2025-10-21, 12:05
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vischan
Efter att ha blivit singel tänkte jag att det kunde vara enkelt och praktiskt att använda sig av en dejtingsida istället för att ragga ute i vimlet. Jag är en medelålders man med ett längre förhållande, så det var aldrig aktuellt att använda dejtingsidor när jag raggade tidigare.

Sålunda tankande jag ner appen Badoo och varför det just blev denna vet jag inte. Kanske var det den första som kom upp. Hur som helst lätt att registrera sig och det var gratis för basfunktionerna. Är väldigt långt från en fotomodell, men tränar i alla fall ett antal gånger per vecka, c:a varannan dag. Skrev en lagom fin presentation om mig själv också.

Min största fundering, när jag började använda appen, skulle bli frågan var alla snygga kvinnor fanns. I princip helt bortbåsta. Vill tillägga att jag raggar på kvinnor som är i min egen ålder, d v s medelålders. Jag vet att det finns attraktiva medelålders kvinnor då jag ser dem varje dag. Uppenbarligen är de inte intresserade av appen Badoo i alla fall.

Nåväl. Jag började swipa på några som jag i alla fall kunde tänka mig ett kortare sejour med. Tro det eller ej, men jag fick kvinnor att skriva till mig först och några andra skrev tillbaka efter att jag hade skrivit en initial hälsning.

Det är nu jag inser att jag borde litat på Flashback. Det framkommer att majoriten är frånskilda mammor som givetvis berättar att de har haft en drösvis med relationer med män som alla är svin. Vidare verkar det finnas hur många som helst som använder appen som en möjlighet för att få positiva kommentarer från män dagligen. De chattar hela tiden och har alla varit medlemmar sedan urminnes tider.

Efter c:a en veckas användande får jag nog. Avregistrerar mig och avinstallerar appen. ALDRIG MER!

Badoo är bara utländska kvinnor som vill flytta hit ("I change my location to meet a good man"), singemorsor och unga kvinnor som söker sugar daddy.
Citera
2025-10-21, 23:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Asså fan vad galet världen är. När man väl lyckas få ut en attraktiv kvinna på en date där allt verkligen klickar, kemin finns och alla stjärnor står rätt, så slutar det med att man ändå blir ghostad. Jävligt trevlig och snäll tjej i övrigt. Trodde man hittade det där guldkornet i sandlådan efter åratals av swipande. Hon var också på att vi ska träffas en andra gång. Men sen blir det dövörat dagen efter när man skickar ett sms...

Så går man back nästan 1000 kronor också på dessa dejtkvällar.

Gör brudar så här bara för att driva med män?
Regel 1!!! 🙉
Pröjsa aldrig på första dejten (om du hittat henne på nätet).
Och ha helst inte en dejt som behöver kosta mer än max 50-100 kr. Max 100, helst gratis.

Varför?
Du blir fattigare och det får dig att verka desperat. Genom att splitta sänder du ut en signal om att du inte behöver henne och att hon ska kämpa för dig, inte tvärt om.
Många kvinnor utnyttjar också situationen och bara roar sig på den betalade killens bekostnad. Gratis drinkar eller käka ut.

Många män tror att dom är "manliga" genom att betala notan och att det är ett stort plus. Men där tar ni fel. Kvinnor vill ha män som är eftertraktade, och eftertraktade män, förutsatt att dom inte är rika som Elon Musk strör inte pengar på okända brudar.

En annan sak om du lärt känna bruden innan via ett jobb eller nått, skolan ellet nått. Men betala inte massa för folk du inte vet nått om.
Senast redigerad av Pundedu 2025-10-21 kl. 23:14.
Citera
2025-10-21, 23:15
Medlem
Genelkurmays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pundedu
Regel 1!!! 🙉
Pröjsa aldrig på första dejten (om du hittat henne på nätet).
Och ha helst inte en dejt som behöver kosta mer än max 50-100 kr. Max 100, helst gratis.

