem
HejaFinlands avatar
Sånt här tror jag tom de gamla inser är asylmigranter numera trots att de inte skriver det för de ser gängen när de är ute. När de gamla lämnar S blir det en pasokifiering; och SD får de rösterna för de är "sosse-light". Det är därför S ljuger stenhårt nu om att SD är ett högerparti, för de är rädda att deras kärnväljare byter parti.

https://www.expressen.se/gt/inga-87-overfolls-av-ranare-pa-vagen-hem/?social=twtr&utm_campaign=social_sharing&utm_mediu m=link&utm_source=twitter
2018-06-10, 18:08
Medlem
Rufoss avatar
Alla svenska mätinstitut börjar bitvis att återgå till de sanna siffrorna, för att inte tappa all trovärdighet när valresultatet kommer.
2018-06-10, 18:14
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Nu är SD:s medelvärde 23, vilket är det högsta någonsin. Skål!
Vid det innevarande rekordet (för en fullständig månad) på 21,5% hade de tre instituten som hunnit redovisa nu i juni ett medelvärde på 22,2%.
Det beror på YouGov, som då i januari 2016 bjöd på 28,8%.

Vågar vi hoppas på över 30%?
2018-06-10, 18:23
Medlem
ace_secs avatar
Underbara siffror! SD framåt, S och M bakåt

"S problem är att partiet tre gånger i rad valt partiledare som sen visade sig relativt svaga – Mona Sahlin, Håkan Juholt och Stefan Löfven. Dessa är inte i samma division som Tage Erlander, Olof Palme, Ingvar Carlsson och Göran Persson." - KG Bergström
2018-06-10, 18:24
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Vid det innevarande rekordet (för en fullständig månad) på 21,5% hade de tre instituten som hunnit redovisa nu i juni ett medelvärde på 22,2%.
Det beror på YouGov, som då i januari 2016 bjöd på 28,8%.

Vågar vi hoppas på över 30%?
Och det är ändå en bra bit över 2 år sedan. Ilskan i folklagren är ännu värre nu. Ja 30% borde komma under sommaren. Jag misstänker att det kommer bli en spin-off-effekt när nu den mediala inställningen till SD inte är lika kall. Och överallt på sociala medier så vittnas det om att SD vinner mark lite överallt, i skolval, på arbetsplatser osv. Folk säger nu stolt och öppet att dom ska rösta SD. Frosten har försvunnit och marken är fuktig och bördig. Sommaren börjar bra!
2018-06-10, 18:39
Medlem
Mina vänner!! Detta är sanslöst. Folket godkänner inte förd politik, så enkelt är det. Men vi måste se lugnt och sansat på vad som händer nu. Flera ärade debattörer här är bekymrade för att MP får vara kvar i RD men låt oss skita i småpartierna.

Ju fler fåglar i buren desto mera hönshus. Dom kommer att hacka på varandra. Då framstår istället the Jimmie som den enda statsmannen i buren.

Jag har tappat känseln just nu men återkommer. Jag vill dock säga att S kommer att sjunka ytterligare, SCB var sista dödsryckningen, hela partiapparaten är förlamad. Dock finns en botten, skall vi säga 21% och tredje plats för S??
Felaktigheter beträffande M. Dom kommer säkert att nå 2:a platsen, Ni förstår väl ändå att valfläsket till pensionärerna lanserades i rätt tid och resultaten visar sig om en månad.

I list överträffar ingen UK. Sverige blir omöjligt att styra men jag kommer att njuta den 9-10 september och förväntar mig att etablissemanget förklarar hur allt blev så fel. Vilken fest detta kommer att bli.
2018-06-10, 18:40
Medlem
S.Kandals avatar
Löfven är en katastrof vilket nu även media upptäckt, "afghanbarnen" fick amnesti och Kristersson "kommer inte samtala med Åkesson".

Ovan summerar väl läget tämligen bra antar jag. Sverigedemokraterna går fram som en ångvält och ingen vill/kan göra ett skit åt saken. Det är för jävla komiskt att se eteblissemanget ståendes helt handfallna.
Senast redigerad av S.Kandal 2018-06-10 kl. 18:43.
2018-06-10, 18:45
Medlem
hrwdtjs avatar
Äntligen börjar folk tröttna på massinvandringen. Visserligen i elfte timmen men bättre sent än aldrig. Har folk väl ändrat uppfattning om invandringens inverkan på Sverige blir det mycket svårt att gå tillbaka.

Om folk kände till den demografiska förändringen av Sverige och förstod vad den innebär skulle nog SD få egen majoritet.

https://www.youtube.com/watch?v=GnBgF57x49A&t=47s
2018-06-10, 18:46
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Snart låter det: "De där Sifo och SCB kan man inte ta på allvar, oseriösa web-baserade institut som de ryska trollfabrikerna manipulerar".
Hört september 2018: "Det där valet kan man inte ta på allvar"

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in