2018-01-04, 12:22
Bannlyst
Uppfattar ni mig som högtravande? Är det för mycket begärt att föremålet för mitt intresse kan producera en mening som inte bara innehåller yrkesstatus och "haha"?

Skärpning, tjejer!
Citera
2018-01-04, 12:51
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Optimisering
Uppfattar ni mig som högtravande? Är det för mycket begärt att föremålet för mitt intresse kan producera en mening som inte bara innehåller yrkesstatus och "haha"?

Skärpning, tjejer!
Uppenbarligen är det för mycket begärt att du ska ge oss exempel på vad du skriver till föremålen för ditt intresse.
Du misslyckas uppenbarligen med att skapa intresse och kontakt. Det kan rimligtvis inte vara någon annans fel än ditt, men det är förstås enklare att skylla på någon annan.
Tyvärr är detta ytterligare en misogyntråd.
Tyvärr, eftersom du kunde vara man nog och visa vad du själv skriver. Det hade varit konstruktivt.

Skärpning, Optimisering!
Citera
2018-01-04, 12:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Uppenbarligen är det för mycket begärt att du ska ge oss exempel på vad du skriver till föremålen för ditt intresse.

Hela poängen är att det jag skriver är inte anmärkningsvärt. Om jag faktiskt flexat min intelligens hade det varit mer förståeligt. Jag är inte mycket annorlunda i verkligheten, och där har jag aldrig haft problem med att upprätthålla livfulla konversationer med tjejer.

Tjejer i vardagen har åsikter och intressen. Online är de däremot lobotomerade.
Citera
2018-01-04, 13:05
Bannlyst
Citat:
Du misslyckas uppenbarligen med att skapa intresse och kontakt. Det kan rimligtvis inte vara någon annans fel än ditt, men det är förstås enklare att skylla på någon annan.
Tyvärr är detta ytterligare en misogyntråd.
Tyvärr, eftersom du kunde vara man nog och visa vad du själv skriver. Det hade varit konstruktivt.

Skärpning, Optimisering!
Hur ska man skapa intresse när det första de kan skriva är "he he", "Haha", "Kul" och andra konstiga läten som hör till djungeln.

Tänk dig om en kvinna hade skrivit "Hej, vilken intressant profil du har, jag gillar att du seglar, jag har seglar också, skulle du vilja följa med på en segeldejt på min båt?" och svaret man får från mannen är "Haha kanske" sen knäpptyst.

Vad ska man säga efter det?

Alla män fattar att de ska blockera personen men det är knappast mäns marknad så därför försöker man skapa åtminstone nånting. Tack och lov börjar det gå upp ett ljus för alla att ni kvinnor är störda. Tyvärr, man vill gilla kvinnor men blir gång på gång åter less.

Och kom nu inte med något "det-är-du-som-gör-fel"-svar.
Senast redigerad av goldcashier 2018-01-04 kl. 13:09.
Citera
2018-01-04, 13:11
Bannlyst
Om jag inte är misogyn nu så kommer jag garanterat bli det på Tinder. Ska jag verkligen behöva dejta bipolära tjejer för att hitta någon med åsikter? Jag har nämligen en tjejkompis som är biopolär. Just för att hon är öppet galen utan något som helst filter, så vet jag att hon kommer driva mig till vansinne i längden.

Det måste finnas något mellan lobotomerad och bipolär tok?
Citera
2018-01-04, 13:27
Medlem
Online dejting har förändrats med tiden.

När det begav sig var det mycket bra sätt att träffa någon. Alla var trevliga, svarade på meddelanden och man dejtade hej vilt.

Nu är det så urvattnat och precis som TS beskriver lätt att dra slutsatsen att kvinnorna är helt personlighetslösa och man undrar vad de ens gör där med en profil i första början.

Förklaringen har nog flera anledningar. Feminister skulle säkert hävda att det är männens fel då vi ligger på och bombar kvinnorna.

Problemet är att man ser detta även på tjänster som Tinder där man inte ens kan bomba kvinnorna utan de väljer själv vilka de startar kommunikation med.

Och det gäller mest Svenska kvinnor. Aldrig stött på denna attityd hos andra kulturer.

Skulle dock vara mycket intressant att se en bättre hypotes kring varför det blivit som det är.
Citera
2018-01-04, 13:30
Medlem
Problemet är att majoriteten av tjejerna inte har några riktiga intressen, det gör de rätt tråkiga när man ska försöka konversera.

