Citat:
Ursprungligen postat av
Gynekologstol
Jag känner mig verkligen inte bekväm med denna OU. Visst är det kul att SD går framåt, men om S och M backar samtidigt som småpartierna går framåt så kan det bli problem efter valet.
Hellre ett S med 30 procent och MP ute ur riksdagen än ett S med 20 procent och ett MP med 5.
Jag tycker att SD med hjälp av bulvaner borde börja stötta de småpartier som konkurrerar med MP. Djurens parti, Enhet, med flera skulle nog må bra av några miljoner i sina valbudgetar. Allt för att pressa ner MP under spärren.
Visst, det var en del deprimerande uppgångar. F! +0,8 / C +0,7 / MP +0,5 / V +0,6 / L +0,2 är ju sammanlagt +2,8 för alla de ondaste partierna på bekostnad av S och M. Men å andra sidan är KD tillbaka på räddningsbar nivå vilket är en liten delseger för konservatismen. För övrigt tror jag alla de där småförändringarna är brus.
Att M har minskat är en direkt följd av att banden till C drar ner dem i skiten, så Kristersson sitter i en rävsax där. Tror dock att C är grovt överskattade i Demoskop precis som MP var förr, den mätningen verkar extremt lättpåverkad av godhetssignalerande respondenter.