2018-06-10, 16:49
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Och där kom Demoskop - SD ökar till 21, S backar till 23,1.

Juni 2018 (maj 2018)
Socialdemokraterna: 23,1 (26,3)
Sverigedemokraterna: 21,0 (19,4)
Moderaterna: 19,9 (22,3)
Centerpartiet: 9,8 (9,1)
Vänsterpartiet: 8,3 (7,7)
Liberalerna: 5,1 (4,9)
Miljöpartiet: 4,9 (4,4)
Kristdemokraterna: 3,8 (2,9)
Feministiskt initiativ: 2,3 (1,5)
Övriga: 1,9 (1,6)
Osäkra: 11,0 (12,5)

S, V, MP: 36,2 (38,4)
M, L, KD, C: 39,5 (39,1)

https://www.expressen.se/nyheter/val-2018/-s-och-m-backar-sd-nu-nast-storst/

Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
De skulle komma idag, men överrumplades av Sentio/Novus som visade på fortsatt ökning för SD och fortsatt minskning för S. Expressen vill ha ännu chockerande rubrik än LÖFVEN STÖRTAR så Demoskop sitter nu och panikjusterar SD:s/S:s siffror. Min bekant säger att Expressen vill ha SD som det största partiet. Han säger vidare att det blir 23.5% för SD och 23.1% för S med följande krigsrubrik - ÅKESSON, ETTAN, TAR LÖFVEN I TVÅAN

Tror eller ej, du kommer att få se det på lördag/söndag!

Min bekant hade alltså rätt om S som fick 23.1%!
Han säger att Expressen fegade ur i sista minuten, men att det visst blir 23.5% för SD nästa gång med ovannämnda rubrik!
STAY TUNED!
2018-06-10, 16:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Om jag var oroad inför förra valet är det inget mot vad jag är nu. Usch och fy för vad som komma skall om detta främlingsfientliga parti vinner valet eller kanske till och med får makten. En del av deras tankar är goda , men dom är dessvärre inte realistiska. Läste i deras partiprogram att dom vill skapa ett tryggare samhälle för kvinnor, unga flickor osv. Hur i hela friden ska det gå till när verkligheten säger något helt annat? Mitt hopp om mänskligheten försvinner helt klart om detta parti får något som helst att säga till om. Går det ens att leva och bo i Sverige om så sker?

Dynga! Nä håll du dina tummar för F!, Mp, C , S eller något utav de andra skitpartierna. Men gnäll för helvete aldrig om att "feministerna var dumma mot GIF Sundsvall" igen bara då du uppenbarligen röstar för Sveriges förfall.

Ot, skulle inte demoskop komma idag? Får vi vänta en hel vecka nu eller kommer den på vardagar också?

Edit. Skulle fortsatt läsa i tråden. Härliga siffror igen!!!
Senast redigerad av trazke 2018-06-10 kl. 16:52.
2018-06-10, 16:52
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Ot, skulle inte demoskop komma idag? Får vi vänta en hel vecka nu eller kommer den på vardagar också?
Demoskop kom just. 21% vilket är nytt rekord!
2018-06-10, 16:54
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Med det resonemanget hade Hilary Clinton vunnit amerikanska presidentvalet också. Alla vet att allt avgörs i folkomröstningen.

Exakt! Allt avgörs i valet, och just nu ser det rätt ljust ut för SD medans det ser väldigt bekymmersamt ut för S. Din liknelse mellan det amerikanska presidentvalet 2016 och den svenska valrörelsen blir bara tramsig.
2018-06-10, 16:54
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
Ser du inte trenden? SCB, Sentio, Novus, Demoskop... en jävla massa minus på S och lika många plus på SD. Trenden! Du måste fokusera på trenden.

Undersökningsperioden för denna mätning är 29 maj – 6 juni 2018.
SD försätter att öka!

Snart kommer YouGov med 26-28%
2018-06-10, 16:55
Avslutad
Citat:
Med det resonemanget hade Hilary Clinton vunnit amerikanska presidentvalet också. Alla vet att allt avgörs i folkomröstningen.

Vad i helvete gör du i denna tråden om du inte är intresserad av OU? Muppjävel
2018-06-10, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Jag känner mig verkligen inte bekväm med denna OU. Visst är det kul att SD går framåt, men om S och M backar samtidigt som småpartierna går framåt så kan det bli problem efter valet.

Hellre ett S med 30 procent och MP ute ur riksdagen än ett S med 20 procent och ett MP med 5.

Jag tycker att SD med hjälp av bulvaner borde börja stötta de småpartier som konkurrerar med MP. Djurens parti, Enhet, med flera skulle nog må bra av några miljoner i sina valbudgetar. Allt för att pressa ner MP under spärren.
Visst, det var en del deprimerande uppgångar. F! +0,8 / C +0,7 / MP +0,5 / V +0,6 / L +0,2 är ju sammanlagt +2,8 för alla de ondaste partierna på bekostnad av S och M. Men å andra sidan är KD tillbaka på räddningsbar nivå vilket är en liten delseger för konservatismen. För övrigt tror jag alla de där småförändringarna är brus.

Att M har minskat är en direkt följd av att banden till C drar ner dem i skiten, så Kristersson sitter i en rävsax där. Tror dock att C är grovt överskattade i Demoskop precis som MP var förr, den mätningen verkar extremt lättpåverkad av godhetssignalerande respondenter.
2018-06-10, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Vad i helvete gör du i denna tråden om du inte är intresserad av OU? Muppjävel
Jag säger bara att man inte ska ta dessa ou på allvar. Och jag anser att jag har rätt gällande just det.
2018-06-10, 17:02
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Jag säger bara att man inte ska ta dessa ou på allvar. Och jag anser att jag har rätt gällande just det.
Nej, man kan inte ta OU på allvar. Vi kan kallt räkna med att SD är underskattade med ett antal procentenheter. Jag tror att SD skulle få 26-27 procent om det vore val idag.
2018-06-10, 17:03
Medlem
Om KD kommer in så hamnar ”det konservativa blocket” på 44 procent. I den bästa av världar kan det ge egen majoritet. Själv ser jag dock KD som ett renodlat vänsterparti, men jag kanske har fel. Låt oss hoppas att M + SD till slut får egen majoritet så vi slipper ha med KD att göra.
2018-06-10, 17:03
Avslutad
Citat:

Du som är för dum för att förstå att du är snudd på hjärndöd vet alltså bättre än alla de grymt kunniga skribenter man har nöjet att läsa från härinne? Jag vill inte gärna kleta ned denna tråd med mina meningslösa inlägg men det är ofattbart hur någon kan vara så fel ute som du är oavsett ämne.
2018-06-10, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Nej, man kan inte ta OU på allvar. Vi kan kallt räkna med att SD är underskattade med ett antal procentenheter. Jag tror att SD skulle få 26-27 procent om det vore val idag.

OU går inte att ta på allvar. De "goda" människorna vill hålla SD nere i mätningarna så mycket det bara är möjligt. Detta hör till bilden och har gjorts så inför de senaste valen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in