Att shoppa, träffa vänner, resa, träna mm är liksom inte intressen för de flesta utan bara standarddelar av en normal människas liv. De flesta tränar inte för att tävla i fitness. De flesta umgås med vänner på regelbunden basis, inte för att lägga upp instagrambilder. De flesta köper kläder vid någon form av behov, inte för att blogga. Alla gillar att resa, men att åka till stranden i något land är väl knappast något som ger särskilt mycket intellektuell stimulans eller minne att tala om.

Tänk t.ex. på hur relationer ser ut för de båda könen. Tjejer har en helt annan omsättning på sina vänner än killar... killar håller ihop och det brukar krävas rätt mycket stök för att killar ska säga upp kontakten medens tjejer går vidare direkt.

Tjejer umgås till mycket genom att skvallra och prata skit om varandra eller någon känd person som de kan identifiera sig med på något sätt. Därför förstår de inte hur killar kan ha kul med varandra genom att bara gå ut, dricka öl och prata fotboll.

Nu har jag generaliserat en hel del men det här är mina iakttagelser. Jag faller snabbt för tjejer som bryter det här mönstret och har intresserat sig för något, än hur snygg en tjej är kan hon inte rädda det med en tråkig personlighet. Ni som säger att jag har fel, titta på er som barn... på rasterna spela killarna bandy, fotboll osv. Tjejerna drömmer om vem de ska pussa, pluggar, ritar eller gör ingenting av värde. -> det här håller i sig men blir mer svårupptäckt i vuxen ålder.

Nu ska du i en ganska anonym tillvaro försöka diskutera med en person du inte vet något om, hon vet ingenting om sig själv heller troligen. Hon kan inte relatera till något heller. Hittar du någon med bilder på kajaker och du försöker skriva om det och hon svarar "haha kanske" så är hon inte intresserad... alla älskar att prata om sig själva vid intresse från någon.

Men grundproblemet, tjejer är intresselösa.
Citera
2018-01-04, 13:40
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Hela poängen är att det jag skriver är inte anmärkningsvärt. Om jag faktiskt flexat min intelligens hade det varit mer förståeligt. Jag är inte mycket annorlunda i verkligheten, och där har jag aldrig haft problem med att upprätthålla livfulla konversationer med tjejer.

Tjejer i vardagen har åsikter och intressen. Online är de däremot lobotomerade.
Jaha, men om det du skriver inte är anmärkningsvärt kommer du inte att få något annat än blahasvar tillbaka.
Varför är dina repliker hemliga medan du skriver ut svarsreplikerna?
Citera
2018-01-04, 13:44
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goldcashier
Hur ska man skapa intresse när det första de kan skriva är "he he", "Haha", "Kul" och andra konstiga läten som hör till djungeln.

Tänk dig om en kvinna hade skrivit "Hej, vilken intressant profil du har, jag gillar att du seglar, jag har seglar också, skulle du vilja följa med på en segeldejt på min båt?" och svaret man får från mannen är "Haha kanske" sen knäpptyst.

Vad ska man säga efter det?

Alla män fattar att de ska blockera personen men det är knappast mäns marknad så därför försöker man skapa åtminstone nånting. Tack och lov börjar det gå upp ett ljus för alla att ni kvinnor är störda. Tyvärr, man vill gilla kvinnor men blir gång på gång åter less.

Och kom nu inte med något "det-är-du-som-gör-fel"-svar.
Du tänker fel. Det viktiga är vad TS skriver innan han får svar.
Hur vet du att TS inte skriver torrt och ointressant eller stört?
TS vägrar berätta vad han skriver.
Därmed vet vi ingenting om vad det är tjejerna responderar på.
Citera
2018-01-04, 13:49
Bannlyst
Citat:
Jaha, men om det du skriver inte är anmärkningsvärt kommer du inte att få något annat än blahasvar tillbaka.

Jag menar att det är inte något djupt invecklat eller filosofiskt. Det är däremot tillräckligt för att en längre konversation ska kunna resultera.
Citera
2018-01-04, 13:50
Bannlyst
Citat:
TS vägrar berätta vad han skriver. .

Ej sant. Läs trådstarten igen så finner du svaret på din fråga.
Citera
2018-01-04, 13:51
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Jag menar att det är inte något djupt invecklat eller filosofiskt. Det är däremot tillräckligt för att en längre konversation ska kunna resultera.
Ge oss exempel då på vad du skriver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in