2015-09-12, 00:13
Medlem
Är jag den enda som tror SD kommer få egen majoritet? 50% minst till valet 2018.
2015-09-12, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Så snabbt går det inte och folk är inte totala idioter, de partier som fortsatt vill ha och röstar för massinvandring kommer synas och ratas.
Folk behöver normalt 4 år på sig för att tröttna men oftast 5-6 år vilket i praktiken ger SD 8 år före de åker ur.
Skulle SD hamna i en regering vid nyval blir det med andra partier, så man kan de facto ha dem som stötdämpare.
Håller inte med dig. Tyvärr är gemene man idiot och vill se förändring direkt, i alla fall inom 1-2år.

Vad jag menade var att om man undrar vad 7k skulle tjäna på ett extra val skulle detta vara ett sätt för 7k att hejda SDs explosionsartade ökning och kanske pressa ner SD till runt 15% vid valet 2018. För något måste dom göra innan 2018 om SD inte ska hamna runt 40%+.
2015-09-12, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8411143
Är jag den enda som tror SD kommer få egen majoritet? 50% minst till valet 2018.
Nope, jag är tvärsäker på att SD når upp till minst 50%
Anledningen till det är att det snackas SD överallt nu, tom folk i min närhet som för bara 1 år sedan inte kunde tänka sig att rösta på SD nu helt öppet pratar om att styrande politiker medvetet kör landet i botten.
SD har blivit en folkrörelse som inte går att stoppa i första taget.
2015-09-12, 08:10
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grovabrott
Håller inte med dig. Tyvärr är gemene man idiot och vill se förändring direkt, i alla fall inom 1-2år.

Vad jag menade var att om man undrar vad 7k skulle tjäna på ett extra val skulle detta vara ett sätt för 7k att hejda SDs explosionsartade ökning och kanske pressa ner SD till runt 15% vid valet 2018. För något måste dom göra innan 2018 om SD inte ska hamna runt 40%+.
Problemet för 7K är att de låtsas som att SD inte växer, de lullas in i SCB, SIFO och de andra telefoninstitutens vaggsånger.
Asch SD är under 20 % nå ut med politiken så vänder det, se en mediakampanj nu har det vänt lalalalalaaaa.
2015-09-12, 08:28
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Det låter som NordKorea, eller DDR. Apropå ingenting, jag undrar vad som döljer sig i Stasiarkivet för svenskt vidkommande. Det måste finnas någon, Assange- eller Snowdentyp som kan hjälpa oss med det. Lärare och journalisthögskolorna precis som Svenska Kyrkan är sannolikt nedlusade av agenter från DDR. Tre massiva områden som format och indoktrinerat svenska folket i kanske 40 år.

http://unvis.it/www.expressen.se/debatt/svensk-stasiforskning-forstors-till-nyarsafton/
2015-09-12, 09:02
Medlem
FranzLisztBlevEj75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grovabrott
Den frågan är så intressant att den kanske t.o.m. förtjänar en egen tråd.

Men jag tror att dom snart förstår att det är enda chansen att hejda SD från att växa. Ponera att SD får 25% i ett extraval och att dom får chansen att vara med och bestämma. Ingenting kommer hinna ändras till det bättre i Sverige fram till det ordinarie valet 2018 och då kan 7k säga att SDs politik inte fungerar. Väljarna är otåliga och vill ha omedelbar förändring och SD kommer börja krympa rejält. Frågan är då var väljarna tar vägen?

Detta har jag också funderat lite på. Vilka scenarion finns det där ett extra val ger mer/mindre stöd till SD vid det ordinarie valet 2018 än vad de skulle haft utan det extra valet? Skulle 7K kunna vara sluga nog att använda ett extra val under, säg, nästa år för sänka SD till 2018?

För övrigt komiskt hur stor skillnaden mellan OI börjar bli i absoluta tal. Och värre lär det bli. Tänk er när SD passerar 30% hos Sentio samtidigt som Skop inte ens hunnit över 20%.
2015-09-12, 09:08
Medlem
Mr.Swedens avatar
Topic är ju OU och frågan är vad som egentligen hände med de två senaste. Att de skrämde skiten ur etablissemanget som förväntat sig 100% anslutning till massinvandringen är en sak.

