2015-05-22, 23:40
  #29821
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Ett hundratal brandbomber upphittade...det kanske kan ge några promille till. Det är nog många som känner att de börjar få nog nu!

Aldrig. Det rör en inte i ryggen om man inte får en i fejjan eller om det är regelrätta raskravaller dagarna i ända. Kul också att man ska ta poliser från hela länet för att styra upp 50 blatteungar, man har inte tillräckliga styrkor från början. Det blir jonglörtrick hela sommaren, än slank han hit och än slank han dit.
2015-05-23, 00:35
  #29822
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Ett hundratal brandbomber upphittade


Hundratal!! Seriöst?! För lite fritidsgårdar? Mer pengar? Ett foto på en polisman som förgås i lågorna på några löpsedlar så är SD raskt två. Får det fortsätta så har man första platsen innan utgången av augusti.

Jag delar din analys om SD-ledningen, SD-kritikerna, lojalisterna och de kritiska SD-väljarna, Oyto.
2015-05-23, 09:23
  #29823
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Ett hundratal brandbomber upphittade...det kanske kan ge några promille till. Det är nog många som känner att de börjar få nog nu!

Blir det ihållande trubbel under sommaren så kommer det att bli tufft för Löfven.
Om detta nu eskalerar & det finns fler lager med hundratals brandbomber som väntar på att användas, så kan det ju bli betydligt större än Husbykravallerna.

Att i det läget försöka föreställa sig svetsaren i direktsändning försöka uppträda som en landsfader & lugna ner situationen gör att jag redan nu plockar fram en förtida skämskudde.
2015-05-23, 10:16
  #29824
Medlem
Såna här upplopp har svensken blivit van vid så det kommer inte göra någon stor skillnad för SD. Folket har också vant sig vid massvåldtäkter gängmisshandel och annat smått och gott som har kommit till Sverige pga massinvandringen. Det krävs nåt som inte händer särskilt ofta i Sverige för att det ska gynna SD. Man kan ju ta tiggeriet som ett exempel, lite harmlöst men det har pågått konstant under lång tid. Skulle samma sak ske med dem "harmlösa" massvåldtäkterna, gängmisshandlerna och upploppen så skulle några få upp ögonen. Händer det inte ofta så sker inget.
2015-05-23, 10:33
  #29825
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av delernen
Såna här upplopp har svensken blivit van vid så det kommer inte göra någon stor skillnad för SD. Folket har också vant sig vid massvåldtäkter gängmisshandel och annat smått och gott som har kommit till Sverige pga massinvandringen. Det krävs nåt som inte händer särskilt ofta i Sverige för att det ska gynna SD. Man kan ju ta tiggeriet som ett exempel, lite harmlöst men det har pågått konstant under lång tid. Skulle samma sak ske med dem "harmlösa" massvåldtäkterna, gängmisshandlerna och upploppen så skulle några få upp ögonen. Händer det inte ofta så sker inget.

Jag tror snarare att folk gradvis blir allt er trötta på sånt här. Enstka händelser är just enstaka händelser och det finns alltid enstaka idioter. Få vill däremot ha det som ett permanent inslag i sin närhet.
2015-05-23, 11:06
  #29826
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av delernen
Såna här upplopp har svensken blivit van vid så det kommer inte göra någon stor skillnad för SD. Folket har också vant sig vid massvåldtäkter gängmisshandel och annat smått och gott som har kommit till Sverige pga massinvandringen. Det krävs nåt som inte händer särskilt ofta i Sverige för att det ska gynna SD. Man kan ju ta tiggeriet som ett exempel, lite harmlöst men det har pågått konstant under lång tid. Skulle samma sak ske med dem "harmlösa" massvåldtäkterna, gängmisshandlerna och upploppen så skulle några få upp ögonen. Händer det inte ofta så sker inget.

Ja, opinionen påverkas marginellt av detta. De flesta har inte ens klart för sig att det är invandrarpojkar som står för den sociala oron. Många i min bekantskapskrets skyller på miljonprogrammet och tror att det ingår svenskar i gängen och att det absolut inte har med etnicitet att göra. Försöker man redogöra för dem hur det står till, byter de snabbt samtalsämne och börjar prata om EM-kvalet. Många vill helt enkelt inte ta in det som är obehagligt och som kan förändra deras åsikter så dessa blir obehagliga.

Nej, det är mer frågan om en långsam diffusion från multikult till mild nationalism.
2015-05-23, 11:47
  #29827
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Om detta nu eskalerar & det finns fler lager med hundratals brandbomber som väntar på att användas, så kan det ju bli betydligt större än Husbykravallerna.

Att i det läget försöka föreställa sig svetsaren i direktsändning försöka uppträda som en landsfader & lugna ner situationen gör att jag redan nu plockar fram en förtida skämskudde.

Du menar att han följer upp sin starka insats från Göteborg härförleden.


Citat:
Ursprungligen postat av delernen
Såna här upplopp har svensken blivit van vid så det kommer inte göra någon stor skillnad för SD. Folket har också vant sig vid massvåldtäkter gängmisshandel och annat smått och gott som har kommit till Sverige pga massinvandringen. Det krävs nåt som inte händer särskilt ofta i Sverige för att det ska gynna SD. Man kan ju ta tiggeriet som ett exempel, lite harmlöst men det har pågått konstant under lång tid. Skulle samma sak ske med dem "harmlösa" massvåldtäkterna, gängmisshandlerna och upploppen så skulle några få upp ögonen. Händer det inte ofta så sker inget.

