2015-10-10, 00:02
  #41269
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaSparetklenod
Det är tydligt att det nu är en trend sedan de tre sista mätningarna i september och nu i början av oktober. Stillastående eller bakåt.

Det är svårt att se anledningen. SD gick ju faktiskt upp, och fick rubriker för det, mitt i snyftreportagen i början/mitten av september.
Därefter ändrades något?
Kanske är det starka rekommendationer högre upp om vilka frågor som ställs innan partisympati uppges. Har strategin ändrats?

Jag skulle vilja veta hur samtalen går till. Är det ledande frågor innan som skuldbelägger om man röstar SD och får en att kännas som en barnamördare? Hur går det till?
Det kommer det tar längre tid för somliga att se ljuset, men det kommer var så säker.
2015-10-10, 00:06
  #41270
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Betvivlar starkt det blir nyval p.g.a. det inträffade med att KD sagt upp DÖ.
På grund av SD:s starka ställning i OM vill ingen ha extraval!

Skulle tro att om ett halvår leds en ännu mindre S-minoritetsregering, utan koppling till MP av någon annan än Löfven!

Citat:
Ursprungligen postat av lirareflashback
Hela allahiansen har sagt upp DÖ.
Kommande Opinionsundersokningar lär reflektera det :-)

Det troligaste blir att även S och MP kommer att säga upp DÖ, varefter talmannen anmodar det största partiet S att bilda regering.
S kommer då bilda en minoritetsregering utan både Löfven och MP!
Alltså kommer byfånen och svetsaren Löfven att avgå!
2015-10-10, 00:35
  #41271
Medlem
Pungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Intressant och läsvärt inlägg!
Du inleder med att skriva om "tre olika förklaringar". Skulle uppskatta om du kort vill beskriva dessa tre anledningarna - det skulle hjälpa mig att bättre förstå ditt långa inlägg!

Tack

Förklaring 1: SD tappade fart trots medvind för att de uteslöt SDU.

Förklaring 2: SD fick lägre siffror (hos Novus) helt enkelt för att Novus hittade på, som ett led i medias "nu vänder det"-kampanj.

Förklaring 3: SD står still alternativt tappar lite i fyra mätningar i rad. Kan ej förklaras av fejk. Inte heller SDU-grejen förklarar.

Slutsats. Som konstaterats så många gånger förr. Opinionen förvånar ständigt med att vara mer trögflytande än man kan ana. Inte ens det sinnessjuka som nu pågår får opinionen att röra sig.

Slutsats av det:

Kanske har SD kommit så långt det går med "dåliga nyheter". Med missnöje kan en rörelse växa. Men bara långsamt, och kanske finns det ett glastak.

Vad som krävs för fortsatt tillväxt, eller för att då den där "folkliga resningen" som man så oroligt väntar på, är en BRA nyhet. Att SD vinner någon form av seger, att något kanske blir lite bättre, att vi får uppleva att något någon gång driva i vår riktning.

Och knappt hade jag hunnit skriva det innan DÖ sprack...

Nu är många i tråden oroliga och tänker att det ändå är lite synd. Nu tog Sverige ett steg närmare demokrati, nu minskar missnöjet, och därmed också SD:s framgångar.

Men enligt min "teori" så kan det bli tvärtom.

Äntligen en framgång. Äntligen något som faktiskt blev bättre. Äntligen en nyhet som inte handlade om mer elände, mer förtryck.

Och kanske är det vad som behövs för att lyfta motståndet en nivå till.

Många regimkritiker har tyvärr hamnat i fällan där vi definierar oss som en förlorande part. Det kommer ständigt nya uppgörelser för att kringskära vår röst, ständigt mya metoder för att vi inte ska för höras. Allt mer sinnessjuk massinvandring av muslimska män, allt värre brottslighet, allt större islamisering.

Allt längre bort från det idealsamhälle vi vill ha.

Och vi liksom hejar på detta för att det ger SD någon procent extra varje gång.

Men vem vet hur många procent SD skulle öka ifall samhället börjar gå i rätt riktning? Missnöjet skulle kanske minska en smula, men HOPPET kan öka lavinartat. Och det är ju inte så att det kommer råda brist på saker att vara missnöjda över.

Vi har liksom hamnat i fällan att tänka att vi är en missnöjesröst. Och därför kan vi bara växa så länge makten gör folk allt mer missnöjda. Och därför oroar vi oss ironiskt nog när saker blir bättre.

