Citat:
Ursprungligen postat av
in84ever
Det låter som NordKorea, eller DDR. Apropå ingenting, jag undrar vad som döljer sig i Stasiarkivet för svenskt vidkommande. Det måste finnas någon, Assange- eller Snowdentyp som kan hjälpa oss med det. Lärare och journalisthögskolorna precis som Svenska Kyrkan är sannolikt nedlusade av agenter från DDR. Tre massiva områden som format och indoktrinerat svenska folket i kanske 40 år.
Detta är alls inte så OT som man vid första anblicken kan tro. Jag är övertygad om att det som skulle gå att gräva fram i Stasiarkiven skulle kunna påverka opinionsläget för SD ganska ordentligt.
Det finns ju en anledning till att politikerna hemligstämplat & även eldat upp de papper som funnits i svenska arkiv. För det är givetvis så att många kända företrädare för 7-klövern & även från mediehusen finns med bland listorna över landsförrädare. Medan SD skulle gå helt fria från anklagelser.
Så att om någon, innan 2018, skulle kunna rota fram grejor nere i de tyska arkiven så är jag övertygad om att man hade hittat sprängstoff där som hade kunnat rita om hela den politiska kartan. Det finns som sagt en anledning varför M & S vill hålla detta hemligt & varför inga tidningar har rotat i detta. Tänk vilket scoop, men ändå har inte ens skandaltidningarna Aftonbladet eller Expressen skickat ner någon till Tyskland för att gräva.
Jag har skrivit om detta innan. Om någon kunnig forskare/skribent hade sökt crowdfunding för att åka ner & rota i arkiven så hade det nog gått ganska snabbt att få ihop en bra årslön. Jag själv hade lagt flera tusen direkt.
Detta har potential att bli den sista spiken i kistan för flera politiska partier & mediehus.