Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
Dagens situation känns mer osäker än på länge. Det är allt svårare att se en självklar utveckling.
Vi har ingen aning om vad som väntar, det är ett kaotiskt system där små händelser kan ha stora effekter. Jag minns hur ND förtvinade och försvann på mycket kort tid.
När man håller på med aktier så vet man hur snabbt det kan gå. Ett enkelt uttalande från VD:n kan ge enorma effekter på börskursen. Jag kan tänka mig att Löfvens blamage kan sänka S flera pe eller att Annies blamage kan utplåna Centern för gott.
Hoppas kan man göra, i alla fall, och även tro.
Större delen av SD:s väljarskara är gamla sossar och moderater skulle jag tro. Priset för att "komma ut" har emellertid varit, och är fortfarande, mycket högt. För folk i offentlig sektor är det inte ens möjligt att vara öppen SD sympatisör.
Till och med här i Skåne så är folk inte öppna med sina SD sympatier. Enligt OU skall nästan varannan man i Skåne vara SD. Väldigt få är dock öppna med det. Hur är det då inte i Stockholm och andra ställen där SD är mindre populärt.
En vän till mig döljer för sin familj att han röstat SD i två val.
Jag är inte ens säker på att folk vågar vara öppna med sina SD sympatier för sig själva ens.
Detta stigma gör naturligtvis OU svåra.