Med den attityden skulle vi ju egentligen aldrig vilja ha någon förändring, bara fortsatt folkutplåning.

Jag är skitglad att DÖ nu fallit. Och inte ett dugg oroad för vad det gör med missnöjet. Regimmotståndet har vunnit en seger. Regimen tvingades retirera.

Nu är DÖ borta. 99 problems but this aint one!
2015-10-10, 01:31
  #41272
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lirareflashback
Hela allahiansen har sagt upp DÖ.
Kommande Opinionsundersokningar lär reflektera det :-)

Betvivlar detta kommer att leda till nyval, på grund av SD:s starka ställning i OM.

Det troligaste blir en ren minoritets S-regering utan byfånen Löfven som ledare!
__________________
Senast redigerad av Hultabultan 2015-10-10 kl. 01:36.
2015-10-10, 01:36
  #41273
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Tack

Förklaring 1: SD tappade fart trots medvind för att de uteslöt SDU.

Förklaring 2: SD fick lägre siffror (hos Novus) helt enkelt för att Novus hittade på, som ett led i medias "nu vänder det"-kampanj.

Förklaring 3: SD står still alternativt tappar lite i fyra mätningar i rad. Kan ej förklaras av fejk. Inte heller SDU-grejen förklarar.

Slutsats. Som konstaterats så många gånger förr. Opinionen förvånar ständigt med att vara mer trögflytande än man kan ana. Inte ens det sinnessjuka som nu pågår får opinionen att röra sig.

Slutsats av det:

Kanske har SD kommit så långt det går med "dåliga nyheter". Med missnöje kan en rörelse växa. Men bara långsamt, och kanske finns det ett glastak.

Vad som krävs för fortsatt tillväxt, eller för att då den där "folkliga resningen" som man så oroligt väntar på, är en BRA nyhet. Att SD vinner någon form av seger, att något kanske blir lite bättre, att vi får uppleva att något någon gång driva i vår riktning.

Och knappt hade jag hunnit skriva det innan DÖ sprack...

Nu är många i tråden oroliga och tänker att det ändå är lite synd. Nu tog Sverige ett steg närmare demokrati, nu minskar missnöjet, och därmed också SD:s framgångar.

Men enligt min "teori" så kan det bli tvärtom.

Äntligen en framgång. Äntligen något som faktiskt blev bättre. Äntligen en nyhet som inte handlade om mer elände, mer förtryck.

Och kanske är det vad som behövs för att lyfta motståndet en nivå till.

Många regimkritiker har tyvärr hamnat i fällan där vi definierar oss som en förlorande part. Det kommer ständigt nya uppgörelser för att kringskära vår röst, ständigt mya metoder för att vi inte ska för höras. Allt mer sinnessjuk massinvandring av muslimska män, allt värre brottslighet, allt större islamisering.

Allt längre bort från det idealsamhälle vi vill ha.

Och vi liksom hejar på detta för att det ger SD någon procent extra varje gång.

Men vem vet hur många procent SD skulle öka ifall samhället börjar gå i rätt riktning? Missnöjet skulle kanske minska en smula, men HOPPET kan öka lavinartat. Och det är ju inte så att det kommer råda brist på saker att vara missnöjda över.

Vi har liksom hamnat i fällan att tänka att vi är en missnöjesröst. Och därför kan vi bara växa så länge makten gör folk allt mer missnöjda. Och därför oroar vi oss ironiskt nog när saker blir bättre.

Med den attityden skulle vi ju egentligen aldrig vilja ha någon förändring, bara fortsatt folkutplåning.

Jag är skitglad att DÖ nu fallit. Och inte ett dugg oroad för vad det gör med missnöjet. Regimmotståndet har vunnit en seger. Regimen tvingades retirera.

Nu är DÖ borta. 99 problems but this aint one!

Eller så är det helt enkelt som så att SD inte kapitaliserat tillräckligt på den oro som finns genom att hålla käften mitt under brinnande extreminvandring och istället frontats som inkompetenta i massmedierna. Detta för att dem är fega vilket är förståeligt under rådande omständigheter.

