2018-05-10, 19:39
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Att balansera upp tablettmissbrukarna och propagandaspinnarna gör väl annars jag, ockhamsrazor, FlashyBear och några till ganska bra genom att hålla sig nånstans i den pragmatiska mitten i den frågan?

Du är ju mer som en Bizarrovärld-spegel av Erik Swede, du tror att alla SD-mätningar är i överkant utom den som vid tillfället är absolut lägst. Hur är det mer seriöst än att tro att allting ska multipliceras med “inkompetensfaktor”? Inget OI som legat lägst på SD har någonsin haft mest rätt, de har missat hela piltavlan och ladugårdsväggen den satt på.

Balans hittar man enklast nära mitten, har du missat det hoppas jag slippa se dig försöka cykla.
Håller med om att det mest troliga är att sanningen ligger någonstans i mitten. Så långt håller jag balansen. Problemet var och är att vissa idioter tjatar så förbannat om Sentios siffror för SD även om de tror att även de är i underkant. Därför tyckte jag att det var passande att hänvisa till Inizio eftersom den kom idag. Några problem med det?
2018-05-10, 20:12
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Håller med om att det mest troliga är att sanningen ligger någonstans i mitten. Så långt håller jag balansen. Problemet var och är att vissa idioter tjatar så förbannat om Sentios siffror för SD även om de tror att även de är i underkant. Därför tyckte jag att det var passande att hänvisa till Inizio eftersom den kom idag. Några problem med det?

Är ju mest logiskt att se på tidigare valperioder hur instituten lyckats och misslyckats och då bör ju Sentio Yougov och någon mer vara vad man ser efter fast några procent över ,hur många vet ingen.
Att räkna med de lägsta instituten är ju givetvis en våt dröm för ett vänstertroll.. ,men knappast speciellt seriöst..
Jag förstår hur Crispy tänker och håller med delvis,men med tanke på hur SD behandlas i övrigt så är det knappast foliehjälmskonspiration att tro att vissa till sjuklövern knutna institut sysslar med opinionsbildning.
2018-05-10, 20:27
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Separatisten
Tar man det senaste resultatet för Maj på https://val.digital/ blir det lite problematiskt om man lägger ihop

(räknar bara hela procent)

S+MP+V+C = 45%

M + SD = 43%

Det betyder att i vissa "extrema" frågor som Migrationen så kan "den nya vänsterns" (inkl Centerpartiet) göra upp. Men åker MP ut är det kört. Och får inte V vara med är det kört också.
Vasa? Hur skulle S kunna göra upp med C, mp och V i migrationsfrågan menar du? De ligger inte precis nära varandra i frågan.
2018-05-10, 20:30
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Ren desinformation av Mellin, eller så förstår hon inte bättre.

Det spelar ingen roll vilket av blocken som blir störst. Det enda som spelar någon roll är om SD+M har egen majoritet. Får de inte det så blir det en blocköverskridande regering.

Det spelar inte heller någon roll vilket parti som blir störst vilket vissa i tråden tror. De tror att om SD blir störst så går uppdraget att bilda regering till Åkesson. Så fungerar inte regeringsbildningen.
Det krävs inte att de två får majoritet heller. Vid regeringsbildning är det motröster som räknas. Om talmannens tredje förslag (efter att en S-dominerad och en alliansregering röstats ned) blir m i minoritetsregering så kommer nog såväl l som KD och ev c att lägga ner sina röster, och då passserar förslaget.
2018-05-10, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Vad tror ni om hypotesen att PK-instituten nu höjer SD för att kunna dumpa dom sista 1-2 månaderna för att få folk att tappa hoppet precis innan valurnan
Crispy?
Ooh, var säker på att vad som än händer med SD-kurvan kommer det kreativa förklaringar. Om det går upp och sen ner... eller ner och sen upp... eller ner-upp-ner... så är det skapat i hemliga labbet.

