2011-10-21, 18:35
  #2029
Moderator
Eerieyes avatar
D*ny D*dic (eller *e** *u***). Jag har f ö låtit en polare som har tillgång till domstolsuppgifter bekräfta att det är den M. D. som länkas till på Facebook mm. Det var han som nästan slog ihjäl en pantbanksdirektör. Gift, skriven hos morsan, tre ungar, muckade nyligen från kåken. Det är han.
Citera
2011-10-21, 18:35
  #2030
Medlem
Grandiosos avatar
Det cirkulerar olika uppgifter om hur paret bragtes om livet. Blev de ihjälslagna eller
dödades de genom att få halsarna avskurna? Är det bara spekulationer så här långt kanske?
Ingen som vet korrekta besked på den här punkten?
Citera
2011-10-21, 18:37
  #2031
Medlem
Jäkligt troligt, hörni, att AB skulle vänt siffrorna och benämnt 32-åringen som 23-åring. Med tanke på att media oftast läser här inne, hade de nog dubbelkollat (samt rättat, om det behövs) ålder vid det här laget.
Citera
2011-10-21, 18:37
  #2032
Medlem
MedelLagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det cirkulerar olika uppgifter om hur paret bragtes om livet. Blev de ihjälslagna eller
dödades de genom att få halsarna avskurna? Är det bara spekulationer så här långt kanske?
Ingen som vet korrekta besked på den här punkten?
Så som jag uppfattat det så torterades både mannen och hustrun men bara mannen fick halsen avskuren men det är bara så jag uppfattat det från tråden och inte fakta.
Citera
2011-10-21, 18:47
  #2033
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Murdak
Så om det kommer hem några till dig och du vägrar att tala om var dina värdesaker är så har de rätt att döda dig? Du borde värdera dig själv lite högre.

Jag tror att de förvarade saker som var mer värda för BO än för GM. Tex smycken som har gått i arv eller som de har fina minnen av. Men självklart kan också helt enkelt handlat om en principsak hos BO.


en principsak som ledde till döden.. det är väl bara att ge upp nyckeln för fan.
Citera
2011-10-21, 18:49
  #2034
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det cirkulerar olika uppgifter om hur paret bragtes om livet. Blev de ihjälslagna eller
dödades de genom att få halsarna avskurna? Är det bara spekulationer så här långt kanske?
Ingen som vet korrekta besked på den här punkten?

En användare med insikt i fallet bekräftade att mannen blivit halshuggen. Inget sådant har sagts om kvinnan än så länge.
Citera
2011-10-21, 18:57
  #2035
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borglig
Nej han är på tok för gammal
På tok för gammal för vad? Vi vet väl bara åldern på den ene som gripits och han är 23 eller 32 beroende på vilken slaskpress man ska tro på eller har jag missat något?
Edit: Det var Lju*o Cungi* som menades.
Citera
2011-10-21, 18:58
  #2036
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tittutiskogen
En sak undrar jag...när ska ni få nog ni som bor i Sverige? När rinner bägaren över? Det sköljer en våg av hänsynslöshet och total avsaknad av civilisation över landet och det enda man gör är att skrika över det och rösta på SD. Gå till motattack, för varje död Svensk så dör en invandrare, för varje orätt någon svartskalle gör mot någon Svensk så skall det rinna svartskalleblod.

Varför är ni så fruktansvärt initiativlösa och menlösa? När är det nog?? Jag är glad att jag nu och förmodligen för en lång överskådlig framtid aldrig kommer bo nån längre tid i mitt ursprungsland, för vad det har blivit är en blandning av Ryssland, lustiga huset och en avfallshink.

Håller med. Tydligen så finns den här MD under 18 punkter i belastningsregistret, han har försökt slå ihjäl folk innan, han har suttit i fängelse nyligen osv. Ändå så vistas han i Sverige. Helt fritt. Och slår ihjäl två svenska helt oskyldiga 70-åringar som aldrig gjort något ont i hela sitt liv, jobbat hårt, varit snälla mot alla. Det är faktiskt för jävligt.
Citera
2011-10-21, 18:59
  #2037
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Borås tingsrätt har häktningsjouren i helgen, så det är av praktiska skäl.

Tack Tuesday för klargörandet, och stort tack till Rubbergirl för snyggt detektivjobb!

Beträffande allt snack om utvisning är väl MD född i Sverige enligt vad någon postat här förut. Så vi lär nog dras med honom. Fast åldringsrånare lär väl inte vara så populära på kåken? Lär bli lite ensamt om han inte får sitta bland sina egna...
Citera
2011-10-21, 19:00
  #2038
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Fast åldringsrånare lär väl inte vara så populära på kåken? Lär bli lite ensamt om han inte får sitta bland sina egna...