Men trappades inte våldet upp efter domen föll i Södertäljemålet i höstas? Då lurades poliserna i förortens fällor och för första gången kastades det molotovs mot poliserna. Det är väl en upptrappning som heter duga. Jag befarar att vi får en polis som stryker med i sommar och då lär poliserna sannolikt ändra sin taktik såsom skedde efter Malexander. Med ökad invandring kommer friktionen i samhället öka och nivån på våldet eskalera.

Några i näringslivet som gått på Grennaskolan har uttryckt sin bestörtning över dess öde. Om Lundsberg, Sigtuna och Grennaskolan med tiden avvecklas, på vilken skola ska då topparnas barn och barnbarn gå. Även de borde väl sörja att deras traditioner försvinner? Är det en icke-fråga? Om näringslivet plötsligt byter fot i massinvandringfrågan så skulle det skicka en riktigt kraftig signal till befolkningen. Som det nu så har politiker, MSM, näringslivet och vänstern/feministrörelsen alla stått på samma sida mot SD-rasisterna. Fasaden börjar krackelera när vissa modiga politiker säger ifrån, vissa journalister börjar rapportera mera nyanserat, men ännu verkar näringslivet stå enat?

Tex 7K/MSM säger att x antal hundratusen invandrare fått jobb sedan 2006. Säg då att näringslivet går ut och säger att nästan alla jobb är hitte-på-jobb i offentlig regi alltså dold arbetslöshet och y % i privatsektor har till 80% betalts med skattesubventioner. Svenska ungdomar har diskriminerats på arbetsmarknaden pga av sin etnicitet! Svenska ungdomar har tvingats till arbetslöshet eller till att flytta utomlands för att ens kunna få sitt första jobb. Ponera att näringslivet tog upp undanträngningseffekten som Tullbergs pratar om och tex hur Kanada resonerar kring invandring. Som det varit hittills så sviker näringslivet svenska ungdomar precis lika mycket som 7K och MSM.
__________________
Senast redigerad av in84ever 2015-05-23 kl. 12:15.
2015-05-23, 11:52
  #29828
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Jag tror snarare att folk gradvis blir allt er trötta på sånt här. Enstka händelser är just enstaka händelser och det finns alltid enstaka idioter. Få vill däremot ha det som ett permanent inslag i sin närhet.
Säkert många som irriteras, men grejen är att det händer i Tensta. Ett ställe där SD fick 0,7% i riksdagsvalet 2014. Sossarna 67,4%. Moderaterna 7,7%. Valdeltagande 58%. SD-stödet bygger på saker som händer i ens egen vardag. Tiggarna som sitter överallt, rapporterna från ungarna om att invandrarna i klassen är idioter, invandrarna som stockar igen väntrummen till vårdcentraler och tandläkarmottagningar, och alla välfärdspengar och bostäder man läser om som försvinner ner i ett svart hål och hur det påverkar tillgången negativt för en själv och de närmaste. Att det kastas sten i ett avlägset område där det bara bor invandrare och som inte ens stockholmare besöker frivilligt är som att läsa om oroligheter i Bagdad: "Jaha".
2015-05-23, 12:24
  #29829
Medlem
Mr.Sounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Säkert många som irriteras, men grejen är att det händer i Tensta. Ett ställe där SD fick 0,7% i riksdagsvalet 2014. Sossarna 67,4%. Moderaterna 7,7%. Valdeltagande 58%. SD-stödet bygger på saker som händer i ens egen vardag. Tiggarna som sitter överallt, rapporterna från ungarna om att invandrarna i klassen är idioter, invandrarna som stockar igen väntrummen till vårdcentraler och tandläkarmottagningar, och alla välfärdspengar och bostäder man läser om som försvinner ner i ett svart hål och hur det påverkar tillgången negativt för en själv och de närmaste. Att det kastas sten i ett avlägset område där det bara bor invandrare och som inte ens stockholmare besöker frivilligt är som att läsa om oroligheter i Bagdad: "Jaha".

Kan säkert stämma men tror du inte själv att många börjar bli less på dessa upplopp och bristen på riktiga åtgärder från sittande politiker att man i rena protester tänker rösta på SD även om man inte själv bor eller besöker Tensta?
2015-05-23, 12:25
  #29830
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delernen
Man kan ju ta tiggeriet som ett exempel, lite harmlöst men det har pågått konstant under lång tid. Skulle samma sak ske med dem "harmlösa" massvåldtäkterna, gängmisshandlerna och upploppen så skulle några få upp ögonen. Händer det inte ofta så sker inget.

Skillnaden mellan tiggeriet och våldtäkter etc är att vanliga medborgare kan se tiggare utan massmedias hjälp.
2015-05-23, 13:11
  #29831
Medlem
Svithjods avatar
Det håller på att svänga även bland medelklassen, jag var hos en kotknackare i en av Sthlms mer välbärgade kranskommuner härförleden. Gissa vad som kom upp som samtalsämne, jo invandringen och politikernas avsaknad av plan för hur samhället skall lösa de enorma problem och kostnader som den innebär för Sverige.

Det talas om invandring och dess negativa konsekvenser som aldrig förr, samtidigt sitter Mp och delar av S och talar om gräddfiler för IS terrorister
Moderaterna grötar på om månggifte och Anna Kinberg Batra om att ensamma kvinnor borde få rätt till inseminiation.

SD kommer klättra allt snabbare i opinionen, var så säkra, de behöver inte ens lägga pengar på halvkassa reklamfilmer.
2015-05-23, 16:16
  #29832
Medlem
svallerbyttans avatar
Vår egen rasforskare Tobias Hubinette slår idag fast att SD nu är största parti bland vita män. Är väl vita män som är de största förlorarna i det mångkulturella samhället, så kanske inte så konstigt dock.
https://tobiashubinette.wordpress.com/2015/05/23/sd-vithet/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in