Deras moves kanske kan ges olika namn som i konståkning? Och nu går de in i kombinationen och där kommer först en dubbel Novus och sen en dubbel Inizio, satte båda och här kommer nu då en avslutande trippel Sifo som är en av de svåras- nej, de fegade ur, det blev bara en enkel Skop.
2018-05-10, 20:39
Medlem
Jag har inga bevis för detta. Men jag är nästan säker på att SD kommer få minst 30 procent i valet. 2014 så kände jag en eller ett par SD:are (vad jag vet om) men nu ska banne mig varenda jäkla person rösta på SD. Min mamma och pappa som har varit Sossar i 30 år ska rösta SD. Min mormor som är pensionär och troligvis röstat S hela sitt liv ska rösta SD, alla på mitt jobb pratar om SD... alla kompisar med "Svensk" härkomst ska rösta SD... T om en polare som står så långt åt vänster man kan komma ska rösta SD efter att hans flickvän nästan blev våldtagen på väg hem från sitt jobb.

Det verkar som att Svensken vill ta Sverige tillbaka...
2018-05-10, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
hur hamnade vi på bandwagon nu igen?
Det var dig jag citerade.
2018-05-10, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpppspark
men nu ska banne mig varenda jäkla person rösta på SD. Min mamma och pappa som har varit Sossar i 30 år ska rösta SD.
Jag uppfattar det likadant.
Nu bor jag inte i storstad, och pratar inte politik med fruntimmer, så mitt intryck kanske inte är rättvisande.
2018-05-10, 20:47
Medlem
catforwardpowers avatar
Det troliga är att SD är fortfarande ganska underskattat i opinionsundersökningar, även i Sentio men däremot så tror jag Socialdemokraterna också är lite underskattat eftersom en stor del av deras väljarskala, (invandrare, pensionärer) inte är lika aktiv på internet. SD lär ju inte ha lägre än Sentio i alla fall, 23,1% eller mer garanterat.

Det är möjligt att S blir det största partiet men det spelar inte så stor roll om Miljöpartiet skulle ryka och då är det öppet spår för SD och de andra att förpassa regeringen till historien.
2018-05-10, 20:52
Medlem
catforwardpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpppspark
Jag har inga bevis för detta. Men jag är nästan säker på att SD kommer få minst 30 procent i valet. 2014 så kände jag en eller ett par SD:are (vad jag vet om) men nu ska banne mig varenda jäkla person rösta på SD. Min mamma och pappa som har varit Sossar i 30 år ska rösta SD. Min mormor som är pensionär och troligvis röstat S hela sitt liv ska rösta SD, alla på mitt jobb pratar om SD... alla kompisar med "Svensk" härkomst ska rösta SD... T om en polare som står så långt åt vänster man kan komma ska rösta SD efter att hans flickvän nästan blev våldtagen på väg hem från sitt jobb.

Det verkar som att Svensken vill ta Sverige tillbaka...

Ja fast 30% är inte inom räckhåll i dagsläget, hade de vart fortsatt all in på PK och massinvandring från de andra hade SD haft 30% eller mer i detta val.
2018-05-10, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Jag uppfattar det likadant.
Nu bor jag inte i storstad, och pratar inte politik med fruntimmer, så mitt intryck kanske inte är rättvisande.

Är det någonstans som fruntimmer röstar SD så är det utanför storstaden. Då våra förrädare till politiker har sett till att det inte finns polis eller annan välfärd där som kan skydda dem längre, men de ser att nya adeln får precis vad de vill.

Stora massor vaknar dagligen nu och valet kommer sannerligen att bli en chock för kappvändarna, jag känner ingen förtröstan inför det.
2018-05-10, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av catforwardpower
Ja fast 30% är inte inom räckhåll i dagsläget, hade de vart fortsatt all in på PK och massinvandring från de andra hade SD haft 30% eller mer i detta val.

Och varför skulle 30% vara utom räckhåll, med tanke på hur SD har legat i opinionsdundersökningarna senaste valen så tror jag verkligen de har en chans. Plus att desto större de blir desto fler vill inte ange partisympati.

Men det återstår ju att se såklart, men min högst personliga uppfattning är att något har hänt i Sverige och att det går jäkligt fort nu. 4 månader är många procent att vinna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in