Ur ett partipolitiskt perspektiv så har SD haft en enorm framgång och vilket annat parti som helst skulle snarare vara oroliga för att tappa det nyvunna förtroendet i opinionen lika snabbt som de vunnit det snarare än gapa efter mer. Men som vi vet så är det inte SD som parti som är viktigt utan Sveriges framtid och då räcker det inte att parkera sig på 25%, inte ens till . Man måste ut och tydliggöra vad som händer i landet, att man starkt motsätter sig utvecklingen och hamra in konkreta åtgärdsförslag som biter sig fast hos folk. Kanske ett gäng utspel med titeln "Vi kräver Nödstopp av invandringen, Sverige klarar inte mer" eller liknande.

De allra flesta lever inte i vår verklighet som du själv tillstått och är politiskt ointresserade fram tills dess att politiken på allvar drabbar dem själva så hela ditt resonemang gällande hoppingivande händelser fallerar ganska platt där för varför ha hopp om att lösa ett problem när man inte ser problemet?


Och till alla er "renläriga patrioter" som högljutt klagar om att SDs politik i förlängningen kommer att vara verkningslös eftersom att vi trots ett invandringsstopp fortfarande kommer ha hundratusentals oanpassningsbara invandrare som lever på vårt samhälle:

Ponera att det omöjliga inträffar och att 7k kraftfullt inför SDs invandringspolitik av ren nödvändighet; Tror ni att Jimmie & co bara kommer stå där och applådara och utbrista "Sedär! Vi hade visst rätt hela tiden" för att sedan göra sig politiskt irrelevanta och börja sitt dyk i opinionen? Eller tror att ni de vid detta tillfälle kommer att föra fram sina positioner och föreslå en aktiv repatrieringspolitik?

Det kanske för i helvete är så att man FÖRST måste bilda opinion för att införa en enorm minskning av invandringen för att SEDAN kunna ta steget för en repatrieringspolitik då det är ett så känsligt ämne? Skulle SD propagera för repatriering idag så skulle dem spela ett jävligt högt riskspel och bemötas av jobbiga frågor som "Vilka är det ni tycker ska tvingas åka hem"?

Desillusionerade bitterfittor till f.d SDUare mfl gör sig därför bäst i att hålla käften och sitta still i båten.
2015-10-10, 01:40
  #41274
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Du är en av trådens absolut bästa skribenter. Din dysterhet gör mig orolig.
Jag håller med dig i sakfrågorna.
Svensken måste agera själv, på riktigt i vardagen.
Mer ont/ Jag tror att Bradleyeffekten är större än någonsin.
Jag tror att SD i ett val om vecka ligger betydligt högre än vad trådens optimister skriver.
__________________
Senast redigerad av Kolgrill-ftw 2015-10-10 kl. 02:32.
2015-10-10, 02:05
  #41275
Medlem
Pungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whateverx111
Eller så är det helt enkelt som så att SD inte kapitaliserat tillräckligt på den oro som finns genom att hålla käften mitt under brinnande extreminvandring och istället frontats som inkompetenta i massmedierna. Detta för att dem är fega vilket är förståeligt under rådande omständigheter.

Ur ett partipolitiskt perspektiv så har SD haft en enorm framgång och vilket annat parti som helst skulle snarare vara oroliga för att tappa det nyvunna förtroendet i opinionen lika snabbt som de vunnit det snarare än gapa efter mer. Men som vi vet så är det inte SD som parti som är viktigt utan Sveriges framtid och då räcker det inte att parkera sig på 25%, inte ens till . Man måste ut och tydliggöra vad som händer i landet, att man starkt motsätter sig utvecklingen och hamra in konkreta åtgärdsförslag som biter sig fast hos folk. Kanske ett gäng utspel med titeln "Vi kräver Nödstopp av invandringen, Sverige klarar inte mer" eller liknande.

De allra flesta lever inte i vår verklighet som du själv tillstått och är politiskt ointresserade fram tills dess att politiken på allvar drabbar dem själva så hela ditt resonemang gällande hoppingivande händelser fallerar ganska platt där för varför ha hopp om att lösa ett problem när man inte ser problemet?


Och till alla er "renläriga patrioter" som högljutt klagar om att SDs politik i förlängningen kommer att vara verkningslös eftersom att vi trots ett invandringsstopp fortfarande kommer ha hundratusentals oanpassningsbara invandrare som lever på vårt samhälle:

Ponera att det omöjliga inträffar och att 7k kraftfullt inför SDs invandringspolitik av ren nödvändighet; Tror ni att Jimmie & co bara kommer stå där och applådara och utbrista "Sedär! Vi hade visst rätt hela tiden" för att sedan göra sig politiskt irrelevanta och börja sitt dyk i opinionen? Eller tror att ni de vid detta tillfälle kommer att föra fram sina positioner och föreslå en aktiv repatrieringspolitik?