Men finns det inget i media om senaste OU? Inga upprörda ledare, inga bekymrade pannor i morgonsofforna.

Då får man konstatera att tigandet har tagits till nya nivåer. Gissar att paniken sprider sig i partihögkvarter och tidningsredaktioner och att tunga arbetsgrupper avdelats för att slutgiltigt förstå och hitta motåtgärder. Ingedera kommer med den aktuella konsensusbilden att lyckas.
2015-09-12, 09:14
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Topic är ju OU och frågan är vad som egentligen hände med de två senaste. Att de skrämde skiten ur etablissemanget som förväntat sig 100% anslutning till massinvandringen är en sak.

Nu är ju även Norges Sifo "hitte på" tydligen. Tycker uppriktigt synd om Yougov och Sentio som dras i smutsen och förlöjligas enbart för att de har mage att göra korrekta mätningar och ge siffror som en del inte klarar av att hantera.

Det var en fruktansvärd lättnad för mig att svensken genomskådade den här stormen, det finns inget som kan stoppa oss nu.
2015-09-12, 09:19
Medlem
Pussykings avatar
Humor i GP idag: http://www.gp.se/kulturnoje/1.2829660-karlsten-vad-ska-man-med-en-stum-majoritet-till

Citat:
Jag vet inte om vi fortfarande är 87 procent, kanske är vi fler, kanske är vi färre. Men låt oss aldrig mer acceptera att en minoritet får sätta tonen för vad Sverige är eller vill vara.

Hela krönikan går ut på att förneka verkligheten för att fortfarande låtsas som om SD inte har ökat sen valet, och absolut inte över 20%.
2015-09-12, 09:51
Medlem
SD kommer fortsätta växa enormt fram till nästa val för det är uppenbart att de övriga partierna ignorerar flyktingproblemen och dess påverkan på hela samhället. Löfven kommer dock tvingas regera perioden ut för sossarna har problem att få fram en hållbar ledning och partiledare. Nästa sosseledare måste vara riktigt bra och han finns inte i just nu. Alliansen blir tyvärr bara svagare och svagare och de röda håller på att regera och förstöra för sig själva.
2015-09-12, 09:52
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Det låter som NordKorea, eller DDR. Apropå ingenting, jag undrar vad som döljer sig i Stasiarkivet för svenskt vidkommande. Det måste finnas någon, Assange- eller Snowdentyp som kan hjälpa oss med det. Lärare och journalisthögskolorna precis som Svenska Kyrkan är sannolikt nedlusade av agenter från DDR. Tre massiva områden som format och indoktrinerat svenska folket i kanske 40 år.
Detta är alls inte så OT som man vid första anblicken kan tro. Jag är övertygad om att det som skulle gå att gräva fram i Stasiarkiven skulle kunna påverka opinionsläget för SD ganska ordentligt.

Det finns ju en anledning till att politikerna hemligstämplat & även eldat upp de papper som funnits i svenska arkiv. För det är givetvis så att många kända företrädare för 7-klövern & även från mediehusen finns med bland listorna över landsförrädare. Medan SD skulle gå helt fria från anklagelser.

Så att om någon, innan 2018, skulle kunna rota fram grejor nere i de tyska arkiven så är jag övertygad om att man hade hittat sprängstoff där som hade kunnat rita om hela den politiska kartan. Det finns som sagt en anledning varför M & S vill hålla detta hemligt & varför inga tidningar har rotat i detta. Tänk vilket scoop, men ändå har inte ens skandaltidningarna Aftonbladet eller Expressen skickat ner någon till Tyskland för att gräva.

Jag har skrivit om detta innan. Om någon kunnig forskare/skribent hade sökt crowdfunding för att åka ner & rota i arkiven så hade det nog gått ganska snabbt att få ihop en bra årslön. Jag själv hade lagt flera tusen direkt.

Detta har potential att bli den sista spiken i kistan för flera politiska partier & mediehus.
2015-09-12, 09:58
Avslutad
Hur är det egentligen med Sentios och Inizios mätningar denna månaden, dom var bara tidigarelagda va? Eller var det extra mätningar så man vågar hoppas på fler i slutet av månaden?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in