Han gör den korrekta analysen av läget helt enkelt.
Det är en folkrörelse mot sjupartiet och för SD. Ja, svenskarna vill minska invandringen nu, även tiggeriet. Nej, ingen bryr sig om "rötter i nazismen", vi har inte tid, läget är akut för Sverige. De andra partierna har lika smutsigt förflutet, om inte värre. Ja, SD kommer fortsätta öka och sopa banan med den mesigaste och mest tandlösa uppställning politiker jag sett under min livstid. Ja, vi trivs i folkrörelsen och välkomnar alla, svensk som invandrare. Nej, vi är inga korkade WT, vi är pålästa och kan rabbla volymer och brottsstatistik. Vi är det nya sunda Sverige.
Citat:
Jag har, som sagt, de senaste veckorna noggrant följ debatten bland "Sverigevänner" på Internet och måste gå emot dem som slentrianmässigt framställer dessa som obildade och korkade bonnläppar som inte har förstånd att tänka längre än näsan räcker. Tvärtom är dessa människor numera representerade i alla samhällsklasser. De är ofta väl pålästa, har koll på fakta och siffror, och är svåra att beslå med lögner. Att slänga epitet i ansiktet på dem är bästa sättet att förlora debatten. Att prata om empati och medmänsklighet funkar inte heller.
http://m.gp.se/nyheter/debatt/1.2819405-joakim-lamotte-sd-haller-pa-att-bli-en-ny-folkrorelse?utm_source=flashback.org&utm_medium=re ferral&utm_campaign=redirect
Ser fram emot nästa OU, varje nytt rekord får värdegrundsfiaskot på ytterligare slagsida. Snart sjunker de i form av panik och interna konflikter.
Jag är sugen på en mätning där SD är om Moderaterna igen. Sen vill jag se en intervju med AKB efter det.