Det kanske för i helvete är så att man FÖRST måste bilda opinion för att införa en enorm minskning av invandringen för att SEDAN kunna ta steget för en repatrieringspolitik då det är ett så känsligt ämne? Skulle SD propagera för repatriering idag så skulle dem spela ett jävligt högt riskspel och bemötas av jobbiga frågor som "Vilka är det ni tycker ska tvingas åka hem"?

Desillusionerade bitterfittor till f.d SDUare mfl gör sig därför bäst i att hålla käften och sitta still i båten.

Kort kommentar på ett stycke i din text. (Skriver på iPhone så jobbigt att bara citera en del).

Du ifrågasätter mitt påstående om varför hoppingivande förändringar kommer öka motståndet. Detta efterssom jag också skriver att de flesta inte ser problemen. Varför skulle de då bli hoppfulla av en förändring när de ändå inte ser ett problem, frågar du dig.

Grejen är att folk ser problem, men i olika grad. Och väldigt få ser dem lika massiva och akuta som vi gör.

Oavsett vilken grad man än ser problem så är folk hur som helst mer benägna att vilja lösa dem ifall det framstår som genomförbart. En liten framgång kan vara uppmuntrande för att ta sig an ett större problem.

Lite som att någon som sitter med ett berg av skulder som synes övermäktigt. Varje dag ramlar det in nya räkningar. Visst, rent logiskt så borde ju varje ny räkning påminna om att läget blir allt mer akut och öka motivationen för att ta itu med saken.

Men så fungerar inte mäniskor alltid. Många blir snarare apatiska inför problemet.

Om det en dag inte kom några räkningar i brevlådan, utan istället en ordentlig lotterivinst som fick den skuldsatte att kunna betala av en hel del av skuldberget. Då skulle personen mycket troligen bli peppad att verkligen rycka upp sig och ta itu med sina problem.

När problem synes olösliga har folk till och med en tendens till självbedrägeri. Som en psykisk försvarsmekanism intala sig att det inte är något problem.

Om svenne känner att massinvandringen är omöjlig att stoppa. Då kommer svenne för sin psykiska hälsa istället för att läsa alternativmedia och bli allt mer deprimerad över vad som händer runt omkring honom, istället försöka intala sig att det inte är så farligt. Närmast undvika att se problemet.

Det är detta jag menar med att en framgång för den regimkritiska saken kan få folk att tillåta sig regimkritiska tankar som de tidigare förtryckt efterssom de ändå sett kampen som lönlös.

Skulle invandringen upphöra och en återvandring börja ta fart, då slår jag vad om att många skulle erkänna inför sig själva att det kändes ganska bra. Man skulle börja tänka på allt det man störde sig på med miljontals muslimska män i landet, men som man tidigare tänkt bort efterssom man accepterat att så kommer det ändå vara.
2015-10-10, 02:25
  #41276
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Kort kommentar på ett stycke i din text. (Skriver på iPhone så jobbigt att bara citera en del).

Du ifrågasätter mitt påstående om varför hoppingivande förändringar kommer öka motståndet. Detta efterssom jag också skriver att de flesta inte ser problemen. Varför skulle de då bli hoppfulla av en förändring när de ändå inte ser ett problem, frågar du dig.

Grejen är att folk ser problem, men i olika grad. Och väldigt få ser dem lika massiva och akuta som vi gör.

Oavsett vilken grad man än ser problem så är folk hur som helst mer benägna att vilja lösa dem ifall det framstår som genomförbart. En liten framgång kan vara uppmuntrande för att ta sig an ett större problem.

Lite som att någon som sitter med ett berg av skulder som synes övermäktigt. Varje dag ramlar det in nya räkningar. Visst, rent logiskt så borde ju varje ny räkning påminna om att läget blir allt mer akut och öka motivationen för att ta itu med saken.

Men så fungerar inte mäniskor alltid. Många blir snarare apatiska inför problemet.