Varför?
Du blir fattigare och det får dig att verka desperat. Genom att splitta sänder du ut en signal om att du inte behöver henne och att hon ska kämpa för dig, inte tvärt om.
Många kvinnor utnyttjar också situationen och bara roar sig på den betalade killens bekostnad. Gratis drinkar eller käka ut.

Många män tror att dom är "manliga" genom att betala notan och att det är ett stort plus. Men där tar ni fel. Kvinnor vill ha män som är eftertraktade, och eftertraktade män, förutsatt att dom inte är rika som Elon Musk strör inte pengar på okända brudar.

En annan sak om du lärt känna bruden innan via ett jobb eller nått, skolan ellet nått. Men betala inte massa för folk du inte vet nått om.
Men om man bjuder ut nån så ska man väl betala för det?
Citera
2025-10-21, 23:22
Medlem
swebarbs avatar
Citat:

Föreslå nästa dejt att ni ska ta en öl och betala var för sig och inte slösa en tusenlapp på en helt främmande tjej första du gör
Citera
2025-10-21, 23:31
Avstängd
Citat:

Nej. Nej. Nej. Inte med en okänd brud.

Är det Alva från din skola eller din arbetsplats så visst, är det Jasmin som du träffat via en kompis så visst. Men aldrig en okänd potentiell luderhora från internet.
Pengar är man rädd om och behandlar med respekt.

Genom att betala 1000 kr på en tjej du aldrig träffat så sänder du ut två sorts signaler:
1. Du är rik
2. Du är desperat och får inte många brudar.

Dom flesta brudar kommer räkna ut att det rör sig om nummer 2 och därmed sjunker ditt värde som Titanic på Atlanten.

Tycker en brud att du är rolig nog och tillräckligt attraktiv så kommer hon strunta helt i om ni splittar.

Att stå för notan, speciellt en dyr nota, har inte den effekt du tror. Det är en dålig investering.

Vad du BÖR göra är att se till att första dejten är gratis och sedan invänta reaktion. Får du en okej reaktion och hon vill mer så bjuder du ut henne på en fin middag, du bestämmer ställe. Där får hon en fin middag och nyköpta rosor. Du står för notan.
Sedan ghostar du henne i 2 veckor. Sen tar du kontakt igen och föreslår att göra nått. Då är hon fast!!!

Det är mitt tips, oavsett hur snygg hon är. Även om hon är 11 av 10.
Senast redigerad av Pundedu 2025-10-21 kl. 23:34.
Citera
2025-10-22, 11:44
Avstängd
Citat:
Asså fan vad galet världen är. När man väl lyckas få ut en attraktiv kvinna på en date där allt verkligen klickar, kemin finns och alla stjärnor står rätt, så slutar det med att man ändå blir ghostad. Jävligt trevlig och snäll tjej i övrigt. Trodde man hittade det där guldkornet i sandlådan efter åratals av swipande. Hon var också på att vi ska träffas en andra gång. Men sen blir det dövörat dagen efter när man skickar ett sms...

Så går man back nästan 1000 kronor också på dessa dejtkvällar.

Gör brudar så här bara för att driva med män?

Ibland vill man bara sticka till en öde ö och svälta sig själv till döds sakta men säkert.

Det räcker med att hon är en 7a på en 10gradig skala för att man direkt ska bli ghostad eller raderad. Men under 7or så är det rena autobahn med dessa mindre attraktiva damer.

Sån äcklig diskrepans det blivit där tjockisar förväntar sig snygga killar och där snygga tjejer förväntar sig någon rik sheikh.

Alltid när det gäller de här apparna så är det upp som en sol ner som en pannkaka. Utan undantag.

När var ni på dejt? Hur länge sedan var det ni kommunicerade??
Citera
2025-10-23, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Föreslå nästa dejt att ni ska ta en öl och betala var för sig och inte slösa en tusenlapp på en helt främmande tjej första du gör

Föreslå att dela gjorde jag då aldrig och tycker det låter snålt. Oftast hade jag en rätt så enkel och billig första dejt. Men dom gånger första dejten skedde på lokal så brukade tjejerna vara rätt så snabba att ta initiativet till nästa runda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in