2011-10-20, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
OK, så då är det högst 24 timmar mellan dådet och upptäckten.

Regnade det i området under måndagen eller tisdagen? Gärningsmannen/männen bör rimligtvis ha tagit sig från platsen med bil och om marken är blöt bör polisen ha vissa chanser att säkra däckmönster och kanske skoavtryck. Låt oss hoppas!

Ja precis, man kan alltid hoppas!

Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Ursäkta en stadsbo, men mjölkas kor en eller två gånger om dagen?

Om de inte var mjölkade imorse ger det ju en ganska bra uppfattning om tidsspannet.

Minst 2 ggr om dagen, ja det gör det fast jag tror att polisen har rätt bra koll på sånt enligt andra mätningar?
Citera
2011-10-20, 01:48
Medlem
Pyrrjos avatar
Det har skrivits i tråden om att dom har hyrt ut hus/stugor, vilket handlar det om? Huset mittemot Torgny och Ingers som Torgnys far bodde i när ha var vid livet, stugan som ligger mellan husen eller stugan som ligger i skogsdungen bakom maskinhallen?
Citera
2011-10-20, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraven10
Men vad känner du till om just Hanna? Något alls? Vad som helst. Hon verkar ju ha dykt upp som misstänkt nu...vore inte allt för orimligt heller.

Vet faktiskt inte, kommer inte ihåg att dom hade ett barn men har dålig koll på sånt, ska fråga runt i mon. Mycket möjligt att jag vet vem det är utan att komma ihåg d :P
Citera
2011-10-20, 01:51
Medlem
Moon The Loons avatar
Det har alltså skett ett dubbelmord i det lilla samhället förut!

Snufis skrev.

Citat:
Ursprungligen postat av snufis
Lite märkligt att det händer ett till dubbelmord i Långared, för många år sen så blev ju två kusiner mördade brutalt. Dom var unga killar och varje gång jag befinner mig i Långared, så tänker jag på dom morden och så händer ett till!

Behöver ju inte ha något som helst att göra med detta mord. Men kan någon för ordningens skull komma med info om vad som hände och om mördaren åkte fast?
Citera
2011-10-20, 01:52
Medlem
Kan inte någon sammanlägga all info som vi har på Hanna?
Citera
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tom90
Okey, jag förstår. Vet att ni pratat fram och tillbaka om mental hälsa osv, det känns som ingen normal människa (utan anledning) hade gjort något sånt hör, med tanke på de brutala sättet dom utfört det på.
Det fetade: Småtjuvar och missbrukare som åker runt och gör inbrott på måfå lever på samhällets skuggsida och är nog inte de mentalt starkaste.

Sen vet vi som sagt inte om det är sådana det handlar om i detta fall.

Någon annan nämnde att det varit en inbrottsvåg i området under sommaren. Känner du igen det?
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mangaaan
Snälla sluta gå OT nu, vad har etniciteten för betydelse just nu? Hjälp till att leta reda på fakta kring denna Hanna som enligt spekulationer kan vara intressant!

Enligt moderator Troian har det relevans för tråden.

Om Hanna kan jag säga att hon arbetar som översättare, engelska, spanska, svenska.

Dessutom är hon VD på Frilans Finans Sverige AB..
Senast redigerad av allegrageller 2011-10-20 kl. 01:55.
Citera
2011-10-20, 01:53
Medlem
spoilers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostkupa
Kanske var Hanna där?

Tror inte så mycket på den norska källan - låter osannolikt att de skulle komma fram med något nytt innan de svenska. Förmodligen en slarvig journalist.
Citera
2011-10-20, 01:55
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tom90
Minst 2 ggr om dagen, ja det gör det fast jag tror att polisen har rätt bra koll på sånt enligt andra mätningar?
Korna mjölkas väl normalt tidigt på morgonen (5-6-tiden)?

I så fall begränsas tiden till kvällen/natten mellan tisdag och onsdag. Tror du några grannar skulle sett/hört och noterat om det dök upp en främmande bil i området på kvällen/natten?
Citera
2011-10-20, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Det fetade: Småtjuvar och missbrukare som åker runt och gör inbrott på måfå lever på samhällets skuggsida och är nog inte de mentalt starkaste.

Sen vet vi som sagt inte om det är sådana det handlar om i detta fall.

Någon annan nämnde att det varit en inbrottsvåg i området under sommaren. Känner du igen det?

asså det skulle väl vara typ nån båt motor som blitt stulen eller liknande, inga större saker.
Citera
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Tror inte så mycket på den norska källan - låter osannolikt att de skulle komma fram med något nytt innan de svenska. Förmodligen en slarvig journalist.

Jag tror mer på norsk media än den svenska. Att HA skulle vara med i gruppen är inte helt omöjligt då hon är/var en gospelsångare/alt.

Är parets barn adopterade?
Citera
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salford
Det var både vänner från kören och grannar som stod i garaget. Kan ju varit så att det kom 4-5 körmedlemmar i en bil för att kolla vad som hänt och sedan kom grannarna med barn ut när körmedlemmarna skapade uppståndelse kring upptäckten.
Javisst kan det vara så! Egentligen är väl dessa personer rätt ointressanta annat än som vittnen. Om de var grannar, körmedlemmar eller familjemedlemmar spelar kanske inte så stor roll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in