2018-05-09, 17:24
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lamasia
Moderaterna 20,4 (20,1)
“Liberalerna” 3,7 (4,4)
Centerpartiet 7,6 (6,4)
Kristdemokraterna 2,1 (2,4)
Socialdemokraterna 25,3 (25,9)
Vänsterpartiet 9,2 (8,3)
Miljöpartiet 4,4 (4,4)
Sverigedemokraterna 23,1 (21,4)
Fi 2,2 (3,1)
Piratpartiet 0,5 (1,0)
Medborgerlig samling 0,7 (0,7)

Är dessa siffror officiella och bekräftade än? Hittar inget på Nyheter Idag...
2018-05-09, 17:27
Medlem
svenabs avatar
Citat:
Sverigedemokraterna 23,1 (21,4)
Piratpartiet 0,5 (1,0)
Medborgerlig samling 0,7 (0,7)

Tack! Jag gläds åt siffrorna även om V och C går upp och att Mp inte havererat helt ännu.
Partiledardebatten bör leda till en fortsatt trend i samma riktning.
Kul att de särredovisar MED men lite konstigt att de inte redovisar AFS eller är de inte stora nog att mäta än månne?
2018-05-09, 17:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
Siffrorna från Nyheter Idag är bakom en betalartikel och man måste ha PLUS-medlemskap.
2018-05-09, 17:30
Medlem
FruLibertass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag ser många sådana saker idag, precis som om någon okänd kraft styr för att göra SD större.

Jag har längtat efter valet 2018 så hårt under så lång tid. Nu är vi snart där! Och upptakten hittills överträffar mina förhoppningar. Det är ju bara hur kul som helst att följa händelse efter händelse som spelar SD rakt i händerna.

Det verkar inte spela någon roll vad PK eliten och 7K gör. Kan det slå mer fel när publiken hånskrattar åt Löfven's svar på en fråga från Jimmy på SVT's partiledardebatt.

Och det är plågsamt roligt och se S och M förnedra sig och triangulera SD allt vad de kan. Men det går ju sådär milt sagt. Och jag är inte ett dugg rädd för en eventuell överrenskommelse mellan S och M. Man provade detta förut och det gick ju sådär. SD typ dubblades. Nu vill M göra det igen.

Jag ser till och med fram emot den obligatoriska SD skandalen som Expressen kommer att plocka fram dagarna innan valet. Jag fyller förrådet med popcorn!
2018-05-09, 17:31
Medlem
svenabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman

De ligger bakom betalvägg men jag litar på dem. Tidigare så har Nyheter Idag öppnat upp Sentio-mätningen dagen efter.
Det är inte så dyrt att betala men det är så många som skall ha betalt att man måste välja.
2018-05-09, 17:48
Medlem
Vet någon om Sentio är med på den "sammanställningen" som görs 1 gång per månad av typ Marcus Oscarsson, SVT, TV4 e.t.c.?
Där man tar "alla" institutens snitt?
2018-05-09, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenab
Tack! Jag gläds åt siffrorna även om V och C går upp och att Mp inte havererat helt ännu.
Kul att de särredovisar MED men lite konstigt att de inte redovisar AFS eller är de inte stora nog att mäta än månne?

MED har särredovisats i några månader nu.
2018-05-09, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Vet någon om Sentio är med på den "sammanställningen" som görs 1 gång per månad av typ Marcus Oscarsson, SVT, TV4 e.t.c.?
Där man tar "alla" institutens snitt?

Tveksamt, han gick ju ut och kritiserade sentio för ett tag sedan om jag inte missminner mig. Kommer dock inte ihåg för vad.
2018-05-09, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PartyTintin
SD vill inte skrota publik service. De röstade för den nya skatten.

Många förstår dock inte varför eftersom de är så anti SD. Men SD tänker naturligtvis långsiktigt här, Finns ingen naturlag som säger att SVT alltid kommer vara vänster. Publik service kan naturligtvis användas som propaganda organ åt SD senare på samma sätt som vänstern använder den idag. Tider förändras.

SD har ändrat sig angående skatten.
https://samnytt.se/sverigedemokraterna-andrar-sig-sager-nej-till-skattefinansierad-public-service/
2018-05-09, 17:56
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Separatisten
Proffsen har tillgång till helt andra undersökningar än de Folket får ta del av.

De vet.

Därför är det lite svårt att hålla reda på vad Partierna vill, speciellt M och S, för de vill vara överallt och ingenstans beroende på vilken väljartyp de tror sig vända sig till för stunden.

De undersökningar du refererar till är inte av typen vad ska du rösta på om det blir val i dag. Då brukar ju svaret bli det man alltid röstad på om man inte är riktigt förbannad. Är man bara lite småförbannad orolig och tveksam ger det inget utslag. Men det behövs kanske bara en lite knuff för att man ska ta en annan valsedel än man brukar.

Efter ett frågebatteri om allt man oroar sig för där tryggheten i närområdet och invandringen den egna ekonomin intar första platsen och att man tycker Sd är bra som vill minska invällandet. Men man är sosse eller moderat. Ja då inser undersökarna att detta inte är en säker röst det behövs inte mycket för att vågskålen kan tippa över. Gäller att rädda en röst och sossarna verkar ha många många fler än andra att rädda. Det gör dem desperata.
2018-05-09, 17:59
Medlem
Citat:
SD har ändrat sig angående skatten.
https://samnytt.se/sverigedemokraterna-andrar-sig-sager-nej-till-skattefinansierad-public-service/

Okej visste jag inte, men mitt långsiktiga tänk kvarstår. Tror inte SD kommer ta bort SVT m.m om de får makten.
2018-05-09, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenab

Idioten ChingChongChang har dubbla måttstockar vad gäller MED och AfS eftersom han avskyr dom senare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in