2026-02-13, 13:27
Avstängd
Matadhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Kvinnor är inte ytliga på samma sätt som män är, och kvinnor tänker inte bara på en sak. Som män gör.
Deras första intryck var rätt. Trots att de sen ville träffa mig så visade det sig att vi inte var ämnade för varann.
Om en kvinna dissar dig så är det faktiskt bra. Ni vet båda att det inte var meningen. Även om hon senare skulle bli intresserad. Ni sparar båda tid.
Kvinnans första intryck är det man ska lyssna på.
Jag är ganska "ytlig" på så vis att jag inte har lust att vara med någon jag inte ser som sexuellt attraktiv oavsett hur fantastisk han kan tänkas vara.

Du ansågs antagligen vara hyfsat attraktiv irl medan du på bild inte gör dig så bra.
Citera
2026-02-14, 09:21
Medlem
Inte fått nåt besök än. Och ändå är det gratis. Kanske borde skriva en presentation.
Vad sägs om "Får se om det blir nåt ligg den här gången"
Citera
2026-02-15, 10:18
Medlem
Gratis hela dagen igår, fick bara ett besök. Ingen som skrev. Svårt att få ligg på dejtsidor tycker jag.
Citera
2026-03-02, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grabb1948
Nån som testad DiskretaMatchningar?
Något som tyder på att det är mycket bluff på sidan?
Lite förbryllad. Många långa chattar med 4 tjejer än så länge. Ingen vill ringa min telefon.
Ingen vill ses på neutral plats.
Alla vill fortsätta chatta dag efter dag....
Ingen säger nej.
En stor bluff...de jobbar åt bolaget?

Jag blev lite nyfiken och skapade två stycken konton på sidan. Den ena en manlig profil och den andra en kvinnlig profil.

Det som jag först upptäckte är att andelen manliga profiler är mycket färre än kvinnliga profiler (ca. 4 promille är män).

Av samtliga konton som jag kollade in, så finns det uppgifter om Rökare, Piercingar, samt Tatueringar i samtliga profiler.

I mina två konton som jag skapade för att testa sidan, så finns inte ens dessa inställningar i profilen.

Jag misstänker att alla hundratusentals profiler av kvinnorna är skapade med ett helt annat interface.

En del funktioner funktioner fungerar inte med mina två testkonton. T.ex. om man kollar in någon av kvinnornas profiler, så dyker det snart upp ett meddelande från personen att denne har sett mig kolla in profilen. När jag gör likadant med någon av mina testkonton så dyker det inte upp något indikation att jag har kollat in profilen.

Även fast jag inte har gjort någon som helst inställning i testkontot som ska föreställa en man som söker kvinnor, så haglar det bara in en massa kommentarer om det ena och det andra. Jag har inte ens laddat upp en profilbild, men ändå dyker det upp kommentarer om utseendet????

Text som jag har skrivit in i profilerna kan jag se från kontot, men kollar jag profilen från ett annat konto så finns där ingenting. Det går inte ens att hitta profilen i medlemslistan. Jag var tvungen att klippa och klistra in länken i webbläsaren för att hitta profilen.

Man chattar antingen med en AI-bot eller någon som arbetar för sidan. Alla inlägg har samma karakteristik.

Summa summarum så är sidan Diskreta Matchningar en bluff som enbart går ut på att blåsa folk på pengar.
Citera
2026-03-05, 12:03
Medlem
En kvinna jag trånat efter i flera år är med på en dejtsida.

Det sägs att man träffar nån irl om man är social och umgås med mycket folk. Många tipsar om kurser och föreningsliv. Man måste vara aktiv och synas.
Hon är social, utåtriktad, med i föreniingsliv, träffar mycket folk, och hon är attraktiv.
Citera
2026-03-05, 12:50
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
En kvinna jag trånat efter i flera år är med på en dejtsida.

Det sägs att man träffar nån irl om man är social och umgås med mycket folk. Många tipsar om kurser och föreningsliv. Man måste vara aktiv och synas.
Hon är social, utåtriktad, med i föreniingsliv, träffar mycket folk, och hon är attraktiv.
Är ni en bra match utifrån det?
Citera
2026-03-05, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Är ni en bra match utifrån det?

Ingen aning. Knappt pratat med henne och det var väldigt längesen.

Men man undrar varför attraktiva kvinnor som är sociala, träffar mycket folk, är med på dejtsidor.
Citera
Igår, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Ja, det låter helt klart som en bluff. Slösa inte din tid och energi på det.