Om det en dag inte kom några räkningar i brevlådan, utan istället en ordentlig lotterivinst som fick den skuldsatte att kunna betala av en hel del av skuldberget. Då skulle personen mycket troligen bli peppad att verkligen rycka upp sig och ta itu med sina problem.

När problem synes olösliga har folk till och med en tendens till självbedrägeri. Som en psykisk försvarsmekanism intala sig att det inte är något problem.

Om svenne känner att massinvandringen är omöjlig att stoppa. Då kommer svenne för sin psykiska hälsa istället för att läsa alternativmedia och bli allt mer deprimerad över vad som händer runt omkring honom, istället försöka intala sig att det inte är så farligt. Närmast undvika att se problemet.

Det är detta jag menar med att en framgång för den regimkritiska saken kan få folk att tillåta sig regimkritiska tankar som de tidigare förtryckt efterssom de ändå sett kampen som lönlös.

Skulle invandringen upphöra och en återvandring börja ta fart, då slår jag vad om att många skulle erkänna inför sig själva att det kändes ganska bra. Man skulle börja tänka på allt det man störde sig på med miljontals muslimska män i landet, men som man tidigare tänkt bort efterssom man accepterat att så kommer det ändå vara.
Man kan inte bortse från att SD-ledningen är drägg. Jag röstar på dem för att jag är väldigt mycket insatt och vet vilka problem vi står inför men om jag var bara en liten smula mindre insatt så skulle jag inte rösta på den här samlingen skurkar. Att man samlar 25 procent måste ses som väldigt bra.
2015-10-10, 02:29
  #41277
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Kort kommentar på ett stycke i din text. (Skriver på iPhone så jobbigt att bara citera en del).

Du ifrågasätter mitt påstående om varför hoppingivande förändringar kommer öka motståndet. Detta efterssom jag också skriver att de flesta inte ser problemen. Varför skulle de då bli hoppfulla av en förändring när de ändå inte ser ett problem, frågar du dig.

Grejen är att folk ser problem, men i olika grad. Och väldigt få ser dem lika massiva och akuta som vi gör.

Oavsett vilken grad man än ser problem så är folk hur som helst mer benägna att vilja lösa dem ifall det framstår som genomförbart. En liten framgång kan vara uppmuntrande för att ta sig an ett större problem.

Lite som att någon som sitter med ett berg av skulder som synes övermäktigt. Varje dag ramlar det in nya räkningar. Visst, rent logiskt så borde ju varje ny räkning påminna om att läget blir allt mer akut och öka motivationen för att ta itu med saken.

Men så fungerar inte mäniskor alltid. Många blir snarare apatiska inför problemet.

Om det en dag inte kom några räkningar i brevlådan, utan istället en ordentlig lotterivinst som fick den skuldsatte att kunna betala av en hel del av skuldberget. Då skulle personen mycket troligen bli peppad att verkligen rycka upp sig och ta itu med sina problem.

När problem synes olösliga har folk till och med en tendens till självbedrägeri. Som en psykisk försvarsmekanism intala sig att det inte är något problem.

Om svenne känner att massinvandringen är omöjlig att stoppa. Då kommer svenne för sin psykiska hälsa istället för att läsa alternativmedia och bli allt mer deprimerad över vad som händer runt omkring honom, istället försöka intala sig att det inte är så farligt. Närmast undvika att se problemet.

Det är detta jag menar med att en framgång för den regimkritiska saken kan få folk att tillåta sig regimkritiska tankar som de tidigare förtryckt efterssom de ändå sett kampen som lönlös.

Skulle invandringen upphöra och en återvandring börja ta fart, då slår jag vad om att många skulle erkänna inför sig själva att det kändes ganska bra. Man skulle börja tänka på allt det man störde sig på med miljontals muslimska män i landet, men som man tidigare tänkt bort efterssom man accepterat att så kommer det ändå vara.

Det du beskriver är definitivt ett äkta fenomen som påverkar SDs opinionssiffror men frågan är i vilken utsträckning. Jag är av uppfattningen att majoriteten inte lever i självförnekelse utan att de fortfarande sover, det är lätt att ha ett önsketänk om hur det egentligen finns ett enormt latent motstånd mot den förda politiken men som undertrycks av masspsykologiska fenomen eftersom att det ter sig obegripligt för oss varför inte alla är lika bekymrade som oss.

