Citat:
Ursprungligen postat av
grabb1948
Nån som testad DiskretaMatchningar?
Något som tyder på att det är mycket bluff på sidan?
Lite förbryllad. Många långa chattar med 4 tjejer än så länge. Ingen vill ringa min telefon.
Ingen vill ses på neutral plats.
Alla vill fortsätta chatta dag efter dag....
Ingen säger nej.
En stor bluff...de jobbar åt bolaget?
Jag blev lite nyfiken och skapade två stycken konton på sidan. Den ena en manlig profil och den andra en kvinnlig profil.
Det som jag först upptäckte är att andelen manliga profiler är mycket färre än kvinnliga profiler (ca. 4 promille är män).
Av samtliga konton som jag kollade in, så finns det uppgifter om Rökare, Piercingar, samt Tatueringar i samtliga profiler.
I mina två konton som jag skapade för att testa sidan, så finns inte ens dessa inställningar i profilen.
Jag misstänker att alla hundratusentals profiler av kvinnorna är skapade med ett helt annat interface.
En del funktioner funktioner fungerar inte med mina två testkonton. T.ex. om man kollar in någon av kvinnornas profiler, så dyker det snart upp ett meddelande från personen att denne har sett mig kolla in profilen. När jag gör likadant med någon av mina testkonton så dyker det inte upp något indikation att jag har kollat in profilen.
Även fast jag inte har gjort någon som helst inställning i testkontot som ska föreställa en man som söker kvinnor, så haglar det bara in en massa kommentarer om det ena och det andra. Jag har inte ens laddat upp en profilbild, men ändå dyker det upp kommentarer om utseendet????
Text som jag har skrivit in i profilerna kan jag se från kontot, men kollar jag profilen från ett annat konto så finns där ingenting. Det går inte ens att hitta profilen i medlemslistan. Jag var tvungen att klippa och klistra in länken i webbläsaren för att hitta profilen.
Man chattar antingen med en AI-bot eller någon som arbetar för sidan. Alla inlägg har samma karakteristik.
Summa summarum så är sidan Diskreta Matchningar en bluff som enbart går ut på att blåsa folk på pengar.