2016-03-26, 15:43
Medlem
snigel1s avatar
Har SD tagit time out, eller har alla i partiledningen samtidigt tappat rösten? Outgrundligt att man inte tar chansen att utbrista; "Sååå, vad var det vi sa".

Fram till t-banekampanjen tyckte jag mediestrategerna i SD skötte sig utmärkt. Nu verkar ledningen ligga i koma. För helvete kom igen nu. Lite mer Trump om jag får be!!!👹👹👹
2016-03-26, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Märker mer och mer i den här tråden att folket börjat tappa bort SD. Anledningen är passiviteten. Frågan är om detta är en konsekvens av utrensningarna man gjort i SD där de åkt ut ur partiet för saker de sagt?

Jag kan förstå de utrensningar där uttalanden gjordes av "haters", men har det lett till att SD inte vågar prata längre är det illa.

Jag störs också lite av passiviteten, även om jag kan förstå att SD i dagsläget är fullständigt utfrysta i såväl riksdag som massmedia och inte kan åstadkomma någonting.

Hade jag varit SD ledare hade jag arbetat hårdare för att skaffa mig en egen kommunikationskanal ut till folket. Där folket kan läsa vad SD jobbar för och vad SD tycker i olika frågor speciellt när det gäller olika dagshändelser och i aktuella politiska frågor.

Den egna websidan samt sociala media ska ju rimligtvis inte gå att tysta och därmed skulle massmedia vara maktlösa i sin kamp att isolera SD från folket.

Hursomhelst, det kan hänga att SD måste jobba mer med ledarfrågorna. Jag tycker att Jimmie ska vara kvar som partiledare och fokusera på riksdagsarbetet, men omge sig med åtminstone 5 språkrör som vågar och kan prata utåt med folket.

Sen måste givetvis SD vara tydliga med vilken framtid för Sverige de vill jobba för. Jag kan förstå att en stor del av invandrarna inte går att utvisa, dock så kan åtminstone de senaste 3-4 årens asylsökande utvisas ifall de inte försörjer sig själva. Sen får man helt enkelt jobba stenhårt för att de invandrare som stannar i Sverige assimileras och blir svenskar. Det är ju faktiskt det svenska Sverige de har sökt sig till och drömt om att få leva i.

Eftersom regeringens tvärvändning kom strax efter att partiet brutit med SDU uppkom sannolikt en svår situation internt i SD. Skulle man skärpa politiken så skulle man bli som det som gamla SDU med rätt eller fel beskylldes för.
Kanske finns det många inom SD som vill lappa ihop förhållandet med gamla SDU nu när realpolitiken är en helt annan? Det måste ju rimligtvis vara något som gör partiet så tyst....något förbannat känsligt.
2016-03-26, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigel1
Har SD tagit time out, eller har alla i partiledningen samtidigt tappat rösten? Outgrundligt att man inte tar chansen att utbrista; "Sååå, vad var det vi sa".

Fram till t-banekampanjen tyckte jag mediestrategerna i SD skötte sig utmärkt. Nu verkar ledningen ligga i koma. För helvete kom igen nu. Lite mer Trump om jag får be!!!👹👹👹

Jag tror att sommaren kan bli uppåt för SD....tänk på alla hotell, stugor och campingplatser som används som boenden nu. Och betänk alla ensamkommande som kommer att tafsa på flickorna på alla badstränder.
2016-03-26, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigel1

Kom dock ihåg att SD:s partiledning är fullfjädrade politiker till skillnad från Trump som har bakgrund som businessman. Trump behövde egentligen inte ge sig in i politiken, han har tillräckligt med pengar så det räcker och blir över. Det han gör just nu gör han helt enkelt för att han älskar USA och för att utmana Status Quo-kulturen. SD:s partiledning behöver dock sina politiska positioner för att tjäna de pengarna som de tjänar för tillfället. De kommer aldrig tjäna mer i sina liv än vad de gör just nu. Att säkra sina positioner i ledningen blir en viktig födkrok för deras del som verkar vara överordnad väldigt mycket annat.

Att göra sig av med SDU tror jag kommer visa sig vara ett stort misstag. Är det ens någon här som har sett skymten av deras nya ungdomsförbund? Verkar ha blivit ett fiasko rakt igenom.
Senast redigerad av Grunkz 2016-03-26 kl. 15:55.
2016-03-26, 15:54
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Hel riktigt, SD har var ity alldeles för passiva. De borde för länge sedan lagt fram ett 100 punktersprogram där återvandring fanns med som ett bärande tema.

