2015-09-02, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Vet inte om jag missar något nu men, är det inte Novus som ringer 2-4000 personer i deras OU?
Blir lite taskig timpenning för 17.500:-? Även om hälften är web så stämmer inte siffrorna.
Betalningen är väl en symbolisk summa. Antar att Novus gärna accepterade ett skambud från TV4 för att få kanalen som plattform för marknadsföring. Flera av enkäterna som Novus gör är ju betalda av dem själva, vare sig Ekot eller TV4 har beställt. Men de publicerar gärna. Det får väl helt enkelt räknas som reklamkostnader. Funkar liksom inte för OI att marknadsföra sig genom bannerkampanjer eller annonser i dagspress. Möjligen någon facktidning.
2015-09-02, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Hitlers politik med tvångsarbetare från andra länder liknar mycket mer de rödgrönas och alliansens politik än SD:s.
Detta måste ju betyda att de rödgröna och alliansen för en mycket mer Adolf Hitler-lik politik än SD!
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Under kriget hade vi en samlingsregering (föregångare till 7K) som samarbetade med Hitler och sossarna sysslade med rasbiologi årtionden efter att kriget tog slut. Behöver man säga mer?

Vill komma fram till att den som håller på med beskyllningar om nazism och sånt, skjuter sig själv i foten.
Sanningen är att så sent som på 1960-talet tog dåvarande vpk (vänsterpartiet kommunisterna), nuvarande V emot många miljoner kr i hemligt stöd från Sovjet. (Multiplicera med 20-30 gånger för nuvarande penningvärde.)
Detta är likvärdigt med "högförräderi", "att alliera sig med främmande makt, för att landet med våldsamma medel skall förlora sitt oberoende".
Skulle aldrig påtala detta för en "snäll" vänsterpartist!
2015-09-02, 20:22
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Vill komma fram till att den som håller på med beskyllningar om nazism och sånt, skjuter sig själv i foten.
Sanningen är att så sent som på 1960-talet tog dåvarande vpk (vänsterpartiet kommunisterna), nuvarande V emot många miljoner kr i hemligt stöd från Sovjet. (Multiplicera med 20-30 gånger för nuvarande penningvärde.)
Detta är likvärdigt med "högförräderi", "att alliera sig med främmande makt, för att landet med våldsamma medel skall förlora sitt oberoende".
Skulle aldrig påtala detta för en "snäll" vänsterpartist!

Vänsterpartiet hade nära samarbete med sovjet långt senare än så och detsamma gällde sossarnas rasbiologi, den pågick in i modern tid.
2015-09-02, 23:08
Medlem
atts avatar
Sverige Tycker/Inizio har redan en ny webbundersökning på gång, fick den i mailen i förmiddags. Ganska tidigt, det är ju inte mer än två veckor sen deras senaste publicerades.
2015-09-02, 23:31
Medlem
Apropå undersökningar och medias fula trixanden, de har helt slutat med undersökningar på sina sidor av typen "vem vann debatten?".

När var det sist man kunde klicka på såna egentligen?
2015-09-03, 02:12
Medlem
RingRing2014s avatar
Han gör den korrekta analysen av läget helt enkelt.

Det är en folkrörelse mot sjupartiet och för SD. Ja, svenskarna vill minska invandringen nu, även tiggeriet. Nej, ingen bryr sig om "rötter i nazismen", vi har inte tid, läget är akut för Sverige. De andra partierna har lika smutsigt förflutet, om inte värre. Ja, SD kommer fortsätta öka och sopa banan med den mesigaste och mest tandlösa uppställning politiker jag sett under min livstid. Ja, vi trivs i folkrörelsen och välkomnar alla, svensk som invandrare. Nej, vi är inga korkade WT, vi är pålästa och kan rabbla volymer och brottsstatistik. Vi är det nya sunda Sverige.

Citat:
Jag har, som sagt, de senaste veckorna noggrant följ debatten bland "Sverigevänner" på Internet och måste gå emot dem som slentrianmässigt framställer dessa som obildade och korkade bonnläppar som inte har förstånd att tänka längre än näsan räcker. Tvärtom är dessa människor numera representerade i alla samhällsklasser. De är ofta väl pålästa, har koll på fakta och siffror, och är svåra att beslå med lögner. Att slänga epitet i ansiktet på dem är bästa sättet att förlora debatten. Att prata om empati och medmänsklighet funkar inte heller.

http://m.gp.se/nyheter/debatt/1.2819405-joakim-lamotte-sd-haller-pa-att-bli-en-ny-folkrorelse?utm_source=flashback.org&utm_medium=re ferral&utm_campaign=redirect

Ser fram emot nästa OU, varje nytt rekord får värdegrundsfiaskot på ytterligare slagsida. Snart sjunker de i form av panik och interna konflikter.

Jag är sugen på en mätning där SD är om Moderaterna igen. Sen vill jag se en intervju med AKB efter det.
Senast redigerad av RingRing2014 2015-09-03 kl. 02:20.
2015-09-03, 07:17
Medlem
Jag undrar, när tror ni att DÖ dör? Alltså vilka siffror i OU krävs för att skjuta dödspakten i sank?

Personligen tror jag att det räcker med att SD konsekvent ligger över S&M hos Yougov och Sentio, samt ligger jämnt med M och flåsar S i nacken i någon eller ett par av PK-etablissemangets accepterade OI.