Jag läste precis deras villkor och där står det att profilerna är fiktiva och använder sig av AI.

Det går att skapa kvinnliga profiler, men har ej hittat någon som inte är fiktiv.

Samtliga manliga profiler verkar vara genuina riktiga personer.

https://www.diskretamatchningar.com/agreement
Utformad för underhållningsändamål där du kan delta i flirtiga chattar exklusivt med fiktiva profiler
Du bekräftar och samtycker härmed till att Utdata är fiktiva och skapade endast för underhållningsändamål och att hela eller delar av dem kan genereras av AI.
Det finns drygt tusen manliga profiler och flera hundra tusen kvinnliga profiler. En genuin profil kan man identifiera genom att det är ett streck under fälten Piercingar, Rökare, samt Tatueringar. Som vanlig användare på sidan så går det inte att fylla i dessa fält. De syns inte ens under ens egen profil och går enbart att ändra med företagets eget verktyg för att skapa profiler.

På engelska hemsidor från företaget, så ser man ett hjärta i fiktiva profiler. Jag antar att deras lagstiftning kräver detta.
Citera
Igår, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Jag läste precis deras villkor och där står det att profilerna är fiktiva och använder sig av AI.

Det går att skapa kvinnliga profiler, men har ej hittat någon som inte är fiktiv.

Samtliga manliga profiler verkar vara genuina riktiga personer.

https://www.diskretamatchningar.com/agreement
Utformad för underhållningsändamål där du kan delta i flirtiga chattar exklusivt med fiktiva profiler
Du bekräftar och samtycker härmed till att Utdata är fiktiva och skapade endast för underhållningsändamål och att hela eller delar av dem kan genereras av AI.
Det finns drygt tusen manliga profiler och flera hundra tusen kvinnliga profiler. En genuin profil kan man identifiera genom att det är ett streck under fälten Piercingar, Rökare, samt Tatueringar. Som vanlig användare på sidan så går det inte att fylla i dessa fält. De syns inte ens under ens egen profil och går enbart att ändra med företagets eget verktyg för att skapa profiler.

På engelska hemsidor från företaget, så ser man ett hjärta i fiktiva profiler. Jag antar att deras lagstiftning kräver detta.

Bra efterforskat och det var väl vad man hade kunnat förvänta sig. Otroligt svinigt beteende att fejka kvinnor för att tjäna pengar på ensamma män.
Citera
Igår, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Bra efterforskat och det var väl vad man hade kunnat förvänta sig. Otroligt svinigt beteende att fejka kvinnor för att tjäna pengar på ensamma män.

Otroligt dyrt också att skriva meddelanden till en fiktiv person. Det kostar mellan 10-25 kr beroende på paket som man köper.

Folk borde vara medvetna om detta, för jag har sett flera färska artiklar om just det här bolaget.

Sök efter Docamos Communications B.V. på nätet så hittar man dem.

Den här t.ex. från Helsingborgs Dagblad som skriver:

https://www.hd.se/skane/svenska-man-jobbar-som-kvinnor-pa-dejtingsajter/
Svenska män jobbar som kvinnor på dejtingsajter

Så fort du loggar in på dejtingsajten blir du överöst av meddelanden från Glada Mimmi, Sexuella gumman och flera andra.
Citera
Igår, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Otroligt dyrt också att skriva meddelanden till en fiktiv person. Det kostar mellan 10-25 kr beroende på paket som man köper.

Folk borde vara medvetna om detta, för jag har sett flera färska artiklar om just det här bolaget.

Sök efter Docamos Communications B.V. på nätet så hittar man dem.

Den här t.ex. från Helsingborgs Dagblad som skriver:

https://www.hd.se/skane/svenska-man-jobbar-som-kvinnor-pa-dejtingsajter/
Svenska män jobbar som kvinnor på dejtingsajter

Så fort du loggar in på dejtingsajten blir du överöst av meddelanden från Glada Mimmi, Sexuella gumman och flera andra.

Usch vad hemskt. Man borde prata mer om sånt här så att folk slipper bli lurade. Ändå lite fascinerande om det finns män som inte förstår att det inte är på riktigt.
Citera
Idag, 06:53
Medlem
Folk säger att man måste vara social och träffa mycket folk, vara ute i svängen, för att kunna träffa nån.
Och att nätdejting är för de som blev över, andrasorteringen, de som ingen vill ha.

Jag ser flera attraktiva kvinnor på dejtsidor. Kvinnor som är sociala, träffar mycket folk, är aktiva, ute i svängen osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in