Återvandring!

Ytterligare en kongenial begreppsinovation, som lär komma i våra ordlistor och handböcker!

Inovationen bör naturligtvis fortsättningsvis även ingå som en central term i SD:s program och verksamhet...
2016-03-26, 16:47
Medlem
Kan valet som pågår i Usa ha påverkat opinionsundersökningarna?
2016-03-26, 20:48
Medlem
FranzLisztBlevEj75s avatar
PM2 för SD uppdaterad med dagens Ipsos. Enligt modellen tangerar nu Ipsos i princip Skops uselhet i kategorin "house effect". Oavsett vad den absoluta nivån är så finns i alla fall en tydlig samstämmighet mellan de olika instituten kring SDs förändring mot allt sämre väljarstöd. Det momentana tappet är enligt modellen ca 1.25 pe/mån. Hårda bud.
2016-03-26, 21:04
Medlem
MrSkargards avatar
SD lär ju knappast bli OU-världens stjärnor igen om fler sådana här uppgifter framkommer: http://www.friatider.se/sd-stader-satsning-pa-lana-invandrare-lagenheter Det rimliga för Mattias Karlsson och hans assistent Jimmie Åkesson är att utesluta samtliga SD-ledamöter i Hallstahammar som röstade ja till detta svenskfientliga förslag. Nej, det finns inga ursäkter så Heja Jimmie-sekten borde vara tyst.
2016-03-26, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mac-Arthur

Återvandring!

Ytterligare en kongenial begreppsinovation, som lär komma i våra ordlistor och handböcker!

Inovationen bör naturligtvis fortsättningsvis även ingå som en central term i SD:s program och verksamhet...

"Hemvändande" är ännu bättre tycker jag.
2016-03-26, 21:34
Medlem
Cornholio.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
SD lär ju knappast bli OU-världens stjärnor igen om fler sådana här uppgifter framkommer: http://www.friatider.se/sd-stader-satsning-pa-lana-invandrare-lagenheter Det rimliga för Mattias Karlsson och hans assistent Jimmie Åkesson är att utesluta samtliga SD-ledamöter i Hallstahammar som röstade ja till detta svenskfientliga förslag. Nej, det finns inga ursäkter så Heja Jimmie-sekten borde vara tyst.
De kanske kan sparka ut sig själva när de ändå är i farten.. Ärligt talat känner jag att SD gett upp hoppet och blivit maktgalna pengatörstande förrädare. Deras mål är alltså inte att säkerställa svenskarnas framtid fortlevnad utan endast att minska invandringen? Undanträngningseffekten är redan i full rullning och när gränsen väl är stängd är skadan redan skedd. Jag kommer aldrig att lita på SD igen. Målsättningen måste vara att förhindra att svenskarna hamnar i minoritet och långsiktigt att återskapa en homogen nation!
2016-03-26, 21:47
Medlem
dajevlars avatar
Om SD hade velat haft ökande tiondelar i dessa återkommande OU, så hade det krävts att de dagligen/veckoligen/månatligen gått ut och kritiserat Löfven & co för alla de fel som begås (som är FATALA i sammanhanget).

I det stora hela så har antalet/SYFTET/INTENTIONEN med alla HITKOMMARE minskat något, som ju är BRA. Just nu så agerar ju "etablissemanget" så att färre ska komma in (ändå kommer hundratals per dag iofs).

Snart kommer vår- och sommarvärmen vilket kommer att bidra till att de interna problemen kommer att bli större, att gränserna kommer att prövas hårdare - helt enkelt att Löfven inte kommer att kunna försvara att vi ska vara ett ÖPPET LAND. Ylvas tal om att nyanlända ska jobba kommer att bevisas fel, andra saker som att vi är tryggare nu, att kriminaliteten har minskat kommer att genomskådas (sent men bättre sent än aldrig)... osv... realiteten kommer ifatt.

DÅ.... är SD det enda alternativet (fast de kunde gjort det bättre INFÖR detta faktum).
2016-03-26, 23:46
Medlem
S.Kandals avatar
Svt-text stoltserar med att S når högsta nivån på ett år, skräll att man kunde läsa detta där....not.

Vet inte hur Ipson väljer ut sina offer men finns det bara minsta gnutta samhörighet med prenumeranterna på DN kan man ju förstå att sd rasar vidare. Kan väl knappast finnas ett normal kotte kvar i DNs medlemsregister

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in