2015-09-12, 14:59
  #38929
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Sd kommer aldrig att sätta sig i regeringsställning om de inte kan påverka flyktingpolitiken. Dansk Folkeparti var ytterst ovilliga att stödja Venstre eftersom de var så osäkra på hur de kunde påverka invandringsfrågorna.

Sd utanför riksdagen som absolut största parti i opposition till en stor koalition av de rester av 7-klövern som överlever valet 2018 är mer optimalt. Sd är inte helt tappade bakom vagnen.

Men det är tre år kvar och just nu rusar Sd stadig mot höjderna 9% ökning på ett år det blir ytterligare 27% totalt 39,9% i september 2018. Hittills har alla förväntningar överträffats och inget tyder på något annat fram till valet 2018. Alltså kan Sd få egen majoritet då!


Sen ska vi inte förglömma att det jäser inom M...det jäser sannolikt ordentligt!
Likaså är KD och Fp desperata. Dessa partier måste agera på något sätt för att inte kastas ur riksdagen vid nästa val.
2015-09-12, 14:59
  #38930
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiveinchboots
Birgitta Almgren, professor emerita i tyska. Hon är den enda som haft tillgång till SÄPO:s akter om Stasiaktiviteter i Sverige.
Men hon är väl belagd med tystnadsplikt avseende det material hon redan har fått läsa?
2015-09-12, 15:03
  #38931
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Men hon är väl belagd med tystnadsplikt avseende det material hon redan har fått läsa?

Gäller det även för det hon skulle kunna gräva fram i tyska arkiv?
Hon talar tyska så hon år en bra kandidat.

Nu har vi gått off topic.
2015-09-12, 15:13
  #38932
Medlem
Elohirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Nu är ju även Norges Sifo "hitte på" tydligen. Tycker uppriktigt synd om Yougov och Sentio som dras i smutsen och förlöjligas enbart för att de har mage att göra korrekta mätningar och ge siffror som en del inte klarar av att hantera.

Det var en fruktansvärd lättnad för mig att svensken genomskådade den här stormen, det finns inget som kan stoppa oss nu.

Jag var aldrig orolig, frågan har ju belysts på ett sätt som gått upp för väljarna. Att den ohumanistiska flyktingpolitik som egentligen är migrations/försörjningspolitik istället för den katastrofhjälp genom UNHCR som de akut hotade i Syrien behöver..

I själva verket sviker 7klövern de akut hotade i Syrien genom att använda pengar på ett fel sätt, de behövs i dess krigszons närhet nu med ens.
2015-09-12, 16:35
  #38933
Medlem
SD kommer få 30% Julafton 2015, 40% sommaren 2016, 50% vintern 2016.
__________________
Senast redigerad av 8411143 2015-09-12 kl. 17:07.
2015-09-12, 16:52
  #38934
Medlem
Floragatans avatar
Jag tror att den pågående flyktingkrisen skrämmer många vanliga medborgare, mycket mer än att dom skulle drabbas av den påstått folkliga öppenhetssjukan. Det här var egentligen det sista SD-motståndarna behövde. Istället för ännu mer hysteriskt invandringshetsande och oförutsägbarhet, hade folk behövts lugnas och luras med att saker och ting gick enligt plan.

30%-vallen sprängs förmodligen under hösten och det är helt vansinnigt.
2015-09-12, 17:15
  #38935
Medlem
Antimentals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8411143
SD kommer få 30% Julafton 2015, 40% sommaren 2016, 50% vintern 2016.

SD lär nog skumpa runt på en 15-20 % som sämst. Men att tro de får 50 % är kanske lite naivt. S fick den siffran 1968, men då behövs att något går ordentligt fel.
2015-09-12, 17:17
  #38936
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floragatan
Jag tror att den pågående flyktingkrisen skrämmer många vanliga medborgare, mycket mer än att dom skulle drabbas av den påstått folkliga öppenhetssjukan. Det här var egentligen det sista SD-motståndarna behövde. Istället för ännu mer hysteriskt invandringshetsande och oförutsägbarhet, hade folk behövts lugnas och luras med att saker och ting gick enligt plan.

30%-vallen sprängs förmodligen under hösten och det är helt vansinnigt.
30% till Jul i Sentio känns inte orealistiskt.
2015-09-12, 17:29
  #38937
Medlem
Bellanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Men hon är väl belagd med tystnadsplikt avseende det material hon redan har fått läsa?



Bortsett från att SD naturligtvis kommer att öka sitt opinionsstöd är det en intressant dam som producerat Inte bara Stasi och Inte bara spioner - yppandeförbud ja!l

Det rekordökade stödet för SD till trots har Riksarkivet, egendomligt nog, varit större motståndare än Säpo när det gäller avslöjandet av våra förrädare.

Men SD:s framtida utveckling i opinionen är inte desto mindre intressant
2015-09-12, 18:46
  #38938
Medlem
Sedan Jimmie Åkesson kom tillbaka April 2015 har SD ökat 1,75% i snitt i månaden, så en ökning på 1,5%/månaden känns inte orimligt dessutom kör media så jävla hårt på flyktingar som gynnar SD ännu mer. Dessutom har SD ökat 1,45%/månaden sedan DÖ, så en ökning på 1,5%/månaden är inte helt orimligt, skratta åt det om ni vill, vi får se om jag hade rätt om 3-16 månader framåt.

Mina gissningar är inte helt orimliga.
__________________
Senast redigerad av 8411143 2015-09-12 kl. 18:49.
2015-09-12, 19:01
  #38939
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8411143
SD kommer få 30% Julafton 2015, 40% sommaren 2016, 50% vintern 2016.

Inget fel med optimism. Man kan ju säga att att de mest optimistiska för ett år sedan inte ens var i närheten i sina gissningar på vad SD har idag.

Vem vet, jag hoppas du har rätt och att det håller i sig till 2018.

En slagfärdig JÅ som levererar verbala örfilar till statsministern likt Det duger inte att spela We shall overcome på fiol när huvudstaden i vårt rike brinner kanske väcker en del till.


Citat:
Ursprungligen postat av Floragatan
Jag tror att den pågående flyktingkrisen skrämmer många vanliga medborgare, mycket mer än att dom skulle drabbas av den påstått folkliga öppenhetssjukan. Det här var egentligen det sista SD-motståndarna behövde. Istället för ännu mer hysteriskt invandringshetsande och oförutsägbarhet, hade folk behövts lugnas och luras med att saker och ting gick enligt plan.

30%-vallen sprängs förmodligen under hösten och det är helt vansinnigt.

De gick all in och det exploderade i ansiktet. The cat is out of the bag. När det en gång för alla går upp för väljarna är de för evigt förlorade röster för 7K.


Citat:
Ursprungligen postat av Antimental
SD lär nog skumpa runt på en 15-20 % som sämst. Men att tro de får 50 % är kanske lite naivt. S fick den siffran 1968, men då behövs att något går ordentligt fel.

OK, 15-20% som sämst. Vad tror du själv är realistiskt för SD 2018 och vägen dit?
2015-09-12, 19:03
  #38940
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
30% till Jul i Sentio känns inte orealistiskt.
Haha
Ni är inte kloka här inne.
Fattar du att 30% är nästan 1/3 av alla röstberättigade. :whacoo

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in