Svårt att avgöra exakt när detta kan hända, men med tanke på hur mycket siter som AP och FT har växt under de sista månaderna samt hur tonläget på Facebook har ändrats, så känns det som om att SD kommer att fortsätta växa både på kort och lång sikt.

En gissning från min sida blir november månad.
2015-09-03, 07:25
Medlem
atts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icefrontier76
Jag undrar, när tror ni att DÖ dör? Alltså vilka siffror i OU krävs för att skjuta dödspakten i sank?

Personligen tror jag att det räcker med att SD konsekvent ligger över S&M hos Yougov och Sentio, samt ligger jämnt med M och flåsar S i nacken i någon eller ett par av PK-etablissemangets accepterade OI.

Svårt att avgöra exakt när detta kan hända, men med tanke på hur mycket siter som AP och FT har växt under de sista månaderna samt hur tonläget på Facebook har ändrats, så känns det som om att SD kommer att fortsätta växa både på kort och lång sikt.

En gissning från min sida blir november månad.

DÖ dör först när SD (eller Alliansen) stadigt får egen majoritet i OU. Och det kommer inte att hända.
2015-09-03, 08:35
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av att
DÖ dör först när SD (eller Alliansen) stadigt får egen majoritet i OU. Och det kommer inte att hända.
Klart det kommer hända, vid valet 2018 är det färdigstäppat, då går det inte ljuga bort siffrorna längre.
Alternativet för borgarna är att Dö eller åtminstone bli små ytterkantspartier dvs de som överlever eller anpassa sig.
Fortsätter DÖ efter 2018 så blir SD i majoritet 2024.
2015-09-03, 09:28
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Han gör den korrekta analysen av läget helt enkelt.

Det är en folkrörelse mot sjupartiet och för SD. Ja, svenskarna vill minska invandringen nu, även tiggeriet. Nej, ingen bryr sig om "rötter i nazismen", vi har inte tid, läget är akut för Sverige. De andra partierna har lika smutsigt förflutet, om inte värre. Ja, SD kommer fortsätta öka och sopa banan med den mesigaste och mest tandlösa uppställning politiker jag sett under min livstid. Ja, vi trivs i folkrörelsen och välkomnar alla, svensk som invandrare. Nej, vi är inga korkade WT, vi är pålästa och kan rabbla volymer och brottsstatistik. Vi är det nya sunda Sverige.

http://m.gp.se/nyheter/debatt/1.2819405-joakim-lamotte-sd-haller-pa-att-bli-en-ny-folkrorelse?utm_source=flashback.org&utm_medium=re ferral&utm_campaign=redirect

Ser fram emot nästa OU, varje nytt rekord får värdegrundsfiaskot på ytterligare slagsida. Snart sjunker de i form av panik och interna konflikter.

Jag är sugen på en mätning där SD är om Moderaterna igen. Sen vill jag se en intervju med AKB efter det.
Sansat skrivet i stora delar. Men varför i hela friden tror han att någon är intresserad av att veta vilket parti han inte kan tänka sig att rösta på? Kan det vara för att journalister numera helt identifierar sig med fenomenet opinionsbildning?

Har nu i alla fall sett flera jornalister som uppgivet konstaterar att SD snart är största parti. Det är klart att det redan nu påverkar förhållningssättet till partiet. Huruvida en mer inställsam media gynnar partiet eller inte återstår dock att se. Själv tror jag inte att det påverkar i någon egentlig riktning, det är den vanliga frågan som styr.
2015-09-03, 12:54
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av att

Jo DÖ spricker senast 2018 eftersom alliansen, två partier kort, kommer att vara mycket mindre än Sd. Meningslöst att vara ett stöd till de rödgröna under en valperiod utan chans till egen makt.

Men jag tror att DÖ kan spricka före valet när de upptäcker att läget är prekärt. Ytterst handlar det om sverigedemokraternas ökande opinionssiffror och deras egna fallande opinionssiffror. Nervositeten ökar i takt med att Sd ökar och till slut spricker det.

Även av Svt och SR ideligen har inslag om vad vänsterparties har fått i budgetuppgörelsen kan göra alliansväljare irriterade. Samma procedur nästa år och näst nästa. Ännu mer till vänsterpartiet. Var det det som var syftet med DÖ, kommer många alliansväljare att fråga sig.
2015-09-03, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Jo DÖ spricker senast 2018 eftersom alliansen, två partier kort, kommer att vara mycket mindre än Sd. Meningslöst att vara ett stöd till de rödgröna under en valperiod utan chans till egen makt.

Men jag tror att DÖ kan spricka före valet när de upptäcker att läget är prekärt. Ytterst handlar det om sverigedemokraternas ökande opinionssiffror och deras egna fallande opinionssiffror. Nervositeten ökar i takt med att Sd ökar och till slut spricker det.

Även av Svt och SR ideligen har inslag om vad vänsterparties har fått i budgetuppgörelsen kan göra alliansväljare irriterade. Samma procedur nästa år och näst nästa. Ännu mer till vänsterpartiet. Var det det som var syftet med DÖ, kommer många alliansväljare att fråga sig.

Har haft liknande tankegångar. Varför i helvete skall framför allt Fp och Kd slaviskt hålla sig till DÖ, då detta kan betyda 1 % mindre resultat vid valet 2018.
Denna skillnad kan mycket troligt betyda, sitta kvar i riksdagen eller hamna utanför.

Förresten vad kommer att hända inom alliansen om ett småttingparti helt enkelt förklarar, att man kommer lämna DÖ och köra sitt eget race?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in