Jag tror därför att vi fortfarande befinner oss i en tid där de flesta helt enkelt inte är medvetna i någon högre utsträckning av vad som händer i landet mer än det lilla de läser i regimmedia men oavsett så är det inte många månader kvar innan rådande utveckling leder till en yrvakenhet bland massorna. Vi behöver dock stoppa invandringen igår och inte om ett år när ytterligare en halv miljon invällare fått PUT, ju snabbare desto bättre!

Det är nu för övrigt ett ypperligt tillfälle för SD att göra något kontroversiellt men kalkylerat utspel vilket skulle få dem att slå sönder 30% taket. Det är ju dessa som historiskt sett har varit förlösande för ytterligare vinningar i opinionen pga medias naiva inställning "Nu har dom gjort bort sig och visat vilka dem verkligen är, det här kommer sänka dem" följt av en hysterisk motkampanj som alltid lett till att SD vuxit.

Edit: "Sverige klarar inte mer muslimer" Skulle förmodligen vara en jävligt passande debattartikel att gå ut med i aftonbladet för önskad effekt.
__________________
Senast redigerad av whateverx111 2015-10-10 kl. 02:33.
2015-10-10, 02:41
  #41278
Medlem
Jag anade precis som många andra att KD kunde välja bryta DÖ, men blev själv väldigt förvånad hur fort de övriga allianspartierna också sa att nu gäller inte DÖ längre.

Det har nog sin förklaring i att t ex även moderaterna skulle åkt på samma smäll i sin stämma. Man hoppas slippa undan mycket av kritiken.

Nu kommer det här inte att få betydelse i praktiken. Det går att trixa så att alliansen ändå agerar såsom i decemberöverenskommelsen. Tydligast syns det i beslutet att varje alliansparti lägger fram en egen budget och sedan LÄGGER NER RÖSTERNA. Man röstar alltså bara på sin egen budget och kommer sen inte vara med och rösta om de två sista som ställs mot varandra, dvs moderaterna och regeringen.

Detta är i praktiken DÖ, men det behöver de inte stå för.

Det blir ingen skillnad förrän ett nyval sker och jag tror att sjuklövern kommer göra allt för att undvika ett nyval.

Det blir därför mycket troligt att nyvalskravet kommer att växa i kraft och bli det som alla snackar om det närmaste året tillsammans med att man då ifrågasätter om DÖ fortfarande gäller eller inte. Det kan bli en ständigt återkommande svekkonflikt som blir svår att hantera för allianspartierna.

Nåja, överraskningarna haglar tätt i dagens Sverige och vi får se vad som händer närmaste veckan.
__________________
Senast redigerad av endumbonde 2015-10-10 kl. 02:46.
2015-10-10, 03:27
  #41279
Medlem
Det här att vi lever i en bubbla där vi antar att alla resonerar som vi gör är intressant. När jag träffar bekanta eller diskuterar väder och vind med kollegor på jobbet så vill jag egentligen skrika ”Hur i helvete kan ni låtsas att allt är som vanligt!? Fattar ni inte att Sverige som vi känner det går under dag för dag!?” När en ny OU är på gång så tänker jag att nu måste väl SD öka med minst 3 %-enheter, Migrationsverket inkvarterar för i helvete flyktingar i ishallar och gymnastiksalar!

Men uppenbarligen så bryr sig de flesta svenskar inte och de tycker verkligen att allt är som vanligt. Hur kan man annars förklara att SD står still eller t.o.m. minskar (och V ökar kraftig!) trots att välfärdssamhället är mitt inne i en kollaps som är värre än nåt vi har upplevt tidigare.

Jag har varit optimistisk och trott att SD kunde nå upp emot, eller t.o.m. över, 40 % p.g.a den exceptionella politiska situationen, men nu börjar jag tro att SD har nått taket och att de istället kommer att plana ut på runt 20-25% som liknande partier i t.ex. Norge, Danmark & Finland.
__________________
Senast redigerad av x5 2015-10-10 kl. 03:36.
2015-10-10, 04:16
  #41280
Medlem
Vad gör ni! SD står still i ou och vad gör ni? Nästa månad ja då jävlar kommer SD smälla till med högre opu men va fan tror ni att kriget är över bara för ni tycker eller tror att SD ska växa? För fan skärpning och rättning i ledet man kan alltid göra mera. Fan alltså det är vårt land vi pratar om skäms ni inte över hur lite ni har gjort?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in