Det där är mestadels en myt, ingen bryr sig om du inte våldtagit barn eller gett dig på kvinnor...och knappt ens då. En enormt övergripande del av interner idag är folk från baltländer, slaviska idioter och dumjävlar som saknar empati och förmågan att ens förstå varför det gör ont ifall man rör vid en varm platta.



Citat:
Ursprungligen postat av Genderbender
Medan jag förstår din frustration, så finns det ändå ett par problem med det. Dels, så går du emot ditt eget råd. Först uppmanar du till att stanna och kämpa för landet, sedan säger du att du skall lägga svansen på benen och fly det.
Jag åsyftar människor som tvingas leva eller på något annat sätt tvingas bo i Sverige. Själv gör jag inte det men jag känner ändå en avsmak för vad landet har blivit. Jag förstår din kritik, definitivt! Jag älskar inte Sverige idag, jag avskyr det. Däremot minns jag vad det var en gång i tiden och vår moral och etik, som nu verkar vara bortblåst.

Citat:
Ursprungligen postat av Genderbender
Och en annan sak beträffande Vendettan: Åsyftas vendetta på de direkt inblandade gärningsmännen i sammanhanget, eller åsyftas det vilken random invandrare som helst som "rättvisa"?
Går det exempelvis lika bra med Achmed, 2 år, Tensta, som "utjämning" för att en gammal Svensk tant blivit rånad och misshandlad av ett gäng invandrartjejer?
Yes. Det är inte snack om nån rättvisa, endast hämnd. Jag har inte något rättspatos i tanken kring det här utan endast upprensning.

Citat:
Ursprungligen postat av Genderbender
Och, om det åsyftas de specifika gärningsmännen i varje enskilt fall, hur skall man då ha koll på att lynchmobben tar rätt folk och inte första bästa?
Det går ju självklart inte, jag åsyftar bara enkel terror i mina tankar. Varför försöka prata när det är vettigare att sänka sig till djurens nivå och döda dom?

Fruktansvärt ot by the way [från min sida] och jag anar en tillsägelse på ingåënde..
__________________
Senast redigerad av Tittutiskogen 2011-10-21 kl. 19:10.
Citera
2011-10-21, 19:07
  #2039
Medlem
Caine.Atrebatums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tittutiskogen
En sak undrar jag...när ska ni få nog ni som bor i Sverige? När rinner bägaren över? Det sköljer en våg av hänsynslöshet och total avsaknad av civilisation över landet och det enda man gör är att skrika över det och rösta på SD. Gå till motattack, för varje död Svensk så dör en invandrare, för varje orätt någon svartskalle gör mot någon Svensk så skall det rinna svartskalleblod.

Varför är ni så fruktansvärt initiativlösa och menlösa? När är det nog?? Jag är glad att jag nu och förmodligen för en lång överskådlig framtid aldrig kommer bo nån längre tid i mitt ursprungsland, för vad det har blivit är en blandning av Ryssland, lustiga huset och en avfallshink.

Rån som spårar ur och blir ett mordfall är inget att förundras över vad gäller zigenare. Detta gör man på löpande band, på alla håll i Europa. Det händer ofta att romer tar sig ann ungdomar, medelålders eller äldre och "ber" om att få plånboken, iPoden eller något annat. Oftast tar de fram kniven eller något annat vapen och hugger, oavsett om de får utdelning eller inte, det spelar liksom ingen roll.

Tattarna har börjat utvandra från Öst- och Sydeuropa till Sverige just för att de inte känner sig säkra i andra länder, eller att de helt enkelt inte får någon utdelning. Man är trötta så in i helvete på zigenartattarna och nu får de känna på vredet. I Sverige kan de göra vad fan de känner utan varesej ett kollektivt eller politiskt motstånd. Sverige är ett drömland för zigenare och andra som lever på kriminalitet, just eftersom rättsväsende, media och politiker försvarar dem, och att ingen vågar säga ifrån.

För nämnda tattare var det väl inget konstigt att tortera och mörda paret. Det kändes väl naturligt eftersom han redan rånat dem, eller var i pågående akt. Varför inte "sopa undan spåren", ta kål på vittnen och springa därifrån glad och nöjd? Inget konstigt alls för honom. Hans vänner gör precis likadant på Balkan, i Central- och Östeuropa etc. Ett typiskt tattarmord.

Vilket straff kan man förvänta sig? Naturligtvis inget alls egentligen vad gäller rättvisa. GM har (förmodligen) givetvis ingen ånger, han gjorde bara det han kan. Vad är ett mördat, äldre par så länge han själv är nöjd. Visserligen skulle han varit allt mer nöjd om han kommit undan, men ändå.
Citera
2011-10-21, 19:10
  #2040
Medlem
Salfords avatar
Kan tillägga att bilden på Dudics facebook med en örn så är det den serbiska flaggan och chetniks flagga.
http://en.wikipedia.org/wiki/Chetniks
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in